Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2012 10 juni

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6302
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jun 2012 10:16

@lnage63: dat groene spul is ook een soort van ontgroening! Mooi dat je je debuut probleemloos hebt doorstaan! Top!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 jun 2012 10:58

Kwa fietsprestatie was dit de beste van mijn drie deelnames. Ik ging vlotjes over de stenen en heb eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad. Ook zeer tevreden over de Gios want een betere kassei fiets heb ik nog niet gehad.

Op het parcours was het in mijn beleving rustiger dan andere jaren. Misschien deels doordat we relatief vroeg binnen waren maar ik denk dat het sowieso minder druk was. Dat kwam overigens prima uit want op de stroken was er ruimte genoeg en na afloop kon je bij de douches gewoon kiezen uit meerdere hokjes. Ik plaats later vandaag nog een serie foto's!

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 11 jun 2012 11:05

lange63 schreef:........ Zat daarna wel weer met een 'fris van de tandarts-gevoel' op de fiets...... :D
Welcome to the machine :!:
Het psychologisch effect kan alle kanten op
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 11 jun 2012 11:13

ziet er al veelbelovend uit mannen!

kom maar op met die verslagen/foto's....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6302
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jun 2012 11:14

bottecchia schreef:Op het parcours was het in mijn beleving rustiger dan andere jaren.
2220 deelnemers
Oorzaak dat het rustig was:
Vroeg gestart (was pas 2-300 man weg)
Geen lek (vorige editie daar gewoon 3 kwartier aan verspeeld)
Niet hard maar wel vlot doorgefietst
Parcours (met name de finale) zit inmiddels zo in ons kop en daar haal je (als je over de stenen durft) heel veel winst uit.
Techniek: iedere keer wordt je handiger en dit jaar waren we natuurlijk al 3 keer wezen oefenen ;)

Ik moet nog even een paar mensen het naar hun zin maken maar vanmiddag ga ik foto's doen.
Een paar staan er al op
https://picasaweb.google.com/gastheerg/ ... IkweSUlFnc#" onclick="window.open(this.href);return false;

De beste/leukste zal ik in dit topic plakken.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6302
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jun 2012 16:09

Zaterdagmiddag de startnummers wezen halen en daarna een verbazingwekkend goed restaurant gevonden.
Afbeelding

Start in het donker (nog net)
Afbeelding

De eerste stroken
Afbeelding

De eerste stempel zit in de knip
Afbeelding

Er is genoeg
Afbeelding

Bos
Afbeelding

Weer een mooie mijlpaal voor deze fiets (en rijder)
Afbeelding

Ergens
Afbeelding

Orchies
Afbeelding

De laatste controle lag er zonnig bij
Afbeelding

Ingmar (Bottechia) op z'n favoriete teststrook: Carrefour de L'Arbre 2100 5 sterren!
Afbeelding

Me to
Afbeelding

Op naar de laatste 2 stroken
Afbeelding

Oprit Velodroom
Afbeelding

Onklopbaar fietsmoment
Afbeelding

Alle reden tot een brede glimlach want Ingmar had erg goed gefietst
Afbeelding

Bier en sterke verhalen
Afbeelding

Beloning
Afbeelding

Verslag op m'n blog
Fotoalbum Parijs-Roubaix 2012
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 11 jun 2012 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

jardinero
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 jun 2011 18:44

jardinero 11 jun 2012 17:57

Nu snap ik waarom ze dit De Hel noemen.
Aan het einde had ik het gevoel met het hol open te rijden en met de blaren om mijn handen weet je op een gegeven moment niet meer hoe je je stuur nog vast kan houden. De laatste stroken heb ik dan ook maar wat gesmokkeld door de berm hoewel ik als het even kon weer terug op de stenen ben gegaan. De slechtste strook vond ik toch wel het Bos van Wallers, maar goed met een goede concentratie en de grote plaat erop kon ik toch met 20 km/h erdoorheen ploeteren.
Om 7.00 u gestart en lekker doorgereden. Het viel me onderweg mee met de drukte, op geen enkele strook file moeten rijden omdat ik er niet voorbij kon. Bij de controle in Arenberg de stempelkaart kwijtgeraakt en ook nog last van hoofdpijn. Geen idee of dat nou van het trillen kwam, maar na flink te drinken trok het wel weer weg. Tussen de 3e en 4e controle toch wel een beetje lastig van een inzinking gehad want veel kasseistroken en de handen, reet en voeten begonnen nu echt vervelend veel pijn te doen. Nu begrijp ik ook waarom Gordon er vaseline voor gebruikt. Bij de laatste controle even in het gras gelegen en mezelf moed ingesproken voor het laatste stukje. Van de stoken die daarna kwamen lagen er een paar zo slecht bij dat ik toch naar het kantje ben gesprongen.
Als je tegen 16.00 u dan eindelijk de wielerbaan nadert ben je zo blij dat het voorbij is dat ik nog vergeten ben om nog een volle ronde tot besluit te maken, maar daar lig ik momenteel nog niet wakker van.
Op dit moment zeg ik: over die kasseien fietsen is gekkenwerk en dat ga ik geen tweede keer meer doen. Maar ik denk er vandaag al weer iets milder over dan gisteren.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6302
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jun 2012 18:13

jardinero schreef:De laatste stroken heb ik dan ook maar wat gesmokkeld door de berm
Dat doen Cancellara en Boonen ook. Wat ze niet doen is in het bos het fietspaadje nemen ;) Dat kan ook gewoon niet want er staan hekken :o
Mooi verhaal en ook al doe je het nooit meer toch een unieke ervaring.

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 11 jun 2012 19:23

jardinero schreef: Als je tegen 16.00 u dan eindelijk de wielerbaan nadert ..
Petje af! Dat mag je ook een rappe tijd noemen als je pas om 07.00 uur vertrok.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 11 jun 2012 19:28

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.usAfbeelding

Uploaded with ImageShack.usAfbeelding

Uploaded with ImageShack.usAfbeelding

Uploaded with ImageShack.us

de foto's spreken voor zich, een prachtige dag gehad met Klaus, Wijnand en Jeroen. geen regen, veel steentjes en hier en daar veel spierpijn in armen en handen.
rond half zes zaten we op de fiets, het was al licht. op weg naar de start kwamen we de eersten al tegen die in donker waren vertrokken. wij hadden geen 12 fotograven mee, Roelof was onze chauffeur/ fotograaf/ mecanicien.

eerste stroken waren prima , later echt beroerde stroken gehad met mijn eerste lekke band op kasseien. nieuw binnenbandje ging niet, het helezadeltasje was leeggerammeld! gelukkig was ik niet alleen. uitein delijk waren we goed 4 uur binnen. de bevoorradingen waren prima, ff gezellig zitten gauw een half uurtje. maar we hadden geen haast. om 21.45 waren we weer in Gorredijk.
Funny the way it is

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 jun 2012 19:38

Proficiat allemaal!

En zo te zien een millimeterspurt op de wielerbaan! ;-)

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 11 jun 2012 20:04

Vandaag de hele dag met mijn hoofd in de kasseien gelopen. Wat een geweldige tocht! Twee jaar besloten dat ik vóór mijn 50ste P. -R. gereden wilde hebben, dus was deze editie mijn laatste kans. Ter voorbereiding wat Vlaamse kasseien gereden in het voorjaar en de Superklassierker gebruikt om de laatste stroken van P. - R. te verkennen.
Het klink misschien gek, maar voluit over de kasseien dokkeren is echt geweldig! Alsof ik door een soort opperste concentratie in een soort flow kom (ik kan het niet anders onder woorden brengen) waarbij het me lukt om heel ontspannen op de fiets te zitten. Ben pas na mijn 40ste begonnen met fietsen en ben absoluut niet snel, ben in de bergen een langzame daler, maar op de kasseien haal ik ineens allemaal mensen in (en het leuke is dan dat ik door al die renners op het asfalt weer word ingehaald waardoor je sommigen wel 20x tegen komt).
Een vak apart lijkt me overigens kasseien rijden in de regen. Heb het idee dat je bij al die nattigheid snel (van het midden af)glijdt. En of ik dan nog zo ontspannen op de fiet zit.....? Enfin, ga dat zeker een keer proberen.

Heb gereden met mijn Duell (staal dus :!: ). Genoeg ruimte voor voor 28mm conti 4-seasons). Heb gekozen voor 5.5 bar voor en 5.7 achter. Reed super op de kasseien (wat minder op het asfalt), maar was kennelijk nét iets te zacht voor mijn 96kg, want had halverwege een stootlek. Daarna de spanning maar een half barretje verhoogd, wat overigens voor mijn gevoel veel oncomfortabeler reed. Verder extra stuurlintje en dat was het dan.

De wielerbaan in het Velodrome. Vrienden en collega's stellen (daar ontkom je niet aan) de Mart Smeetsvraag: wat ging er door je heen? Een kippenvel-moment dat vakkundig om zeep geholpen werd door een engelsman die hoog op de baan reed met veel te weinig snelheid en dus pal voor me langs gleed en het grevel op stuiterde. Kom nog net zijn fiets ontwijken. Zal je toch maar gebeuren: heb je al die kasseienstroken probleemloos overleefd, ga je op de wielerbaan op je plaat :geek:

Na afloop het biertje (zo lekker dan het bijna pijn deed) en ik had het allermooiste douchhokje: Charles Crupelandt. Overigens jammer dat zijn strook er niet 'in' zat.

Verheug me nu al op de volgende keer!!! Zit er nu al over te denken om speciaal voor die rit een oud stalen frame in ere te herstellen. Heb overigens wel een probleem: ben vandaag meerdere malen midden in een enthousiast verhaal zeer meewarig aangekeken en min of meer voor gek verklaard..... :( :D
staal.....what else.....??

Plaats reactie