Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Waarde USPS-racefiets

Yve
Forum-lid

Gebruikersavatar Yve 01 nov 2012 15:09

Ik heb precies dezelfde gehad, maar met campa record afgemonteerd. 10 jaar probleemloos mee kunnen fietsen.
Fiets is zeer licht maar stuurt een beetje traag t.o.v huidige racefietsen.
Ergens op weight weenies staat een rebuild van zo'n trek, toen ik de foto's zag had ik meteen spijt dat ik hem verkocht had. Sorry ik kan het topic niet direct terug vinden.
Ik heb hem in 2011 voor 650 euro verkocht.
Volgens mij is de fiets een beetje meer waard maar door de kleine framesize zijn er een pak minder kandidaat kopers.

Yve
Forum-lid

Gebruikersavatar Yve 01 nov 2012 17:18

Dit kan je doen met een Trek 5200 dus met een 5500 moet het ook lukken. En daarom had ik hem niet mogen verkopen.
http://weightweenies.starbike.com/forum ... 10&t=97710" onclick="window.open(this.href);return false;

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 01 nov 2012 21:17

usps schreef:Naja omdat het een wat oudere fiets is, wist niet dat ze toen al carbon gebruikte :)
Giant had al halverwege jaren 80 carbonframes, ook in Nederland, de Cadex! Je ziet ze nog regelmatig rijden.

chassepatat
Forum-lid

chassepatat 06 nov 2012 00:15

Die Trek frames kwamen ook uit de Giant fabriek... Net zoals Canyon nu en nog wat andere merken...

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 nov 2012 01:05

chassepatat schreef:Die Trek frames kwamen ook uit de Giant fabriek... Net zoals Canyon nu en nog wat andere merken...
De OCLV's niet, die werden in eigen beheer gemaakt door Trek. Giant maakte naar mijn weten begin jaren negentig wel Cadex-achtige frames voor Specialized al was het principe van carbon buizen verlijmd in alu lugs niet uniek in die tijd: voor Giant maakten onder meer Alan en TVT al carbonframes volgens dat principe (de TVT werd eind jaren tachtig al veelvuldig door profs overgespoten in sponsorkleuren - o.a. Delgado als Pinarello, Lemond als Bottechia en Breukink als Concorde).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie