Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 07 aug 2012 22:13

tieky schreef: Misschien dat Wilfried de Jong in de buurt kan komen. Maar ik vind Wilfried meer voor de wat diepgaandere interviews. Daar is binnen een uur 'London Late Night' geen tijd voor, het moet snel want elke sport wil natuurlijk aanbod komen. Met de interviewstijl van de Jong denk ik niet dat dat gaat lukken.
Bij Holland Sport heeft hij het toch tijden goed gedaan, daar was ook niet altijd de tijd voor diepgaande interviews, toch vond ik het altijd prettig om naar het programma te kijken.

Moet ontopic zeggen dat ik geen fan van Mart ben, maar wel mede door de gasten en uitgebreide interesse in sport vaak de shows bekijk. Ik vind dat hij dit jaar wel meer uitschieters heeft dan voorheen waardoor mijn ergernis iets groter wordt. Uitschieters als van Bon meerdere malen zeggen dat hij gefaald heeft in het leven na de sport, slecht commentaar bij fietsen op de olympische spelen (zoveel werd gewoon niet gezien, of verkeerd gezien) en dan het "incident" met de volleybalster. Ik denk dat hij een jaartje te lang is door gegaan, het is dit jaar even te vaak "net niet" of verkeerd. Maar in de tijd van social media is het inderdaad wel een trend geworden om gezamenlijk mensen te bashen zonder altijd een goede redenen te hebben. Ik heb op Facebook mensen de pagina zien liken die voor zover ik weet totaal niet in sport geïnteresseerd zijn, volgens mij alleen maar omdat het grappig of hot is.

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 07 aug 2012 22:16

Dat moet ik eerst nog maar eens zien. De programma's die Wilfried tot nu toe heeft gedaan, Holland Sport, 24 uur met..., zijn bij uitstek programma's waar veel voorbereiding in is gaan zitten. De charme van de programma's van Smeets is dat ze snel kunnen schakelen als er iets gebeurt. Dat vraagt heel veel van het improvisatievermogen. Met de programma's die Wilfried tot nu toe heeft gemaakt blijkt nog niet dat hij dat ook kan. Wat natuurlijk niet zegt dat ik Wilfried geen uitstekende interviewer en programmamaker is, laten hopen dat hij ook snel kan improviseren en kan schakelen en op termijn een late-night-sport-show kan leiden.

knutmo
Forum-lid

knutmo 07 aug 2012 22:56

Afbeelding

klaas-kippegaas
Forum-lid

klaas-kippegaas 07 aug 2012 23:10

Smeets is soms echt tenenkrommend slecht, inhoudelijk snapt hij er vaak geen r**t van terwijl hij zelf zeker en vast overtuigd is van het tegendeel.... kritische kijker prikt er zo doorheen mag ik hopen!

Vorig jaar tijdens de tour beweerde Dhr Smeets in de AvondEtappe met droge ogen dat Frank Schleck de camera wegwuifde omdat hij even een bammetje wilde eten!!
Tja, laat ze net daarvoor bij de campingzender met Tour du Jour nou hebben uitgelegd wat Schleck daar echt deed (met zn zetpil) en met wat voor reden....

Ik ben sindsdien eens wat meer op het commentaar van Smeets gaan letten en het is echt verbazingwekkend hoe hij zonder enige nuance complete onzin verkoopt als waarheid, is soms bijna aanstekelijk die man.
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 08 aug 2012 11:01

Hoewel ik het Smeets-bashen niet goedkeur moest ik hierom wel glimlachen. ;) :)
Afbeelding
Afbeelding

elwoot
Forum-lid

elwoot 08 aug 2012 11:15

Smeets vind ik nog steeds een fantastische televisiemaker. Ik moet zeggen dat ik erg blij was dat hij dit jaar (na eerdere aankondigingen dat hij zou stoppen) weer de avondetappe heeft gepresenteerd. Hij weet als geen ander een bepaald sfeertje - noem het gevoel - van een bepaalde sport neer te zetten. Dit jaar vond ik hem in de avondetappe juist alleszins meevallen, en zelfs beter dan voorgaande jaren. Dit heeft natuurlijk alles te maken met het gekozen format: de wijntjes, de natuurlijke setting, de rust, de avond, de franse chansons en zijn liefde voor het wielrennen.

Dit brengt me gelijk bij de overgang naar Smeets zijn optreden tijdens London late night. Hier is voor een format gekozen dat gewoon minder goed bij Smeets past. Hij moet rekening houden met een enthousiast publiek en drukke setting, waardoor hij geforceerd 'juicherig' moet doen en daarnaast moet praten met een grote verscheidenheid aan sporters waardoor zijn oprechtheid voor de liefde van de sport door onwetendheid niet altijd aankomt. Hij laat, of is verteld, dat zijn gasten het laatste woord moeten hebben door middel van de 'wens van de dag', waardoor Smeets niet op zijn manier, en met gevoel, de afzending af kan sluiten. Dit doet voor mij bijvoorbeeld afbreuk aan een uitzending, omdat de overgangen en afsluiting van het programma niet 'af' zijn. Dit wil niet zeggen dat het programma slecht is (verre van), maar het toont wel aan dat Smeets hier minder op zijn plek is.

Om ook nog even wat de zeggen over de affaire Flier: ik vind de reacties omtrent het interview echt zwaar overdreven. Natuurlijk probeerde Smeets haar uit de kast te lokken, en met goede reden (zoals ook al eerder vermeld in dit topic). Maar niemand hoor je over de manier waarop Smeets na zijn 2 minuten kritiek de resterende 6 á 7 minuten van het interview heeft gebruikt om Flier weer op haar gemak te brengen. Hij wist dus wel degelijk dat hij misschien wat te ver was gegaan in zijn interview, maar heeft er vervolgens alles aan gedaan om dit weer recht te trekken door juist in een nederige positie Flier weer groter te laten worden. Prima televisie als je het mij vraagt, en een stuk interessanter om naar te kijken dan de oppervlakkige en hielenlikkende interviews in programma's elders op het televisienet.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 aug 2012 15:03

Goed verhaal!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

tennisser
Forum-lid

tennisser 08 aug 2012 15:27

Mart moet gewoon documentaires gaan maken, daar is-ie goed en het interviewen van sporters en commentaar geven bij wedstrijden over laten aan mensen die dat kunnen. Wilfried de Jong vind ik overigens ook meer documentairemaker dan interviewer/presentator.

Zelf kijk ik graag naar de BBC, met Olympisch kampioenen als presentatoren en commentatoren, zoals Michael Johnson, Jonathan Edwards, Denise Lewis, Colin Jackson, Ian Thorpe, Mark Cavendish... Voeg dan ook nog Gary Lineker toe. Daar bij de BBC hebben ze het begrepen!

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 08 aug 2012 19:32

tennisser schreef:Mart moet gewoon documentaires gaan maken, daar is-ie goed en het interviewen van sporters en commentaar geven bij wedstrijden over laten aan mensen die dat kunnen. Wilfried de Jong vind ik overigens ook meer documentairemaker dan interviewer/presentator.

Zelf kijk ik graag naar de BBC, met Olympisch kampioenen als presentatoren en commentatoren, zoals Michael Johnson, Jonathan Edwards, Denise Lewis, Colin Jackson, Ian Thorpe, Mark Cavendish... Voeg dan ook nog Gary Lineker toe. Daar bij de BBC hebben ze het begrepen!
Dat mag ook wel met dat budget. 1 dag OS2012 bij de BBC, daar doet de NOS de hele spelen van. (Sporza nog minder, 1/5e van het budget van de NOS)

simen
Forum-lid

simen 08 aug 2012 21:59

Deze keer is de presentator dan de gebeten hond.
Waarschijnlijk bij gebrek aan sporters die onder de door hun omgeving opgeklopte maat presteren.
Is er toch nog iets geleerd van de tour?
Ik moet zeggen dat dit soms onverwacht goede presteren wel een prettiger stemming geeft.
En dat bashen via de social media.
Daarover zij een oude muzikant:"Niet iedereen kan het instrument bespelen dat hij in handen krijgt"
Waarbij nog vermeld, Mart heeft nogal brede schouders en weet waarschijnlijk ook wel wie zich met dit soort dingen inlaat.
Zij is ook tegen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 aug 2012 09:36

simen schreef: Waarschijnlijk bij gebrek aan sporters die onder de door hun omgeving opgeklopte maat presteren.
Tsja, deze man presteert heel wat beter dan al die over het paard getilde, overbetaalde ijdeltuiten op het voetbalveld 8-)

Afbeelding
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 aug 2012 11:37

Ik vind de avond programma's die Mart dit jaar doet over het algemeen prima te pruimen. Nu bij de Spelen zijn er zo nu en dan te veel mensen in een uurtje uitzending, maar daar kan Mart weinig aan doen. Daardoor verdwijnt er wat diepgang en moet alles snel afgeraffeld worden.

Commentaar bij het wielrennen moeten ze hem nooit meer laten geven. Keer op keer is het een drama. Kunnen ze meteen Dijkstra en Ducrot eruit mikken. Hoe lang de 3 heren er over deden om tot de conclusie te komen dat de Amerikaanse in kopgroep lek reed...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie