Nou nee... dat lijkt mooi, maar dat is het niet, want het is eigenlijk hetzelfde bedrijf* en in ieder geval dezelfde naam. De beslissing om te splitsen was dan wel origineel, maar het verwatert het merk nogal. De leek weet niet welke de echte Gios is en met de GT's erbij zit je op ongeveer 25 Gios en Gios Torinno's raceframes.bottecchia schreef:Zeg maar zo iets: http://www.giostorino.it" onclick="window.open(this.href);return false;
Absurd, zeker gezien de kleine schaal waar het merk in opereert.
* Het verhaal dat het bedrijf door een vete is gesplitst blijkt niet waar te zijn volgens deze site **, het schijnt een juridische truc te zijn geweest. Hoe het ook zij, het heeft het aanzien van het merk geen goed gedaan.
** Ik vind het echter wel heel typisch dat beide "merken" elkaars historie claimen met als spil Aldo of Alfredo. Ik kan er alleen maar naar gissen, maar ik denk dat er toch iets niet helemaal lekker is tussen de broertjes. Sowieso is het verhaal met de juridische truc erg romantisch. Je hoeft niet direct een tweede merk te beginnen om je hoofdmerk te beschermen.