kga allebei eens proberen en dan zien wat ik het leukst/veiligst vind.
baanwielrennen gevaarlijker als wegwielrennen?
-
the fastest
- Forum-lid
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 aug 2012 12:22
- Locatie: Begijnendijk
maar in mijn regio zijn er alleen pistes in beton geen houten. ik twijfel nog steeds eigenlijk
kga allebei eens proberen en dan zien wat ik het leukst/veiligst vind.
kga allebei eens proberen en dan zien wat ik het leukst/veiligst vind.
Auto's kom je niet tegen tijdens wedstrijden. Of bij klassiekers worden ze aan de kant gestuurd door de politie.
Je zou bijna zeggen dat trainen gevaarlijker is dan koersen.
Automobilisten moeten eens snelheid leren inschatten en begrijpen dat wielrenners voorrang hebben.
Je zou bijna zeggen dat trainen gevaarlijker is dan koersen.
Automobilisten moeten eens snelheid leren inschatten en begrijpen dat wielrenners voorrang hebben.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
- Locatie: wolvega
jij was toevallig vorige week woensdag in de buurt van huis ter heide? goeie instelling heb je daar in iedergevalbiteme schreef: Automobilisten moeten eens snelheid leren inschatten en begrijpen dat wielrenners voorrang hebben.
aan TS:
denk dat als je beetje goed kan fietsen beide even gevaarlijk is... tijdens je rondje trainen op de weg ben je natuurlijk meer afhankelijk van je medeweggebruikers, en de meeste ongelukken gebeuren vaak ook door onoplettende autobestuurders die niet doorhebben hoeveel snelheid je hebt, en door overmoedige wielrenners die denken dat de hele wereld wijkt om hun er langs te laten... die 2 in de mix en je hebt een grote kans op een ongeluk. op de baan gaat het een stuk harder, als je dan gaat of je wordt meegenomen door een ander is de schade vaak ook stukje hoger..
denk dat het ook om het even is wat gevaarlijker is, op de weg of op de baan...
-
stillekracht
- Forum-lid
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48
Als je jong en onervaren bent val je ook vaker. Thuis vrouw en kinderen op de bank scheelt een hoop. Ofwel....je hebt zelf ook veel (niet alles) in de hand.
Leg dat maar uit aan Johnny Hoogerland =Pbiteme schreef:Auto's kom je niet tegen tijdens wedstrijden. Of bij klassiekers worden ze aan de kant gestuurd door de politie.
Je zou bijna zeggen dat trainen gevaarlijker is dan koersen.
Maar je hebt gelijk, bij wedstrijden heb je minder risico van auto's, maar je traint meer uren dan dat je wedstrijden rijdt, lijkt me.
Volgens mij vind het gros van de valpartijen tijdens koersen plaats en niet tijdens trainingen.
Een harde training doe je op weggetjes met nauwelijks verkeer. Maar tijdens een koers wil het halve peloton vooraan rijden. Of er nu dranghekken zijn of niet
Een harde training doe je op weggetjes met nauwelijks verkeer. Maar tijdens een koers wil het halve peloton vooraan rijden. Of er nu dranghekken zijn of niet
Live fast; die young. mijn blog
Ja, de kans op een valpartij per tijdseenheid is groter bij een koers dan bij een training, maar de kans op zwaar letsel is kleiner dan bij trainingen met verkeer.rob74 schreef:Volgens mij vind het gros van de valpartijen tijdens koersen plaats en niet tijdens trainingen.
Een harde training doe je op weggetjes met nauwelijks verkeer. Maar tijdens een koers wil het halve peloton vooraan rijden. Of er nu dranghekken zijn of niet
