Getordeerde spaken Mavic Carbone SL
Toen ik de cosmic carbone wielen had kon ik de spaken eigenlijk altijd vrij eenvoudig weer terugdraaien. Kwestie van iedere paar weken even nakijken. Irritant was het wel. Je koopt geen aero wielen om met platte spaken bijna dwars op de wind te fietsen.....
- distortion
- Forum-lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07
Alles wat jullie beschrijven ben ik allemaal van op de hoogte. Elke keer als ik aan mijn wielen gezeten heb dan loop ik alles langs met de ronde spaak sleutel.jsparie schreef:Toen ik de cosmic carbone wielen had kon ik de spaken eigenlijk altijd vrij eenvoudig weer terugdraaien. Kwestie van iedere paar weken even nakijken. Irritant was het wel. Je koopt geen aero wielen om met platte spaken bijna dwars op de wind te fietsen.....
Verder denk ik dat het verstandig is om de 3 a 4 spaken die flink gedraaid zijn op een relatief kort stuk te vervangen. Als ik alles terug draai denk ik dat er teveel stress ontstaat op dat korte stuk waardoor er op die plek moeheid kan optreden.
Verder is dit gedoe een goed excuus om eindelijk een wielrichter te kopen. Ik dacht zelf aan de magura pro van Rose bikes. Is dat wat of hebben jullie betere suggesties? Oja, parktool is mij te duur.

Simpelweg omdat het zo is!
- distortion
- Forum-lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07
Update:
Ik heb mijn spaken van de week ontvangen en ondertussen erin gedraaid. Heb speciaal een de TACX richter gekocht voor het richten. Achterwiel is weer superstrak. Alleen zit er een hoogteslag in van minder dan een millimeter. Dit is een klusje voor een andere keer. Spaak spanning voelt met de hand niet absurd ongelijk.
Tip: Wil je een aandrijf spaak verwisselen van de Mavic carbone. Dan moet je de eerste spaak die de vervangende-spaak als eerste kruist ook los draaien. Anders krijg je hem niet goed door het naafgaatje.

Ik heb mijn spaken van de week ontvangen en ondertussen erin gedraaid. Heb speciaal een de TACX richter gekocht voor het richten. Achterwiel is weer superstrak. Alleen zit er een hoogteslag in van minder dan een millimeter. Dit is een klusje voor een andere keer. Spaak spanning voelt met de hand niet absurd ongelijk.
Tip: Wil je een aandrijf spaak verwisselen van de Mavic carbone. Dan moet je de eerste spaak die de vervangende-spaak als eerste kruist ook los draaien. Anders krijg je hem niet goed door het naafgaatje.


Simpelweg omdat het zo is!