Vorig jaar heb ik dit ook gedaan met mijn Proflex uit 95. Ik zat met hetzelfde probleem.
Als je de fiets niet nodig hebt zou ik, voordat je besteld de trapas demonteren, hierop staat (of stond) welke maat en passing het betreft. Je kunt de lengte ook opmeten, maar als de lagers er al 20 jaar inzetten kun je ze misschien ook vervangen? De kosten zijn het niet, zie de volgende link:
http://www.rose.nl/artikel/shimano-brac ... aid:515142" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel even opletten of je BSA of italiaanse draad hebt. En als je besluit niet je trapas te vervangen of het JIS of ISIS passing betreft.
Zelf wilde ik in de eerste instantie ook alleen de crank vervangen. Bij mij bleek het niet te passen, dit werd veroorzaakt doordat de oude crank en trapas ISIS passing waren ipv JIS. Het verschil is niet te zien, allebei vierkant, maar het past niet, zelf niet met geweld. Toen heb ik toch een trapas met JIS passing gekocht en vervolgens was het zo te monteren.
Als op je huidige trapas een andere lengte als 122 staat, gaat dit wel problemen geven.