In het wiel
Als iemand mij voorbij komt ben ik idd al blij dat ik even kan meeliften, dan kan ik niet direct overnemen. Overigens lift ik vaak maar stukje mee, even wat boven m'n eigen tempo fietsen. Als iemand voorbij komt die net iets harder fietst en waar ik echt samen mee kan fietsen vraag ik gewoon even of ik mee mag fietsen en of ik ook zo nu en dan zal overnemen.
Iemand in mijn wiel vind ik al helemaal niet zo boeiend.
Eigenlijk met beide situaties nooit iets geks meegemaakt.
Iemand in mijn wiel vind ik al helemaal niet zo boeiend.
Eigenlijk met beide situaties nooit iets geks meegemaakt.
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
-
- Forum-lid HC
Als ik aan het trainen ben en iemand gaat in mij wiel zitten vind ik het prima, ik wil zelfs niet dat ze dan over nemen. Want dan gaat het uiteindelijk toch weer harder dan geplant.
Volgens mij heeft de TS er niets op tegen DAT er iemand in zijn wiel zit. Maar hij wil het gewoon graag weten. Ik houd (net als waarschijnlijk de TS) dan toch wat meer rekening met de ander. De volger ziet wat minder en vertrouwt wat meer op mijn waarnemingsvermogen. Ik rem dan wat langzamer en meer geleidelijk af als ik een verkeerspunt nader. Of ik rij een bocht net iets anders. Gewoon om de veiligheid van de ander te waarborgen.
Maar het wordt wel erg gek dat als ik iemand inhaal die vervolgens in mijn wiel gaat hangen, dat ik zou verwachten dat hij zich gaat melden dat hij in het wiel blijft rijden. Zo van:" hallo, ik pik even aan!". Ik heb het meestal toch wel door.
Maar het wordt wel erg gek dat als ik iemand inhaal die vervolgens in mijn wiel gaat hangen, dat ik zou verwachten dat hij zich gaat melden dat hij in het wiel blijft rijden. Zo van:" hallo, ik pik even aan!". Ik heb het meestal toch wel door.
Live fast; die young. mijn blog
Ik reed laatst met een "pannekoek" aan m'n achterwiel. Het was mijn goede daad voor die dag. Met een goede kopwind zag die arme vrouw zag eruit alsof ze ging bevallen. Ik vond het lullig om haar eraf te rijden, ze deed toch erg haar best. Iedereen ziet af op zijn eigen niveau.
En ze heeft toch mooi 30 kunnen rijden achter mij met m'n handjes op het stuur
.
En ze heeft toch mooi 30 kunnen rijden achter mij met m'n handjes op het stuur

Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.
Totaal wat anders, maar toch gerelateerd: ik had laatst een skeeleraar (juiste benaming?) in mijn wiel zitten. Met een gangetje van 40 per uur bleef hij verrassend goed bij! Na een aantal kilometers gingen we elk een andere weg, en werden van weerszijden duimen omhoog gestoken. Hij blij, ik blij. Erg leuk!
Ik vind het juist wel leuk als er iemand meerijdt, nooit slechte ervaringen mee gehad, en soms leuke gesprekjes.
Ik kan me voorstellen dat je de bochten eng vindt, maar als het goed is kijk je altijd even in je "dode hoek" voordat je een bocht pakt.
Als ik zelf in iemands wiel zit zorg ik trouwens dat ik nooit met mij voorwiel naast de ander zijn achterwiel kom, dus kan het in de bocht bijna niet mis gaan.
Overigens is het sowieso handig om af en toe even achterom te kijken of er geen auto of scooter aankomt.
Bij de obstakels (paaltjes e.d.) kun je het beste even signaleren, met je hand achter je rug aanwijzen naar welke kant ze moeten om het obstakel te ontwijken.
En natuurlijk nooit abrupt remmen.
Overigens zou ik een rolschaatser in mijn wiel minder waarderen, want volgens mij hebben die een veel langere remweg, en kunnen ze je moeilijker ontwijken als er iets gebeurd.
Ik kan me voorstellen dat je de bochten eng vindt, maar als het goed is kijk je altijd even in je "dode hoek" voordat je een bocht pakt.
Als ik zelf in iemands wiel zit zorg ik trouwens dat ik nooit met mij voorwiel naast de ander zijn achterwiel kom, dus kan het in de bocht bijna niet mis gaan.
Overigens is het sowieso handig om af en toe even achterom te kijken of er geen auto of scooter aankomt.
Bij de obstakels (paaltjes e.d.) kun je het beste even signaleren, met je hand achter je rug aanwijzen naar welke kant ze moeten om het obstakel te ontwijken.
En natuurlijk nooit abrupt remmen.
Overigens zou ik een rolschaatser in mijn wiel minder waarderen, want volgens mij hebben die een veel langere remweg, en kunnen ze je moeilijker ontwijken als er iets gebeurd.
Haha, nooit aan gedacht. Gelukkig is het allemaal goed gegaanvermeulen schreef:

Vandaag had ik een 60 plusser in mijn wiel. Bijna 10 km lang. Als een kleuter hield ik de stoom er op. Bijna 40 bij meer dan 30 graden. En dat terwijl ik mij vanwege een alcoholische uitspatting rustig moest houden. Begon me er al aan te ergeren tot hij bij een terrasje afboog. Ik rustig uithijgen. Pakt ie me 5 minuten later op om me nog 5 minuten in het rood te laten plakken. Hijj had juwelen van kuiten en mijn ergernis was verdampt.
Gister ook een skeeler in 't vizier... naar toe gereden... en ging gemiddeld na 1 min. toch 35kmh... ook daarom ben ik gestopt met skeeleren, ging me veel te snel en een foutje is zo gemaakt...! Wat betreft in het wiel rijden; de ene keer kom ik een bocht om en sluit toevallig aan... en de andere keer voel ik ogen in m'n rug...haha... maakt niet uit ik kijk altijd om me heen.... en maak me kenbaar als ik in een wiel zit....
-
- Forum-lid
Ik kan me wel vinden in het idee van de TS .. Gaat de TS om veiligheid voor alles. Niet iedereen kijkt ver voor zich uit en voor je het weet zit je samen in de berm of sloot met vanalles gebroken. Bij mij in de buurt zijn er veel smalle fietspaden met rontondes en dus hoge stoepranden... uitwijken gaat vaak niet. Naast skeeleraars zijn ook bejaarden (naast elkaar) met E-bikes soms een probleem. Als je 'achterbandplakker' dan niet op let ... tja zit je er zo bovenop!
Afz Vincent
Afz Vincent
Snap niet dat mensen zich druk maken als er iemand in hun wiel rijd. Zie het als een compliment;)
Heb het ook vaak dat ze aanpikken in mijn wiel en dat vinden de meester toerders erg leuk. Achter een wedstrijdrenner fietsen is voor sommige toerders erg leuk.
Iedereen heeft toch wel een plan qua training: hard zacht lang kort interval enz.. Een ander weet dat niet;)
Heb het ook vaak dat ze aanpikken in mijn wiel en dat vinden de meester toerders erg leuk. Achter een wedstrijdrenner fietsen is voor sommige toerders erg leuk.
Iedereen heeft toch wel een plan qua training: hard zacht lang kort interval enz.. Een ander weet dat niet;)
Op zich heb ik er geen probleem mee, maar wat ik er minder leuk aan vind is dat je op zo'n moment niet meer alleen bent. Je "voelt" de aanwezigheid van de ander. Omdat ik altijd - bewust - in m'n eentje fiets en loop, vind ik dat in zekere zin wel irritant. Hetzelfde als wanneer je in een vrij leeg treinstel zit en een andere persoon gaat direct naast je zitten. De aanwezigheid van die persoon maakt toch dat het anders voelt.