Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 23 aug 2012 11:55

Ik zou er niet op rekenen dat deze fiets onder de 9kg komt.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 23 aug 2012 12:59

Dagmar schreef:dat heb ik al gedaan, triple kan erop, echter gewicht nog geen antwoord, zal dat hier terugposten.
Of stuur hem een prive bericht via het forum;
http://www.fiets.nl/forum/memberlist.ph ... e&u=401063" onclick="window.open(this.href);return false;

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 23 aug 2012 13:25

Gaat niet onder de 9 kg. komen hoor..

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 aug 2012 23:01

Maar weer eens een foto-tje:
Gios New A90, zojuist opgebouwd voor mijn schoonpa (noodgedwongen, aangezien hij zijn oude frame gesloopt had met een valpartij). Er paar dingetjes hadden fraaier gekund denk ik, maar al met al toch wel een mooie fiets IMHO.
(Hier samen op de foto met mijn eigen Gios pista)
Afbeelding

Afbeelding
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 27 aug 2012 08:50

Mooi ding! Die paar dingetjes die fraaier hadden gekund, zitten onder de stuurpen geloof ik ;)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 aug 2012 10:46

Uit zeer betrouwbare bron: het Prodigiosa project wordt op de fietsbeurs voor L'Eroica gepresenteerd

Begin oktober fotos's!

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 30 aug 2012 20:28

deleted
Laatst gewijzigd door Cervino op 15 okt 2012 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 30 aug 2012 20:46

Dagmar schreef:ik zag op marktplaats een aanbieding voor de gios compact pro: http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... maten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik kan nergens het gewicht vinden van deze fiets. De mijne weegt nu 11.5 kg met pedalen. Als ik onder de 9 kg (zonder pedalen) zou kunnen komen, is dit een serieuze kandidaat....erg mooie fiets.

iemand een idee van het gewicht? Zou hier ook een triple op kunnen?
Deze Gios compact pro is er 1 uit Hongkong.
Die wijkt af van de originele uit Torino. Met name de verstelbare achterpads ontbreken.
Over het gewicht: Ik heb de Gios Compact Pro ( made in Torino) maat 54 met Campagnolo Record en de wat zwaardere 36 spaaks Ambrosio Excellence velgen met 25 mm bandjes. Deze weegt met alles erop en eraan: 8,8 kg. Jouw streefgewicht hangt verder af van framemaat en de onderdelen.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 aug 2012 10:56

Deze Compacts in MP advertentie worden aangeboden zijn idd de Aziatische Compacts en bevatten NIET de unieke patten die in het oorspronkelijke ontwerp van de Compact zaten.

Als je niet op zoek ben naar een lichtgewicht en een tijdloze degelijke (prima afmontage) fiets wil is het zeker een erg nette aanbieding. Zeker als je je er niet aan stoort dat deze Gios uit Azie komt waar de meeste Italiaanse fietsen overigens vandaan komen ;)

En hoewel ik zelf liever een Gios van Aldo heb zorgt Alfredo er echt wel voor dat die frame ok zijn. Het enige wat Alfredo immers nog heeft is de naam en daar zal hij echt wel een beetje zuinig op zijn.

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 31 aug 2012 16:17

Gastheerg schreef:Als je niet op zoek ben naar een lichtgewicht en een tijdloze degelijke (prima afmontage) fiets wil is het zeker een erg nette aanbieding.
I.d.d. een nette aanbieding. In de prijslijst van 2011 kost deze Compact Pro 1999,- Alleen het frame !!
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 31 aug 2012 16:29

Gastheerg schreef:Deze Compacts in MP advertentie worden aangeboden zijn idd de Aziatische Compacts en bevatten NIET de unieke patten die in het oorspronkelijke ontwerp van de Compact zaten.

Als je niet op zoek ben naar een lichtgewicht en een tijdloze degelijke (prima afmontage) fiets wil is het zeker een erg nette aanbieding. Zeker als je je er niet aan stoort dat deze Gios uit Azie komt waar de meeste Italiaanse fietsen overigens vandaan komen ;)

En hoewel ik zelf liever een Gios van Aldo heb zorgt Alfredo er echt wel voor dat die frame ok zijn. Het enige wat Alfredo immers nog heeft is de naam en daar zal hij echt wel een beetje zuinig op zijn.
ff een vraag herhalen van een tijdje terug: Klopt het in de tijd dat Gios nog 1 bedrijf was, dat Aldo de constructeur was en Alfredo vooral de marketing man? Als dat zo is, waarom staat er dan Alfredo Gios op de bovenbuis van bijvoorbeeld de new A90 die ik zojuist in elkaar geklust heb?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 aug 2012 19:39

53x11 schreef:ff een vraag herhalen van een tijdje terug: Klopt het in de tijd dat Gios nog 1 bedrijf was, dat Aldo de constructeur was en Alfredo vooral de marketing man? Als dat zo is, waarom staat er dan Alfredo Gios op de bovenbuis van bijvoorbeeld de new A90 die ik zojuist in elkaar geklust heb?
Dat klopt en waarom Alfredo op de bovenbuis? Omdat hij de marketingman is ;) Hij stond op de beurs en door zijn naam op het frame te zetten kreeg zo'n fiets een gezicht.

Overigens allerlei "patenten" zijn in Torino bij Aldo gebleven. Zo ook het hele archief is in Torino gebleven net als 95% van de truien, bekers etc.

Ik heb Alfredo maar 1 keer ontmoet en Aldo een keer of 5.

Alfredo is een netwerker, Aldo een familieman
Alfredo is van de stickers, de opdruk, de letters, Aldo van het soldeerzilver en de schroefdraad
Alfredo is van de fietsbeurzen, Aldo van de ploegleidersauto
Alfredo is van de interviews en Aldo van het draad tappen
Alfredo is een bedrijfsman en Aldo een hobbyist
Alfredo van de shusi en Aldo van een afgekloven sigaartje
Alfredo strak in het pak Aldo in de korte broek fietsen restaureren
Alfredo extravert Aldo introvert
Alfredo van de dollars en Aldo van: de Euro? wat is dat?
etc

Een mooie aanvulling op elkaar die door allerlei omstandigheden niet langer wordt voorgezet. Ga er maar vanuit dat overal waar ruzie is beide partijen een bijdrage hebben geleverd, maar er zijn ook wat complicerende factoren van buitenaf.
Die factoren dwongen het bedrijf keuzes te maken en Alfredo wilde cashen en Aldo mooie frames maken.

M'n hoofd zal dan ook altijd aandelen van Alfredo kopen maar m'n hart een fiets bij Aldo.

Ik ben inmiddels redelijk bevriend met Marco (zoon van Aldo) en vind het gepast het hier bij te laten. ;)

Ik zal wel een uitvoering verslag doen van de Gios stand bij L'Eroica. :mrgreen:

Marco is nu de marketing man bij Gios Torino en dat werkt als volgt:
Afbeelding
Frame is een Super Record en die heb ik voor Bottechia (Ingmar) opgebouwd. Z'n 1e testrit was overigens Carrefour de L'Arbre 8-)

Op de staande buis op de plaats waar vroeger de Columbus decal zat. Dit is mijn Replica Super Record 1977 Paris-Roubaix voor mij op maat gemaakt.
Afbeelding

Plaats reactie