Welke bandenlichters?
Dit jaar toch maar eens een zadeltasje gekocht. Ben niet echt fan van zadeltasjes, maar nu ik naast de vele lekke banden dit jaar, ook nog eens wat andere technische problemen heb gehad, heb ik toch maar eens een tasje aangeschaft. Neem nu namelijk toch iets meer mee dan ik voorheen deed, bijvoorbeeld een minitool. Aangezien ik op al mijn fietsen Prologo Scratch zadels heb, heb ik gekozen voor een U-bag medium, een erg klein tasje, dat middels een speciale clip direct op het zadel bevestigd kan worden. Kan nu mooi alles meenemen, een gedeelte in de zakken van mijn shirt en een gedeelte in het tasje. De bandenlichters die ik had, geen idee welk merk het waren, waren na een een tal keren gebruikt te zijn niet meer te gebruiken. De kunststof bandafnemers knikten erg snel als ik er kracht op zette. Nu dus op zoek naar goede, stevige bandafnemers. Heb een aantal wiel/band combinaties waarbij de banden nogal strak om de velg liggen. Iemand suggesties?
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Deze jongens zijn heel sterk. Pakken ook goed onder de band. Stukken beter dan Tacx en Continental (die oranje kauwgomstaafjes zijn niet te gebruiken). Samen met een belletje het enige van BBB wat ik op/aan mijn fiets duld.
Of een fijne bandenknecht. Helpt meteen bij het opleggen. Ook de strakke banden!
Bijv. deze (gebruik ik zelf en bevalt goed!)
http://www.allesvoorderacefiets.nl/shop ... necht.html
Bijv. deze (gebruik ik zelf en bevalt goed!)
http://www.allesvoorderacefiets.nl/shop ... necht.html
Sluit me aan bij loos en die BBB komen gewoon veel makkelijker onder de band, Tacx schieten vaak ook nog terug (met een keiharde knal) bij strakke banden. Tacx zijn ok als je kleine Mavic velgjes hebt of ruime buitenbanden maar die van BBB zijn echt veel beter. Ze nemen ook minder ruimte in in het zadeltasje.
Ik heb goede ervaringen met Lezyne producten, maar die BBB bandenlichters liggen waarschijnlijk, in tegenstelling tot Lezyne, in de winkel bij mijn lokale fm. Het worden dus de BBB bandenlichters.
Focus Mares CX 1 2014
-
- Forum-lid
ParkTool uiteraard!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Kennelijk heb ik Tackx lichters uit de goede oude tijd, toen alles beter was...
Ik herken niets van de kritiek hierover en dat na 15 jaar gebruik bij sport en racefietsen van een gezin van 5 personen.

-
- Forum-lid
Als je een Italiaanse fiets hebt moet je natuurlijk deze nemen: