Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 31 aug 2012 08:12

body schreef:
justeltjo schreef:Even een klein vraagje, als ik een stuk ga rijden zonder route opgegeven. Dan kan ik uiteraard de rit opnemen. Maar als ik nu "Back" druk, wordt er dan automatisch een Lap aangemaakt? En als ik meerdere keren op de knop heb gedrukt (dus meerdere laps heb aangemaakt) ziet dan Strava dit nog steeds als 1 rit of als meerdere ritten?

Hoop dat iemand het antwoord weet, haha ik durf het niet aan om het op een rit van 60 km te proberen en er dan achter komen dat de opgenomen rit mislukt is!
Wanneer je gaat rijden en je start je Bryton dan wordt elke route opgenomen. Je kunt tijdens het fietsen ervoor kiezen dat je terug naar Start genavigeerd wordt. Dit kan je ook uitproberen als je een paar 100 meter hebt gefietst.
Moet je voor de ronde registratie nog een aparte instelling aanmaken? Als ik de back button indruk gaat enkel en alleen mijn beeld weer terug naar waar ik mij bevind of ik kan een wijziging invoeren in mijn voorkeursinstelling. rondetijden registreren lukte me tot nog toe enkel met de timer maar dit is erg onhandig. Zou het graag zoals bij Polar willen. Wie kan me utileggen hoe dit dus kan. (Vooral handig met het MTB-en op een korte track om dit terug te lezen..)
Thanks!!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 01 sep 2012 18:52

rschouten schreef:Het uploaden naar Strava lijkt niet meer te werken, hij geeft aan 'uploaded successfully' maar op Strava zie ik niks verschijnen.
+1
Uplodan naar Strava heeft bij mij 1 keer gewerkt. :D
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

justeltjo
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:35
Locatie: Heenvliet

justeltjo 02 sep 2012 02:41

Vandaag geen enkel probleem gehad (twee dagen geleden ook niet). Aanvinken, gegevens invullen en klaar. Inclusief hartslagdata.

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 02 sep 2012 06:45

rinke schreef:
body schreef:
justeltjo schreef:Even een klein vraagje, als ik een stuk ga rijden zonder route opgegeven. Dan kan ik uiteraard de rit opnemen. Maar als ik nu "Back" druk, wordt er dan automatisch een Lap aangemaakt? En als ik meerdere keren op de knop heb gedrukt (dus meerdere laps heb aangemaakt) ziet dan Strava dit nog steeds als 1 rit of als meerdere ritten?

Hoop dat iemand het antwoord weet, haha ik durf het niet aan om het op een rit van 60 km te proberen en er dan achter komen dat de opgenomen rit mislukt is!
Wanneer je gaat rijden en je start je Bryton dan wordt elke route opgenomen. Je kunt tijdens het fietsen ervoor kiezen dat je terug naar Start genavigeerd wordt. Dit kan je ook uitproberen als je een paar 100 meter hebt gefietst.
Moet je voor de ronde registratie nog een aparte instelling aanmaken? Als ik de back button indruk gaat enkel en alleen mijn beeld weer terug naar waar ik mij bevind of ik kan een wijziging invoeren in mijn voorkeursinstelling. rondetijden registreren lukte me tot nog toe enkel met de timer maar dit is erg onhandig. Zou het graag zoals bij Polar willen. Wie kan me utileggen hoe dit dus kan. (Vooral handig met het MTB-en op een korte track om dit terug te lezen..)
Thanks!!
volgens mij kun je alleen ronden maken via de back-knop als je training/plan/ronde hebt gekozen in het menu.
je krijgt dan een extra scherm waarop de ronden zichtbaar zijn.
helaas is het dan een bruto tijd, dus als je een tijdje stilstaat is het nutteloze info
ik heb dat een keer doorgegeven, dus mogelijk hebben ze daar nu wel verandering gebracht, niet getest.

ik vind het erg jammer dat je niet tijdens een normale opname van je rit op een lap-knop kunt drukken zodat je na afloop meerdere ronden kunt zien.

misschien niet de meest handig plek maar er zou bijvoorbeeld onder de record-knop aan de linkerkant de optie "ronde" bij kunnen komen zodat er dan keuze is uit "pauze", "stop", "ronde"?

meest logische zou 1 klik zijn, bijvoorbeeld de back-knop, maar die heeft, net als andere knoppen vaak al een functie.
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 02 sep 2012 07:37

justeltjo schreef:Vandaag geen enkel probleem gehad (twee dagen geleden ook niet). Aanvinken, gegevens invullen en klaar. Inclusief hartslagdata.

Toch vreemd dat Strava in het begin wel werkte en nu niet meer en bij sommige weer wel. Er verschijnt wel een handje als ik op Strava wil klikken maar er gebeurd niets.
Zelf gebruik ik Windows Vista. Welke versies gebruiken jullie waar Strava wel bij werkt?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 02 sep 2012 09:13

Ik gebruik windows 7 met firefox
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 02 sep 2012 15:46

sumarcity schreef:Ik gebruik windows 7 met firefox
Met firefox werkt het ook niet. Wel werken Fittrack en TrainingPeaks
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

justeltjo
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:35
Locatie: Heenvliet

justeltjo 03 sep 2012 07:35

Windows 7 met Chrome, geen problemen te melden

sigur-ros
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 03 okt 2007 03:20
Locatie: Leeuwarden

sigur-ros 05 sep 2012 23:09

Vandaag eerste rondje gereden met de bryton 50 maar moet er duidelijk nog aan wennen de workout stond er op ook gezien maar op 1 of andere manier kan ik het niet uploaden en na ontkoppelen was de workout ook weg op het apparaat. Ik schaar het maar onder opstart probleempjes :D
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012

pierre22
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2010 01:41

pierre22 06 sep 2012 19:37

body schreef:
justeltjo schreef:Vandaag geen enkel probleem gehad (twee dagen geleden ook niet). Aanvinken, gegevens invullen en klaar. Inclusief hartslagdata.

Toch vreemd dat Strava in het begin wel werkte en nu niet meer en bij sommige weer wel. Er verschijnt wel een handje als ik op Strava wil klikken maar er gebeurd niets.
Zelf gebruik ik Windows Vista. Welke versies gebruiken jullie waar Strava wel bij werkt?
Hier Firefox. Werkt momenteel niet. Heeft het eerder wel gedaan.

Gebruikersavatar
rschouten
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 16 jun 2012 08:15

Gebruikersavatar rschouten 07 sep 2012 12:47

Bij mij werkt het uploaden alleen met Chrome (Windows7) Het viel me wel op dat het niet uit maakt wat voor wachtwoord/login je gebruikt, hij geeft altijd 'uploaded succesfully' :D

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 07 sep 2012 19:05

Ik had al een keertje gemeld dat ik problemen had met de weergave van hartslag "Zone". Sommige schijnen de Zone te kunnen zien maar ik had hier problemen mee. Nu vond ik op Facebook het volgende:

"Beste Terra, Het blijkt dat er een Bug zit in het rasterweergave van de Hartslagzone`s.
Bryton is meteen aan de slag gegaan met het oplossen van het probleem. Wanneer dit opgelost is zal ik het via dit bericht laten weten. Wij bedanken u voor het melden van uw probleem!"

Wel grappig dat er staat dat Bryton meteen aan de slag is gegaan.... :)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie