Alles over vakanties op én met de fiets

RVV 2013

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 28 okt 2012 16:29

Als mooiweer-fietser, die normaal gesproken alleen gedurende de maanden april-oktober regelmatig op de racefiets zit, heb ik het plan opgevat om de RVV op 30 maart 2013 te gaan rijden. De lange afstand (244 km) zal het zeker niet worden. Het zal de 138 of de 87 km worden. Maar dan zal er dus wel getraind moeten gaan worden om dan fit te zijn.

Een paar vraagjes:
- Is de RVV wel een leuke tocht om te rijden vanwege de drukte?
- Trainen wordt lastig in de voorafgaande weken, aangezien het 's avonds dan donker is en ik op zaterdag altijd op het voetbalveld sta. Blijft alleen de zondag nog over. Is dat wel voldoende?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 28 okt 2012 16:54

Voor 87 km hoef je toch niet te trainen :-). Zondag 4 uurtjes is voldoende voor 138km. Tsja qua drukte moet je ervan houden, niet mijn ding meer.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5963
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 okt 2012 20:06

em schreef:.....
- Is de RVV wel een leuke tocht om te rijden vanwege de drukte?
Nee, niet echt. Er zijn veel meer tochten die ongeveer over vergelijkbaar parkoers gaan en ook later in het jaar zijn. En die zijn veel rustiger. Vraag maar eens aan gastheerG. Die is expert op dat gebied.

Het is druk maar niet massaal Amstel-Gold-Race druk. Fietsen over de meeste wegen is niet zo'n probleem. Het is vooral op de klimmen druk. Tot lopen toe druk. Ik heb de editie van 2011 gereden, dus nog met de muur. Ik heb moeten lopen op de Koppen en de Molen vanwege te druk.

Ik ben wel blij dat ik deze een keer gedaan heb. Ik weet nu tenminste wat kasseien fietsen is en ik weet ook dat ik daar geen bal van kan. Het is niet mijn hobby, eufimistisch gezegd. Ik zal hem dus geen tweede keer doen.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 28 okt 2012 20:58

Ik vond RVV heel leuk om te rijden.
En ja het was druk, maar toch ook wel heel bijzonder.
Ik ga dit jaar weer.
Hoewel ik volgens mij een redelijk goed getrainde fietser ben, vond ik de 138km zwaar!
Dus ik vraag me af of je dat gaat redden met een paar uurtjes trainen op de zondag...
Allard

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 28 okt 2012 22:13

Heb dit jaar voor het eerst in 7 jaar overgeslagen. Gewoon door de kift dat de muur eruit was.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en wil hem volgend jaar toch weer rijden.....de 140 dan.
Dat is voor mijn leeftijd genoeg. Mijn training: elke dag 40 km per dag heen en terug naar het werk en op zondag met de club de lange st ukken.
Ik rij hem dan ook toeristisch en niet om een tijd neer te zetten. En lopen: vorig jaar voor het eerst op de Koppenberg moeten lopen vanwege grote drukte. Verder nooit moeten lopen. Soms moet je wat geluk hebben en het juiste pad hebben.
Kom moe maar voldaan aan. Mijn fietstijd: 08:00 vertrek en om 15:00 weer binnen. DAt is geen hoog gemiddelde, maar ik vind het prima zo.
Het is maar net wat je doel is. Bij mij is dat een lekker dagje fietsen, met wat heuvels en kasseien, en daarna een lekker donkere trappist met een broodje hamburger.
En niet compleet gesloopt thuis komen.
Veel plezier.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 28 okt 2012 22:26

Heb verder nog geen info kunnen vinden over de rvv of de Vlaamse klassiekers. Op de homepage staat bij de cyclo pagina nog steeds te oude data.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 29 okt 2012 10:48

Danny1808 schreef:Heb verder nog geen info kunnen vinden over de rvv of de Vlaamse klassiekers. Op de homepage staat bij de cyclo pagina nog steeds te oude data.
zaterdag voor pasen, zaterdag 30 maart
Allard

marsman
Forum-lid
Berichten: 2422
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 29 okt 2012 15:57

Heb hem 1 keer gereden (met bijzonder slecht weer). Was leuk, gewoon om een keer meegemaakt te hebben. Maar ik doe ik nooit weer. Mede door het slechte weer veel loopwerk omhoog en valpartijen. En het is echt heeeel druk. Ik zou hem best nog eens willen rijden, maar dan op een mooie rustige voorjaarsdag ergens in april. De route is volgens mij permanent uitgepijld.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 okt 2012 16:49

Het is heel simpel. Het is de drukste toertocht van België. Als je er heen gaat om het een keertje te beleven en sfeer te proeven kun je er een hele leuke dag van maken. Dat je dan wat minder hebt getraind is geen probleem. Neem de hele dag de tijd, maak wat foto's en pak een keer een café onderweg. Reken er gewoon op dat je één of twee keer van de fiets moet. Is geen zekerheid maar als je pech hebt kan dat gewoon gebeuren. Die heuvels zijn smal en steil, als het nat is dan is het ook glad. Tja, als er dan één of twee stilvallen dan staat het hele zaakje stil.

Wil je liever wat meer doorrijden en/of kan je ego het niet aan dat je een keer van de fiets moet dan zou ik er niet aan beginnen.

Zelf heb ik eenmaal de 140km gedaan en eenmaal de volledige ronde. Daarna ben ik niet meer teruggekomen omdat ik drukke tochten wel gezien heb. Ik doe liever een kleinschalig evenement. Maar rondom de ronde blijft het wel altijd een beetje kriebelen want de sfeer van dat complete weekend is in Vlaanderen toch gewoon erg leuk.

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 29 okt 2012 17:40

Iemand die ervaring heeft met de andere Vlaamse klassiekers? Omloop vh nieuwsblad bijvoorbeeld.

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 30 okt 2012 18:17

Wat zou een leuk alternatief zijn voor de RVV die voor een goot deel over hetzelfde parcours gaat?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 30 okt 2012 21:37

em schreef:Als mooiweer-fietser, die normaal gesproken alleen gedurende de maanden april-oktober regelmatig op de racefiets zit, heb ik het plan opgevat om de RVV op 30 maart 2013 te gaan rijden. De lange afstand (244 km) zal het zeker niet worden. Het zal de 138 of de 87 km worden.
Das dus nie de Ronde rijden, de Ronde van Vlaanderen is de lange afstand.
Danny1808 schreef:Iemand die ervaring heeft met de andere Vlaamse klassiekers? Omloop vh nieuwsblad bijvoorbeeld.
Jep, twee keer eerder gereden, georganiseerd door Le Champion (2007 en 2011).

Als je een leuke kasseikletser wil rijden van die afstand, pak dan de E3 Prijs een week voor Vlaanderen. Stuk rustiger, leuke kasseistroken en heuvels.
En een paar aangename Trappisten aan de meet.
http://www.velotour.be/programma/2013/e ... laanderen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie