Hoi allemaal,
heb sinds enige tijd een Sigma 1609 sts cadence op mijn fiets zitten.
Nooit problemen gehad tot nu. In eens krijg ik geen trapfrequentie meer? (blijft op 0 staan)
Toch doet de sensor het wel, als ik de crank ronddraai gaat trapfrequentie knipperen, maar blijft op 0 staan.
Batterijtjes vande sen sor vervangen, ook inmiddels van de computer, maar zonder resultaat.
Lang de fietsenmaker geweest, ook die krijgt het niet goed.
Heeft iemand nog ideeën?? Want anders zal ik m denk ik terug moeten sturen.
Alvast bedankt
Sigma 1609 sts cadans help!
Ook al is deze fietscomputer draadloos, bij moet wel goed contact maken met de houder. je zou eens kunnen proberen een stukje zilverfolie tussen houder en contactpunt te doen om het contact te verbeteren/te maken. Of volgens de handleiding opnieuw 'pairen' van zender en ontvanger?
Het contact is goed, ook met zilverfolie geen verschil. Heb ze opnieuw gepaird, de batterijen allemaal vervangen, het signaal gereset, het computertje gereset?wezenloze schreef:Ook al is deze fietscomputer draadloos, bij moet wel goed contact maken met de houder. je zou eens kunnen proberen een stukje zilverfolie tussen houder en contactpunt te doen om het contact te verbeteren/te maken. Of volgens de handleiding opnieuw 'pairen' van zender en ontvanger?
maar candans doet nog altijd niks, terwijl de sensor het wel doet (hij knippert gewoon groen(bike1) en maakt een geluidje als je de crank er langs haalt)
Update: Mailtje direct naar Sigma gestuurd, na 2 dagen mailtje terug, dat ik m op kan sturen naar Duitsland, ze dan gaan kijken wat er mis is, maar ook dat ze direct na het ontvangen een ("gratis") nieuw setje terug zullen sturen. Kort om: erg netjes!