Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Verwijderd bericht i.v.m. reclame?

doefiets.nl
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar doefiets.nl 04 jul 2012 09:03

Beste,

Mijn bericht in de thread Marmotte 2012 is verwijderd omdat het reclame zou zijn.
Op het eerste gezicht begrijp ik dat wel een beetje, maar volgens mij ligt het toch genuanceerder.
Het topic gaat over de Marmotte.
Mijn site wordt nota bene in de eerste post genoemd (waar ik verder helemaal niks mee te maken heb)
Mijn site heeft een tool om het tijdsschema voor de Marmotte te berekenen, die sinds gisteren rekening houdt met de neutralisatie van de afdaling van de Glandon.
Bij elkaar lijkt me dat voldoende om te spreken van een relevante post in de context van het topic (het was alleen maar een linkje naar de aangepaste tool)

Nou weet ik niet hoe dit soort dingen in zijn werk gaan, bijvoorbeeld of zoiets gebeurt op basis van een x aantal meldingen van forumgebruikers dat dit bericht reclame zou zijn. Dus ik beschuldig ook helemaal niemand, maar ik zou wel graag willen weten wanneer iets als reclame voor een website wordt beschouwd en wanneer iets een nuttige bijdrage aan de discussie is.

Bij voorbaat dank.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 jul 2012 09:22

Jij maakt reclame voor je eigen site. Dat mag niet, hoe goedbedoeld die informatie ook is. De reden is simpel: jij verdient geld met je site. Als het een non-profit site was, dan mag het wel.

Serge, Eric en Kuiper mogen hun (webshop) ook niet zelf promoten. Andere forumleden mogen dat wel voor hen doen (en dat gebeurt dan ook regelmatig). Als je site maar goed genoeg is, gebeurt dat vanzelf ;)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jul 2012 09:53

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Als er nu nog een discussie had gestaan over tijdschema's en je post daarin een reactie dan was het al op 't randje geweest (of eigenlijk er over heen), maar nu komt jouw bericht volledig uit de lucht vallen en lijkt 't enkel ter promotie van je website te zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

doefiets.nl
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar doefiets.nl 04 jul 2012 13:23

OK, ik zal hier in de toekomst rekening mee houden.
Bedankt voor de info.
Ik vond het in alle eerlijkheid niet over het randje omdat het imho on-topic was, maar ik kan jullie redenatie volgen.
Ik verdien overigens geen geld met de site (0,0), er gaat vooralsnog alleen maar geld in.
maar het is uiteindelijk wel de bedoeling om er wat mee te verdienen, ja. :D

Plaats reactie