Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets kopen

KoenNL
Forum-lid

KoenNL 26 jul 2012 10:10

Hallo,

Ik ben van plan om mijn eerste racefiets te kopen, ik fiets regelmatig langere afstanden op mijn mountainbike maar ik merk dat ik hierop niet lang genoeg snel vooruitkom, met een racefiets hoop ik comfortabeler te kunnen rijden :). Nu heb ik twee modellen op het oog, onderstaande:

http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... 011/46508/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/ro ... mpact_2012#" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn budget ligt tussen de 600-800 euro maar daarbij moeten de pedalen (eventueel) en fietscomputer en de helm. Wat kunnen jullie mij adviseren?

Bedankt!

Groet, Koen

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 26 jul 2012 11:18

Dan is dit een betere keuze ( Tiagra i.p.v. Sora. En voor minder dan €800,- vind je 'm ook 105 afgemonteerd)

http://www.internetfietswinkel.nl/index ... 58&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

quarter
Forum-lid

quarter 26 jul 2012 13:25

Sebo schreef:Dan is dit een betere keuze ( Tiagra i.p.v. Sora. En voor minder dan €800,- vind je 'm ook 105 afgemonteerd)

http://www.internetfietswinkel.nl/index ... 58&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Sebo
Qua Geometrie komt de Sensa totaal niet overeen met de gekozen fietsen die veel meer comfort bieden dan de Sensa.

Zou je keuzes gewoon is gaan proberen bij een FM en zien hoe ze fietsen. Geen verkeerde keuzes.
Kan me wel vonden in wat Seba aangeeft over de groep. Tiagra 2012 of 105 is gewoon beter voor als je later wilt upgraden.

KoenNL
Forum-lid

KoenNL 26 jul 2012 16:30

Om eerlijk te zijn heb ik geen verstand van racefietsen, ik heb deze fietsen geselecteerd aan de hand van prijs. Waar het mij om gaat is dat ik een comfortabele rit kan rijden een aantal keer in de week met een kwalitatief goede fiets ter vervanging van mijn mountainbike. Wat is er zo 'speciaal' aan de Sensa?

Bedankt.

racer martien
Forum-lid

racer martien 26 jul 2012 17:12

De Sensa zelf is niet zo bijzonder, alleen hier heb je voor hetzelfde geld een hogere versnellingsgroep.. Op marktplaats heb je overigens voor hetzelfde geld een nog hogere versnellingsgroep.

quarter
Forum-lid

quarter 26 jul 2012 20:04

KoenNL schreef:Om eerlijk te zijn heb ik geen verstand van racefietsen, ik heb deze fietsen geselecteerd aan de hand van prijs. Waar het mij om gaat is dat ik een comfortabele rit kan rijden een aantal keer in de week met een kwalitatief goede fiets ter vervanging van mijn mountainbike. Wat is er zo 'speciaal' aan de Sensa?

Bedankt.
Kies een fiets die je mooi vindt, en die lekker rijdt,....maak dus een proefrit. Kies minimaal voor Tiagra 2012 of 105 afmontage en je gaat jaren plezier hebben.
Met name de duitse merken hebben een goede prijs/ prestattie verhouding. Kijk dan naar Rose, Stevens, Cube etc. Sensa is net als vele andere een goede fiets,....niet byzonder.

Jou gekozen fietsen hebben een iets rechtere houding op de fiets. Bij de Sensa zit je wat dieper. Om er achter te komen wat jou het beste bevalt moet je fietsen gaan proberen.

Succes je keuze en laat weten wat het geworden is ;-)

KoenNL
Forum-lid

KoenNL 16 aug 2012 22:36

Ik ben gaan kijken bij wat fietsen en de Sensa lijkt me de beste. Echter heb ik op het moment een blessure opgelopen met hardlopen (shin splints). Mensen met ervaring met fietsen en blessure samen? Ik ben huiverig dat ik nu investeer in een fiets en er niet voldoende mee kan doen. Bedankt!

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 17 aug 2012 19:01

KoenNL schreef:Ik ben gaan kijken bij wat fietsen en de Sensa lijkt me de beste. Echter heb ik op het moment een blessure opgelopen met hardlopen (shin splints). Mensen met ervaring met fietsen en blessure samen? Ik ben huiverig dat ik nu investeer in een fiets en er niet voldoende mee kan doen. Bedankt!

Deze blessure (botvliesontsteking) is er de reden van dat mijn lief is gestopt met lopen; en (fanatiek) is gaan fietsen op haar Gary Fisher X-caliber en haar Wilier Escape :) ;)
In tegenstelling tot (hard)lopen levert fietsen nl geen problemen op ( bij haar althans)

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Plaats reactie