afstand nokken te mal
De afstand tussen de nokken van de voorvork van mijn randonneur (model 1991) is zo'n 65 mm, (op hedendaagse fietsen is dat ca 82 mm)
Gewone V brakes passen niet mooi (ze staan te wijd uit, ook met omgewisselde spacers) .
Zijn er Vbrakes speciaal geschikt voor smalle vorken? Of blijf ik aan de cantileverremmen gebonden?
Wie kent het probleem, en eventueel de oplossing?
Alvast bedankt voor de reacties!
Gewone V brakes passen niet mooi (ze staan te wijd uit, ook met omgewisselde spacers) .
Zijn er Vbrakes speciaal geschikt voor smalle vorken? Of blijf ik aan de cantileverremmen gebonden?
Wie kent het probleem, en eventueel de oplossing?
Alvast bedankt voor de reacties!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Klopt helemaal. Oude XT remmen (die hele dikke) netje afgesteld remmen half zo goed als LX Vbrakes... die er gruwelijk uit zien op deze vork....amclassic-fan schreef:Het remt alleen voor geen meter en dat is toch wel vervelend op een randonneur met bagage.
Dus nogmaals de vraag: wat zal ik eens voor remmen nemen op deze smal genokte voorvork?
Dit is iets te kort door de bocht. Er zijn wel degelijk goede cantileverremmen, zelfs die gemaakt zijn voor een randonneur (Paul bijv.).amclassic-fan schreef:Het remt alleen voor geen meter en dat is toch wel vervelend op een randonneur met bagage.
Bij Magura zul je zien dat die absoluut niet passen. De basisplaat en de booster passen niet. Moet 83mm zijn.