Bedankt voor de aankoopadviezen voor een nieuwe racefiets. Het is de Sensa Romagna 2013 geworden. Nu heeft deze fiets een nieuwe wielset: Supra RA Comp (Shimano Sora naaf). FM biedt aan deze te vervangen door Fulcrum racing 7 (kleine meerprijs).
Ik ben beginner, 75kg, recreatief gebruik, toertochten, etc.
Wie kan mij hierbij helpen een keuze te maken?
Nieuwe Supra wielset (instap) of Fulcrum racing 7?
-
Okkerdulle
- Forum-lid
-
Okkerdulle
- Forum-lid
50 euro. Met Fulcrum kies ik dan ook voor industrielagers vs. de goedkope Sora naaf. Wat is jullie mening hierover?
Gewoon lekker beginnen met fietsen met de Supra's.
Dat is gewoon goed spul en met 75 kg en recreatief gebruik voldoet dat prima.
Krijg je over een paar weekjes/maandjes echt de smaak en het virus te pakken, zal je hoogst waarschijnlijk toch dagen besteden aan het bekijken van mooie spulletjes.
Dan kan je er vergif op innemen dat ook wielsetjes de revue gaan passeren en begin je te dromen over hoog, licht, aero...
Mark my words!
Dat is gewoon goed spul en met 75 kg en recreatief gebruik voldoet dat prima.
Krijg je over een paar weekjes/maandjes echt de smaak en het virus te pakken, zal je hoogst waarschijnlijk toch dagen besteden aan het bekijken van mooie spulletjes.
Dan kan je er vergif op innemen dat ook wielsetjes de revue gaan passeren en begin je te dromen over hoog, licht, aero...
Mark my words!
-
Okkerdulle
- Forum-lid
Ik neem direct aan dat je meer wilt, wanneer je de smaak te pakken hebt. Toch verwacht ik een tijdje te moeten doen met de eerste aankoop. Ik ben beginner (met bijbehorend budget), maar begin natuurlijk zo goed mogelijk. Waneer Fulcum geen meerwaarde heeft, is 50 euro natuurlijk makkelijk verdiend. Ik lees alleen maar positieve berichten over de Fulcrum R7 als instappers, van de Supra met sora naaf weet ik niets. Vandaar dat ik twijfel.
Als je ziet dat je complete Fulcrums voor 130 krijgt vind ik het prijsje niet zo zacht. Gewoon de Supra's nemen en afrijden.Okkerdulle schreef:50 euro. Met Fulcrum kies ik dan ook voor industrielagers vs. de goedkope Sora naaf. Wat is jullie mening hierover?
-
Okkerdulle
- Forum-lid
Fiets besteld! Het is de Supra wielset geworden. Hopen op nog mooie dagen in oktober!
Bedankt voor de adviezen.
Bedankt voor de adviezen.