Het gaat om een racefiets van het merk Mercier. De verkoper vertelde dat de fiets 15jr oud was maar ik vond dat wat ongeloofwaardig. De fiets zag er goed uit en was een koopje dus ben er maar verder niet op ingegaan.
De fiets zelf is nog helemaal goed, geen slag in de velgen. Banden zijn wat droog maar dan kan. Lichte roest maar mechanisch ok, frame is recht. Hij stuitert soms wel uit zijn lichtste versnelling achter maar daar ga ik naar kijken.
Ik heb een aantal foto's geschoten en ben benieuwd of jullie mij konden helpen hoe ik aan de hand van de op de foto's getoonde serie of productienummers kunnen vertellen hoe oud de fiets is en wat voor groep er op zit. Mocht ik dingen nog niet op de foto hebben gezet hebben die wel van belang zijn doe ik dat ook graag natuurlijk.
Ik heb zelf ook al even gezocht en een fiets die ik zelf wel wat weg vond hebben van mijn fiets is te zien op de onderstaande link. Hierna posten ik de foto's van mijn eigen stalen ros.
http://www.didierdeflandrien.be/index.p ... fiets-1977" onclick="window.open(this.href);return false;
De foto's van mijn eigen fiets.

De gehele fiets. Er zit een soort zacht schuimrubber om het stuur heen, redelijk comfortabel maar denk niet origineel.

De voorzijde.

Achter
Nu voor de nummers. Mijn vraag vooral is of er een plaats is waar ik zou kunnen kijken in welk jaar deze nummers geproduceerd moeten zijn.

Voorvork

Bovenbuis. Deze sticker lijkt veel nieuwer, en zoiezo een franse fiets made in italy is een beetje krom. Gaat er dus waarschijnlijk snel af.

Zitbuis.

Achterzijde.
Ik weet niet of dit de juiste plek op het forum is. Mocht dat niet zo zijn zou ik het topic graag ergens anders hebben.
Bij voorbaat dank:)