Overschoenen: kabouter plop effect
-
Pookie2307
- Forum-lid
Tijdens mijn MTB tochten schiet de neus van mijn overschoenen te vaak omhoog.
Je krijgt dan een beetje het gevoel als kabouter plop door het bos te racen........dus tijd voor nieuwe.
Ze moeten warm zijn en tegen water kunnen.
Ik twijfel tussen BBB (hardwear BWS-04) en die nieuwe van Shimano (Endure NPU+).
Iemand andere tips? Hoe voorkom je dat je met pipo schoenen rondrijdt? Kleinere maat nemen?
Alvast bedankt.
Je krijgt dan een beetje het gevoel als kabouter plop door het bos te racen........dus tijd voor nieuwe.
Ze moeten warm zijn en tegen water kunnen.
Ik twijfel tussen BBB (hardwear BWS-04) en die nieuwe van Shimano (Endure NPU+).
Iemand andere tips? Hoe voorkom je dat je met pipo schoenen rondrijdt? Kleinere maat nemen?
Alvast bedankt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Is me bij Neopreen overschoenen nog nooit gebeurd en bij windstopper versies gebeurt het heel vaak.

-
Racemachien
- Forum-lid
Ik heb hier ook last van, bij al mijn overschoenen (bbb, shimano, ultima, aldi,...)
Maar ik heb dit alleen als ik een stukje gelopen heb.
Wel heb ik bij mij dikke (neoprene) shimano's (redelijk krappe maat) minder last van.
Je kan misschien bij de fietsenwinkel kijken naar een iets ander model van overschoen, de onderkant dan, die iets minder open gemaakt is.
bv. niet met een klittenband maar volledig dicht
Maar ik heb dit alleen als ik een stukje gelopen heb.
Wel heb ik bij mij dikke (neoprene) shimano's (redelijk krappe maat) minder last van.
Je kan misschien bij de fietsenwinkel kijken naar een iets ander model van overschoen, de onderkant dan, die iets minder open gemaakt is.
bv. niet met een klittenband maar volledig dicht
- fietser1972
- Forum-lid
Gewoon een kwestie van strakkere overschoenen kopen. Ik heb bijvoorbeeld maat 44 sidi schoenen en overschoenen van pro tarmac in maat m (size 37-40). Die zitten goed om de schoen heen.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb neopreens van Pro, gewoon in de juiste maat en heb dunne waterdichte BBB, ook gewoon innormale maat. Zolang je fietst is er niks aan de hand.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
+1amclassic-fan schreef:Niet afstappen, maar gewoon blijven fietsenBij mij gebeurd het enkel als er een voet naar de grond is geweest.
Vind ik overigens wel fijn, want zouden ze niet opflappen als je gaat lopen dan zijn ze in no time kapot. Heb een paar neopreen van Pro die bestand zijn tot -15 geloof ik en ze zijn inderdaad superwarm en al drie jaar oud, maar zien er nog perfect uit.
~live fast, die young ~
Ik heb zelf Castelli Diluvio neopreen overschoenen.
Zitten prima strak om je schoenen.
http://www.sport77.nl/accessoires/caste ... over_black" onclick="window.open(this.href);return false;
Zitten prima strak om je schoenen.
http://www.sport77.nl/accessoires/caste ... over_black" onclick="window.open(this.href);return false;
Specialized Venge Expert 2016
Heb hier ook last van zeker op mijn crossfiets als een stukje heb moeten lopen,heb nu altijd een rolletje zwarte plakband bij en tape de neus van mijn schoenovertrek vast aan mijn schoen door een aantal keren errond te draaien.En moet zeggen werkt zeer goed,zeker nu als de neus van je schoenovertrek omhoog komt en je rijdt in de modder zoals de afgelopen dagen heb je direct natte voeten.