Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Keuze Helm

Steven Bianchi
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:55

Steven Bianchi 04 jul 2012 21:20

Hoi allemaal,

In september ga ik voor het eerst een tourtocht meerijden. Ik fiets nu een half jaar, en heb nog nooit met een helm gefietst. Gezien de snelheden die ik haal wil de helm wel vaker gaan dragen dan alleen met tour tochten. Ik kan alleen niet zo goed kiezen dus zou ik graag jullie mening (en of ervaringen) weten. Wanneer jullie weten waar ik de betreffende helm (of vergelijkbaar) voordelig kan krijgen dan hou ik me natuurlijk aanbevolen.

Ik twijvel tussen de:
Helm Rh+ ZW
Giro Saros racehelm
Lazer O2
BBB Fenix
BBB monza

Ik fiets nu nog vaak alleen, tempo tussen de 30 en 40 het uur en fiets niet meer dan 120 km aaneengesloten

Groeten Steven

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4254
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 jul 2012 21:25

Voor helmen geldt: passen! Een prachtige helm die vervelend zit om je hoofd is erg onaangenaam. Je hebt hem namelijk per rit een paar uur op de kop, met zweet e.d.
De pasvorm van elke helm is anders, en geen hoofd is hetzelfde gevormd. Dus maar één advies... naar de winkel en passen.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 04 jul 2012 22:53

hanz1963 schreef:Voor helmen geldt: passen! Een prachtige helm die vervelend zit om je hoofd is erg onaangenaam. Je hebt hem namelijk per rit een paar uur op de kop, met zweet e.d.
De pasvorm van elke helm is anders, en geen hoofd is hetzelfde gevormd. Dus maar één advies... naar de winkel en passen.
+1
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jul 2012 23:05

Passen, zeker met je eerste helm. En niet de prijs is belangrijkst, maar de pasvorm!
Less is bore

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 09 jul 2012 09:59

hanz1963 schreef:Voor helmen geldt: passen! Een prachtige helm die vervelend zit om je hoofd is erg onaangenaam.
Niet alleen onaangenaam, maar ook gevaarlijk. Zit een helm niet 'lekker', dan zit-ie automatisch eigenlijk ook niet veilig op jouw hoofd.
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2202
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 09 jul 2012 10:26

Ik zeg zelf niet alleen passen, maar zelfs proefrijden. Zie topic over windgebulder, heb zelf zeer verschillende ervaring met diverse helmen en het windgeruis dat ze veroorzaken.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16128
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jul 2012 15:17

Je moet een helm niet alleen passen, nog belangrijker is hem achteraf ook altijd opzetten.

Wat ben je met een goed passende helm in de kast als je met de fiets een valpartij hebt.

Zet hem op.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Steven Bianchi
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:55

Steven Bianchi 11 jul 2012 21:22

Dank jullie voor de reacties. Is duidelijk ik de FM maar snel ga vergezellen van een bezoekje. Ik ga kijken naar een goed zittende helm, waar je geen last hebt van windgeruis en mee gezien wilt worden (om te voorkomen dat hij de kast ingaat). In ieder geval bedankt voor de reacties.

pendelbaas
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jan 2012 09:09
Locatie: leidschendam

pendelbaas 12 jul 2012 12:59

De prijs van een helm maakt niets uit voor de veilighijd. Hoe lichter hoe duurder, dit komt door de samenstelling van het matriaal.

Plaats reactie