scheurtjes bij spaak in carbon wiel
-
scottpch
- Forum-lid HC
Collega van me had de F4r-c van FFWD waar na 2 jaar een scheur bij het ventielgat ontstond. Hij heeft de wielen teruggebracht naar Jos Feron die ze opstuurde naar FFWD. Hij kreeg, terwijl garantie net voorbij was een set F6r-c se, omdat zijn wielset niet meer te leveren was. De naven werden omgespaakt en kreeg dus een duurdere set in de mat black uitvoering. Dat alles binnen 3 weken. Goede service van FFWD!! en van Jos Feron!! 
- boswielrenner
- Forum-lid
FFWD biedt een goede service maar ik lees en hoor echt veel te vaak dit soort problemen met FFWD wielen. Jammer...hopelijk krijgen ze de kwaliteit omhoog bij FFWD.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Helaas heb ik ook een probleem met mn ffwd wielen ,acher scheurt er een spaaknippel door t carbon heen
Heb de F4C serie genomen hoewel ik 85 kg weeg .
Ben benieuwd naar de oplossing vn FFWD
Heb de F4C serie genomen hoewel ik 85 kg weeg .
Ben benieuwd naar de oplossing vn FFWD
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )
Hier ook een probleem met mijn FFWD FCC. Wiel een jaar in bezit. Het remvlak van mijn voorwiel had "stroeve" plekken waardoor mijn voorwiel "stoekte" bij het remmen. Zonder problemen binnen een week een nieuw voorwiel ontvangen.
Prima (snelle) service en hoop dat dit een enkel gevalletje was.
Prima (snelle) service en hoop dat dit een enkel gevalletje was.
Ik had ook een breuk in het carbon bij een spaak van mijn F4R-C. FFWD heeft de velg onder garantie vervangen en op mijn verzoek een F6R-C gespaakt. En als kers op de taart hebben ze ook nog de lagers van mijn Powertab G3 naaf vernieuwd.
Hoogwaardige service van FFWD dus!
Hoogwaardige service van FFWD dus!
Is ondertussen de kwaliteit al beter ?boswielrenner schreef:FFWD biedt een goede service maar ik lees en hoor echt veel te vaak dit soort problemen met FFWD wielen. Jammer...hopelijk krijgen ze de kwaliteit omhoog bij FFWD.
fc278752
De F4R carbon velgen hebben een andere vorm gekregen aan de nippel kant. Ze zijn aan die kant ronder geworden waardoor de spaaknippel aan de binnenzijde van de velg minder puntbelasting veroorzaakt en de krachten van de nippel dus beter verdeeld worden over het contactoppervlak met de velg.
Tevens zou de nieuwe ronding van de velg aerodynamischer moeten zijn.
De velg is (geloof ik) ook wat breder geworden.
Samenvattend: het inscheuren van de velg thv een nippelgat zou niet meer voor moeten komen.
Tevens zou de nieuwe ronding van de velg aerodynamischer moeten zijn.
De velg is (geloof ik) ook wat breder geworden.
Samenvattend: het inscheuren van de velg thv een nippelgat zou niet meer voor moeten komen.