Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fondriest

crankhead
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:00

crankhead 18 jul 2012 19:05

goede keuze, heb ik ook lang over getwijfeld aar uiteindelijk ben ik voor de matte gegaan, mat is overigens wel lastig schoonmaken, vooral de matwitte stukken.
veel plezier ermee.

crankhead
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:00

crankhead 18 jul 2012 19:08

ps mijn vorige forum naam was bertus, maar onder die naam inloggen ging op een gegeven moment niet meer, vandaar de nieuwe naam crankhead.
mijn fiets staat op de vorige pagina van dit forum.

kl@@z
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2012 12:44

kl@@z 18 jul 2012 23:27

Ik heb ook getwijfeld over de kleur, vooral omdat ik vanaf een plaatje moet bepalen welke kleur ik zou kiezen, ik ben toevallig laatst een bronzen kleur tegengekomen en vond die kleur super.

Maar ik vind jou kleur maar ook de witte en de rode versie heel erg mooi.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jul 2012 10:25

Heeft deze fiets nu een erg grote maat? Of heeft ie gewoon een erg lange balhoofbuis?
In Belgie kom je deze toch vrij vaak tegen, dit model heeft erg lang bij Itek te koop gestaan voor slechts 700 euro. (afgemonteerd met shimano 105). Nu is Itek niet meteen een winkel waar wielertoeristen fietsen kopen, maar voor deze is blijkbaar toch (terecht) een uitzondering gemaakt.
Ik vind het overigens een erg mooie fiets, zeker met die mooie wieltjes die je erin geplaatst hebt.
jules_msk schreef:Hier nieuwe foto's van mijn Fondriest. Nieuw wielsetje en nieuwe crank.
@G_Heylen, ik kan alleen maar bevestigen wat bertus zei. Ik ben super tevreden over de Fondriest en het mooie ervan is dat je zelden of nooit (ik eigenlijk nog nooit) een andere Fondriest tegenkomt. Lekker uniek!

Ik ben trouwens zelf nu ook aan het kijken om een nieuw frameset te kopen. Misschien de TF1 of de TF2 1.0...

Afbeelding

Afbeelding

klaaz
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 nov 2009 12:29

klaaz 19 aug 2012 11:23

Gisteren kon ik dan eindelijk mijn frame ophalen, en ondanks de hitte toch maar begonnen met opbouwen... kon niet wachten

Ik heb de fiets opgebouwd met sram red en kcnc remmen, een pro vibe stuur en stuurpen en een fizik carbon zadel.
Verder heb ik 2 sets wielen waaruit ik nog een keuze wil maken en vervolgens 1 set wil verkopen.

Ik heb nu witte hoods erop zitten, en heb ook nog zwarte liggen misschien staan die beter maar dat bekijk ik later ff als het wat koeler is.

Ik heb foto's gemaakt van 1 met de cosmic wielen en 1 met de reynolds wielen, ik was ook wel benieuwd voor welke wielen jullie zouden gaan?

Met de cosmics wielen weegt de fiets compleet met pedalen 7 kg precies en met de reynolds wielen zit ik op 6,7 kg.

Afbeelding

Afbeelding

Lookkg461
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2011 10:55

Lookkg461 19 aug 2012 14:08

Cosmics!

MartijnVisser
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2011 21:43

MartijnVisser 19 aug 2012 15:58

Lookkg461 schreef:Cosmics!


+1
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140

christiaan25
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 13 jan 2010 14:39

christiaan25 19 aug 2012 16:11

Ik vind de reynolds wielen mooier, oogt rustiger. Zwarte hoods staat denk ik ook beter dan deze witte, komt het frame beter uit. Maar voor de rest een zeer mooie fiets:).

bertus
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 jan 2005 23:56

bertus 19 aug 2012 17:52

ik zou eggen de cosmics en de zwarte hoods. ik denk dat het geheel dan wat evenwichtiger wordt.
Het is zowiezo een schitterende fiets.
Heb je er ook al op gereden? en wat zijn je ervaringen?
Ik ben met elke rit weer enthousiaster, wat een fiets!
Jammer dat Fondriest zo weinig media aandacht krijgt, Volgens mij zijn de specificaties en afwerking beter dan bij de meeste andere (italiaanse) merken.
maar je ziet ze bijna nooit. Hoewel ik gisteren een rode tegenkwam!

klaaz
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 nov 2009 12:29

klaaz 19 aug 2012 19:20

Bedankt voor de reacties, nee ik heb er nog niet op gefietst daar was het mij te warm voor vandaag en wou morgenvroeg even kijken wat de temps dan zijn.

Ik heb inmiddels wel de witte voor de zwarte hoods vervangen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door klaaz op 20 aug 2012 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 19 aug 2012 20:37

Denk dat de cosmics icm jouw lengte/gewicht strakker zullen rijden (no offence). Vette fiets overigens.
Anima Sana In Corpore Sano.

klaaz
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 nov 2009 12:29

klaaz 29 aug 2012 16:50

Ik heb een zelfde fondriest frame erbij kunnen kopen, dit frame heeft door een val behoorlijke lakschade gehad aan 1 draagstijl van de achterbrug maar was niet gebroken, gescheurd oid.
De vorige eigenaar heeft via de verzekering een nieuw frame aangeboden gekregen en daardoor kon ik dit frame voor een leuk bedrag overnemen.
Ik heb de acherkant opnieuw laten spuiten, wijkt wel iets af van het orgineel maar op deze manier laten spuiten was aanzienlijk goedkoper, ook had ik nog een bijna complete ultegra groep liggen en heb die er op gemonteerd, zit alleen nog te wachten op de achterderrailleur en ketting om hem helemaal af te maken.
Nou rustig op zoek naar een dezelfde zadel en stuur en stuurpen om hem identiek te maken.

Zoals je op de foto kunt zien heb de achterbrug draagstangen waar de schade zat in het wit laten spuiten.

Ik heb al wel een foto gemaakt van hoe die er nu bijstaat, en ben van plan om de fiets bij slecht weer en misschien wel de winter te gaan gebruiken.
zie foto's
De Fondriest met de cosmic wielen heeft schade gehad... ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie