Bij deze een foto van mijn nieuwe aanwinst: de Giant TCR Composite 1. Ik heb meteen na de aankoop de standaard giantwielen verwisseld voor de Quasar QS3.
Wat een verschil met mijn vorige fiets ; Een Bulls Desert Falcon 2 (2011).
Klinkerwegen waar de Bulls mij bijna al mijn tanden liet verliezen van het klapperen, bereed ik afgelopen zondag met de TCR met speels gemak en zonder vervelend getril. Ik had bijna zoiets van; Huh? Heb ik dat goed gevoeld? Heel even twijfelde ik of ik om zou draaien om te voelen of ik het niet gedroomd had

. Zo smooth.....

Ik ga het snel nog maar een keer uitproberen als het weer het toe laat.
Opvallend vind ik ook dat mijn zit veel beter voelt, ik heb bij de Bulls heel lang veel last gehad van mijn zitbotjes. Ook na vele kilometers zitvlees kweken bleef er altijd iets zeuren

. En ja, ik heb veel geprobeerd: andere afstelling, andere zadels... Toen ik vorige week vrijdag op de Giant stapte voor een korte proefrit had ik meteen een ander en veel beter gevoel. Inmiddels ook al een paar uurtjes op de tacx doorgebracht en weg zijn mijn zitproblemen nu!
Een ander groot verschil wat ik ervaren heb is het aanzetten. Het lijkt of op de Giant iedere krachtsinspanning direct overgebracht word op de weg. Af en toe heb ik het gevoel dat ik wegschiet

, dat zal natuurlijk te maken hebben met de overgang van een Bulls alu naar een Giant carbon.
Kortom; Ik kan niet wachten om begin juni weer naar de Alpen te gaan om als trotse bezitter van deze Giant de andere grote Giants te bedwingen!