Alles over vakanties op én met de fiets

Rekem - Francorchamps - Rekem 7 mei

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3126
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 08 mei 2011 14:51

Gisteren deze rit samen met Forumleden PaulBe en Magoo gereden, de 185km die na wat omrijden toch nog 195km werd :-)

Bepijling was dik in orde en de rit was redelijk zwaar met de wind die er stond, met een paar mooie kuitenbuiters waarvan de laatste mij toch een beetje verraste. Soms vond ik dat bepaalde wegen beter vermeden konden worden, ondanks de aanduiding van gevaarlijke afdaling had men beter iets anders kunnen verzinnen.

Daar ik pech had met mijn fiets, 30 minuten mogen lopen na de bevoorrading bij Banneux. Men had daar gelukkig een tangetje maar dan hield het toch op, daar ik natuurlijk iets later was, was er ook geen eten meer....De energie drank was niet te z..pen waardoor ik eigenlijk de rest van de rit problemen mee heb gehad totdat ik stopte bij een kiosk en me daar een redbull en een cola na binnen heb gekiepert.

Verders vriendelijke en behulpzame mensen bij de bevoorrading, dus qua organisatie een pluim. Route aanpassen, want er waren te gevaarlijke stukken bij!

Het gezelschap was top en voor herhaling vatbaar, de 2 Cristal's smaakte geweldig
:):)
YFood !!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27649
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 mei 2011 15:07

Vervelend van de fiets, Cees. Wat was het probleem precies?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3126
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 08 mei 2011 15:31

[quote="havana"]Vervelend van de fiets, Cees. Wat was het probleem precies?[/quote]

Tube lek boven aan de klim van Banneux, Pitstop deed op zich zijn werk maar vermoedt dat het rubbertje van het ventiel niet meer ok was en daardoor bleef ie leeglopen bij het ventiel. Tangetje niet op zak dus lopen naar de eerste post bij Banneux, iets verder dan verwacht maar ja effe balen en gewoon weer verder gaan :-)

Toch iets om over na te denken met de komende La Marmottte ;-)

Wel heftig dat er iemand is overleden, pffff.
YFood !!!

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 08 mei 2011 15:36

Gisteren ook de 185km gereden. Prima georganiseerde tocht voor een paar euro. Drie bevoorradingen met voldoende eten en drinken.
De meneer bij de bevoorrading in Francorchamps stond er in z'n eentje en had net zo'n zware dag als de fietsers denk ik: cake snijden, fruit snijden, water aanvullen, party tent die weggewaaid was weer terug zetten etc.
Helaas werd ook deze organisatie geconfronteerd met "opstandige Waalse gemeenten": twee dagen van te voren te horen gekregen dat er geen vergunning werd afgegeven. Vandaar dat de route behoorlijk veranderd was ten opzichte van andere jaren.
Ik wilde deze rit juist rijden ivm de mooi lopende klimmetjes, hartslag niet in het rood. Maar dan wordt je ineens geconfronteerd met de Côte de Hansez, pfff dat is niet leuk als je het niet verwacht. Daarna volgde er nog zo'n kuitenbijter. Ook hele stukken over grote doorgaande wegen en een soort MTB afdaling... Bij gevaarlijke afdalingen stond wel steeds een waarschuwing.
Jammer, want de oorspronkelijke route was mooier, maar het is de organisatie niet aan te rekenen.
Lekker dagje gefietst met bijna 190km op de teller.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3126
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 08 mei 2011 15:52

[quote="bianco"]Helaas werd ook deze organisatie geconfronteerd met "opstandige Waalse gemeenten": twee dagen van te voren te horen gekregen dat er geen vergunning werd afgegeven.[/quote]

2 dagen van te voren......mmmmm lijkt wel dat de gemeente's al deze tochten om zeep willen brengen. Net als bij de KBK zo kort voor datum dit te melden is wel verdacht :-(
YFood !!!

dimitrid
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jul 2010 11:36

dimitrid 09 mei 2011 00:10

Heeft er toevallig iemand alle benamingen van de beklimmingen? Ik ben namelijk mijn papiertje kwijt gespeeld wat er bij de start werd meegegeven.

galileo
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jan 2006 22:32

galileo 09 mei 2011 00:14

in de 135km
cote de Hallembaye
cote de Hermalle
cote de Transmenster
Cote de Hansez
Cote de Bouney
Cote de Mont St Pierre
Muizenberg

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 09 mei 2011 01:31

Erg triest als je leest dat er iemand overleden is tijdens het uitoefenen van zijn hobby!

Het was idd een behoorlijk pittige tocht gisteren. Warm, vrij veel wind (maar gelukkig mee op de terugweg) en veel steilere beklimmingen dan verwacht. Maar ik ben er inmiddels achter dat dat een noodgreep was van de organisatie aangezien ze niet overal een vergunning hebben gekregen. Verder heb ik lekker gereden met forumleden csteenbe en PaulB. Ondanks dat ze zo af en toe even op me moesten wachten hebben ze me toch de hele dag gezelschap gehouden, waarvoor dank!

Het was op zich een mooie route maar hard werken, met name ook in de afdalingen door het soms erg slechte wegdek en de vele bochten. Ik kan me van de tocht maar één fijn lopende afdaling herinneren, daar had je echt goed overzicht en kon ik de fiets laten gaan. De andere afdalingen was vaak met de remmen half ingeknepen naar beneden rijden en erg geconcentreerd blijven.

Als ik volgend jaar weer rijd, start ik wel een uurtje eerder want finishen na 6 uur (18.00 uur dus!) vond ik toch wel straf. Ik vond mijn auto eenzaam en alleen terug op de parkeerweide. :lol:

Cees en Paul, nogmaals bedankt voor de toch leuke dag en voor de rode stier en cola, die hebben prima gewerkt!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

galileo
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jan 2006 22:32

galileo 09 mei 2011 22:19

Dit zit me toch wel een beetje dwars:
Ik had deze tocht (135km) speciaal uitgekozen, omdat er op basis van hun website geen al te steile hellingen inzaten.
Dit was 's morgens bij het bekijken van de routebeschrijving toch een negatieve verrassing.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 10 mei 2011 01:48

[quote="galileo"]Dit zit me toch wel een beetje dwars:
Ik had deze tocht (135km) speciaal uitgekozen, omdat er op basis van hun website geen al te steile hellingen inzaten.
Dit was 's morgens bij het bekijken van de routebeschrijving toch een negatieve verrassing.[/quote]

En dat valt de organisatie niet aan te rekenen. 2 dagen voor de start dwongen een aantal Waalse gemeentes hen de route te veranderen. Een tegenwoordig steeds gebruikelijkere procedure in de provincie Luik.

Plaats reactie