Comfortabele wielen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Onder een tita fiets kunnen alle wielen. Tita dempt van zichzelf al veel meer dan een hard carbon frame.
Setje mooie Neutrons en niks meer aan doen.
Setje mooie Neutrons en niks meer aan doen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ronde wielen zijn comfortabeler dan vierkante.
Verder is de verticale stijfheid van een wiel zo groot* dat je er geen comfort van hoeft te verwachten.
En wielen met platte velgen en veel spaken zijn zelfs stijver dan wielen met hoge velgen en weinig spaken
Verder is de verticale stijfheid van een wiel zo groot* dat je er geen comfort van hoeft te verwachten.
En wielen met platte velgen en veel spaken zijn zelfs stijver dan wielen met hoge velgen en weinig spaken
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Hmm, een comfortabel wiel is waarschijnlijk een wiel waar de spaken los zitten en die indeukt. Wat stel jij je voor bij een comfortabel wiel?
Do kin der mar druk mei weze
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Neem dan een zo slap mogelijke velg, zorg dat de spaken zo lang mogelijk zijn en er zo min mogelijk spaken in het wiel zitten.flipke schreef:Ik wil COMFORTABELE , geen aero of stijve wielen.
Er nemen een paar mensen de moeite om op je vraag te reageren, misschien dan ook zelf even de tijd nemen om de reactie te lezen.
De eerdere posters hebben gelijk wbt het feit dat er niet heel veel comfort valt te winnen.
Echter mijn ervaring met een setje alpha 340 notube volgend met 24 Aken voor en 28 achter in combi met hutchinson fusion notube banden.
Waarbij ik de banden maar tot 5,5 bar hoef op te pompen geeft zeker een comfort winst!
En nee het wordt niet ineens een Franse limo..... Maar voelbaar is het zeker!! (Helaas in de portemonnee ook
)
Echter mijn ervaring met een setje alpha 340 notube volgend met 24 Aken voor en 28 achter in combi met hutchinson fusion notube banden.
Waarbij ik de banden maar tot 5,5 bar hoef op te pompen geeft zeker een comfort winst!
En nee het wordt niet ineens een Franse limo..... Maar voelbaar is het zeker!! (Helaas in de portemonnee ook

-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
-
- Forum-lid
En al eens aan je banden gedacht? Ik voel heel duidelijk het verschil tussen een Vittoria Rubino (geen kwaad over de ultieme woon/werk band verder) en een Veloflex black bv. Die zachte rubber loopt net iets zachter dan die hardere en duurzamere rubbers.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit levert je veel meer op dan welke wielconstructie dan ook. 7 of 8 bar voel je al duidelijk.cliors schreef: Waarbij ik de banden maar tot 5,5 bar hoef op te pompen geeft zeker een comfort winst! )
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat klopt, maar daar heb je dan wel notube velgen en banden voor nodig! Want 5,5 in combi met binnenbandje en clicher lijkt mij een slecht plandaniel1975 schreef:Dit levert je veel meer op dan welke wielconstructie dan ook. 7 of 8 bar voel je al duidelijk.cliors schreef: Waarbij ik de banden maar tot 5,5 bar hoef op te pompen geeft zeker een comfort winst! )

Oftewel voor de TS denk ik een goede optie om toch wat aan comfort te winnen
Ps en met die 5,5 bar in de banden voelt het wbt snelheid, bochten ect gewoon aan als normaal!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010