Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 02 nov 2012 15:11

Il lees net op sporza dat er nu ook een onderzoek komt naar de bronzenmedaille van Amrstrong op de spelen van Sydney http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... strong_IOC" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe zit dat dan met meneer ekimov?? Die won daar goud en is onlangs benoemd als grote baas bij Katuscha....
Toch ook iemand uit de vaste usp-clan?
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 02 nov 2012 15:22

Medaillewinnaars Sydney:
Tijdrit: Jekimov, Ullrich, Armstrong
Weg: Ullrich, Vinokourov, Kloeden.
Dan kunnen ze allemaal de medailles wel inleveren. Bovendien is de verjaringstermijn ook nog eens voorbij. Ik vind dat ze nu wel een beetje aan het doorschieten zijn.

tennisser
Forum-lid

tennisser 02 nov 2012 15:50

Als je alle uitslagen van iemand in een bepaalde periode schrapt, moet je ook alle uitslagen van die persoon in die periode schrappen ;) , ....dus ook die van de OS. Mag meneer Olano nog net even een klein feestje vieren met z'n bronzen medaille, ....moeten ze wel opschieten, want over een paar maandjes (als de zaak Fuentes dient) is-ie 'm weer kwijt! :mrgreen:

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 03 nov 2012 07:00

daniel1975 schreef:Vuelta hoort in Spanje, niet in NL.
Sorry Daniel je bent nu wel aan het doorschieten,als je het zo bekijkt hoort de GIRO en LE TOUR ook in eigen land thuis.
Ik ben nog niet vergeten wat een feest en de GIRO en LE TOUR en de RONDE van SPANJE waren in Nederland,pure promotie voor de wielersport en als je dan een uitlating doet die jij doet heb je een ...... onder je reet nodig ;-)

Grtz; Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

dario
Forum-lid

dario 03 nov 2012 07:42

mtbfool schreef:
Sorry Daniel je bent nu wel aan het doorschieten,als je het zo bekijkt hoort de GIRO en LE TOUR ook in eigen land thuis.
(Los van het feit dat dit niks met de dopingdiscussie te maken heeft:) jup, vind ik ook!!! Met hooguit een ommetje over een grenscol. Maar dit geheel terzijde.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 nov 2012 11:08

mtbfool schreef:Sorry Daniel je bent nu wel aan het doorschieten,als je het zo bekijkt hoort de GIRO en LE TOUR ook in eigen land thuis.
Dat horen ze ook.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

materialist
Forum-lid

materialist 03 nov 2012 11:15

Als er verder toch niks te melden is.

Wat hebben jullie voor ontbijt gegeten?
Do kin der mar druk mei weze

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 nov 2012 12:36

materialist schreef:Als er verder toch niks te melden is.

Wat hebben jullie voor ontbijt gegeten?
Niets wat op de Wada-dopinlijst staat in ieder geval. :lol:
Het is inderdaad verdacht stil hier de laatste dagen. Het wordt tijd voor de Fuentes en Ferrari rechtszaken voordat de verveling echt toe begint te slaan. :twisted:
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 nov 2012 14:30

mtbfool schreef:
Ik ben nog niet vergeten wat een feest en de GIRO en LE TOUR en de RONDE van SPANJE waren in Nederland,pure promotie voor de wielersport en als je dan een uitlating doet die jij doet heb je een ...... onder je reet nodig ;-)

Grtz; Mtbfool
Ik vind het onzin. De tourstart zit nog het dichts bij de logica, die gingen via belgie op de fiets naar Fr.
Meerdere etappes hier en dan een vlucht naar Spanje-Italie slaat nergens op. Net als de luchtbalonnen om een tourstart in de Vs te doen (al zal die animo nu wel iets minder zijn :mrgreen: )
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Karl66
Forum-lid

Karl66 03 nov 2012 14:56

Volgens mij gaat dit topic over doping en niet over de vraag of grote rondes in het buitenland horen te starten. Ik plaatste de reactie omdat Drenthe heel hypocriet doping als reden opgaf om zich terug te trekken, terwijl het gewoon een financiële beslissing was. En dat is iets wat gewoon heel slecht voor de sport is. als je het dopingspook overal (en daardoor ook vaak onterecht) bijhaalt, dan maak je dat dopingspook alleen nog maar groter dan het is.

Wielrennen heeft een heel serieus dopingprobleem, onder de tafel vegen, ontkennen of naar andere sporten wijzen gaat dat niet oplossen. Maar het probleem veel groter maken dan het is gaat het ook niet oplossen. Als je problemen op een realistische manier op wilt lossen, dan zal je er ook ook realistisch naar moeten kijken. Het minimaliseren binnen de wielersport en het opblazen buiten de wielersport helpt daar allebei niet bij.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 nov 2012 15:14

Goed verhaal!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 nov 2012 16:56

Het onder de tafel vegen van doping problematiek wordt in andere sporten heel wat meer gedaan dan in het wielrennen. Het lijkt er alleen op dat Armstrong het goed voor elkaar had, voor de rest zijn alle grote namen gewoon geslachtofferd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie