Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

bertus
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 jan 2005 23:56

bertus 10 aug 2012 19:08

radarluck custom introduktie in september

bertus
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 jan 2005 23:56

bertus 10 aug 2012 19:09

moet natuurlijk radarlock zijn

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 11 aug 2012 22:48

Dat schiet op!
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

thebomb
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 apr 2011 15:21

thebomb 15 aug 2012 13:28

Gisteren mijn nieuwe oakley radarlock gekregen van de ploeg! Het is echt een superbrilletje.
Ik heb zo net eens getest welke lenzen wel en niet in de bril passen, alle radar path lenzen passen dus in de nieuwe radarlock, een radar pitch en een radar range past er niet in.
De radarlock lenzen passen niet in de gewone radar.

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 15 aug 2012 18:11

Passen de path lenzen net zo goed als in een normale radar?
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

thebomb
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 apr 2011 15:21

thebomb 15 aug 2012 18:20

Ja past er zonder problemen in

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 aug 2012 16:13

Vandaag mijn Split jacket binnen gekregen !

De bril is speciaal op sterkte gemaakt, en wow wat een superzicht. De glazen zijn Emerald irridium transitions dus dat wil zeggen dat ze meekleuren zodra het nodig is. Ideaal voor mountainbiken aangezien ze snel kleuren naar de omstandigheden.

Wij waren afgelopen maand in Wolvega bij de Jong opticien , keurige zaak met dito service. In eerste instantie wilde ik mijn bril ook daar bestellen maar aangezien de beste man op vakantie ging was het de vraag of de bril nog tijdens onze vakantie geleverd zou kunnen worden. Tevens was de prijs een klein obstakel want € 600,- was een redelijke uitgave voor een bril die alleen tijdens sport gedragen zou worden. Ik kon natuurlijk niet zonder overleg met Ega even € 600,- over de balk smijten tijdens de vakantie :? Dus toch nog even Googelen , en zoeken naar een betrouwbaar adres waar ook een Oakley te bestellen was. Zo kwam ik na even zoeken bij : rxsports in engeland - officieel Oakley Premium dealer en in mijn ogen zag het er netjes uit , betrouwbaar dus.

De bril in Engeland bestellen was een test voor mij. Ik had na de vakantie eerlijk tegen mijn opticien verteld dat ik een bril in Engeland wilde bestellen en ze gaven me keurig het recept wat ik nodig had. Dus vorige week dinsdag de bestelling geplaatst , netjes het recept ingevoerd ......oeps foutje.....: de as van de cilinder verkeerd om , dus een mailtje gestuurd en voor de zekerheid even bellen de volgende ochtend. Ze hadden mijn mail al ontvangen en zouden het aanpassen. Nu maar hopen dat het goed zou komen :shock:

Afgelopen maandag het bericht dat de bril verzonden was ...wow best snel dus aangezien Oakley zelf alleen de lenzen/ glazen maakt en dit in eigen beheer doet. Dus geen lenzen centrale waar veel brilleglazen vandaan komen. Ook kreeg ik keurig een track en trace en zag dat de bril gisteren in Amsterdam was gekomen , dus vandaag zou de bril er moeten zijn.

Vandaag dus ding/dong , de post met de bril. Keurig verpakt en doos opengemaakt , mooie Oakley hard case. Mijn verwachtig van het goede slijpen van de glazen is direct bevestigt als ik de bril opzet , een perfect zicht en als ik mijn hoofd voorover laat zakken blijft de bril keurig zitten en het zicht. Is nog steed perfect. Dat is dus wel iets anders dan mijn gewone bril met transitions glazen die ik normaal op de fiets droeg ( slecht zicht in racehouding omdat ik half tegen het frame / half over de bril keek ).

De bril achter in de tuin even gedragen en hij kleurt mooi groen - achtig en mijn ogen zijn niet meer zichtbaar volgens mijn vrouw dus de refelcterende laag doet heel erg goed zijn werk. In de bril is trouwens nauwelijks de sterkte van de bril te zien mede door het Split Jacket frame want de glazen zijniet dun te slijpen zoals een normale bril.

Plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding

Affin tot zover mijn ervaringen met rxsports , en ik moet zeggen dat als het prijsverschil niet zo groot was dan had ik de - gunfactor zoals Havana zegt - aan opticien de Jong geven. Nog steeds onder de indruk van de gastvrijheid en deskundigheid van deze man.
Laatst gewijzigd door rene op 30 aug 2012 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

AndiKloden
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2012 20:16

AndiKloden 20 aug 2012 13:57

met een beetje geluk krijg ik morgen mijn Oakley radar Lock binnen.
Foto''s en een review volgen dan!

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 20 aug 2012 21:40

iemand een uitgebreide zaak die vele oakley modellen verkoopt in buurt van dordrecht / rotterdam?

the fastest
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 16 aug 2012 12:22
Locatie: Begijnendijk

the fastest 21 aug 2012 11:27

Ik heb een Oakley Jawbone. (geel met zwart) Maar ik heb spijt dat ik geen M-Frame gekocht heb. :(

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 21 aug 2012 12:22

robbiey schreef:iemand een uitgebreide zaak die vele oakley modellen verkoopt in buurt van dordrecht / rotterdam?
Kijk ff op de site van oakley, daar kan je de dealers zien. In Papendrecht zit er geloof ik 1tje die iig sportbrillen heeft. ook B2B in vlaardingen heeft er wat.

Hopmans in bergen op zoom heeft er ook heel veel, en voor een goede prijs. Als je het meteen combineerd met bandjes ofzo heb je de benzine er zo uit.

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 21 aug 2012 13:58

Bedankt goede tips, ritje op de fiets dord - bergen op zoom is ook nog een optie;-) top!

Plaats reactie