Hallo,
ik was op zoek naar een setje shimano 7850 C24 wielen en vond op mp iets maar de verkoper beweert dat het 7850 of 7900 C24 wielen zijn terwijl het volgens mij geen van beide is maar ik ben ook zeker niet alwetend dus ik hoopte dat iemand mij hier mogelijk meer zekerheid kon geven.
Het betreft de wielen op deze advertentie; http://link.marktplaats.nl/565022620 Hij heeft er twee te koop en ik twijfel over beide. Volgens hem zijn het dus een setje 7850 C24 en "een nieuwer" setje...
Twijfel over echtheid wielen?
Dit zijn C24 http://farm2.static.flickr.com/1251/512 ... 2d2baf.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;, die velg is veels te hoog denk 30mm
Als je ziet wat die verkoper allemaal verkoopt.... lijkt mij een handelaar. Op zichzelf hoeft daar niks mis mee te zijn MAAR ik zou op m'n hoede zijn.
Als dit de Berga uit Hoogeveen is die ik denk dat het is, is het een betrouwbare verkoper en zeker geen louche handelaar. Hij heeft inderdaad veel mooie spulletjes te koop, maar heeft dan ook goede sponsors die deze spullen waarschijnlijk overbodig hebben gemaakt.
-
niekgeerts
- Forum-lid
Het is sowieso geen 7800, deze hebben de spaaknippels op de naaf zitten.
-
niekgeerts
- Forum-lid
Zou 7850 kunnen zijn, maar dan mis ik weer de rode spaaknippels in de velg
Nope. Ik heb de 7850 en deze heeft een 28mm velg voor en 24mm achter (zoals hier ook al aangehaald).niekgeerts schreef:Zou 7850 kunnen zijn, maar dan mis ik weer de rode spaaknippels in de velg
Als je het mij vraagt een overstickerde Chinese set. Dat hij beweert dat het 7850 of 7900 is, wat het dus heel zeker niet is, doet dat vermoeden alleen maar toenemen. Bovendien zag ik overlaatst nog een set 7850 verkocht worden voor €700, dus €450 is echt wel aan de lage kant. En heb eigenlijk nog nooit een shimano wiel gezien met daar een paar witte spaken in.
-
niekgeerts
- Forum-lid
Ik zou Ingmar Berga gewoon ff een berichtje sturen! Gewoon ff vragen hoe het precies zit
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Berga is een hele goede sporter, betrouwbaar en volgens mij financiert hij het één met het ander maar zeker geen techneut (je kunt niet alles)
Dit setje zou weleens van Rabobank kunnen zijn, Van tuyl had/heeft ook een flinke partij van dat spul en niet alles zag er even bekend uit/leek op de gebruikelijke plaatjes.
Als de prijs ok is dan hoeft dat geen probleem te zijn maar je kunt het niet vergelijken met een reguliere set.
Dit setje zou weleens van Rabobank kunnen zijn, Van tuyl had/heeft ook een flinke partij van dat spul en niet alles zag er even bekend uit/leek op de gebruikelijke plaatjes.
Als de prijs ok is dan hoeft dat geen probleem te zijn maar je kunt het niet vergelijken met een reguliere set.
De ex- Rabobank c24 tube sets zijn iets anders dan de fabrieks. Leg ze maar eens op de weegschaal. Verschil zit hem in de velg (volgens mij iets andere mal en iets ander carbon), naaf is hetzelfde. Heb zelf ook op zo'n set gereden, helaas is mijn voorwiel bij de trois ballons gejat...
Greetz
Greetz
Nou ik ben bij hem geweest en heb ze bekeken. Zijn prototypes die o.a. door skill shimano zijn gebruikt. Ik heb een setje van hem overgenomen. Nette prijs betaald voor een setje incl. tubes en cassette dus ik ben tevreden.
Dank voor de hulp!
Dank voor de hulp!