Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuw hier, vragen over winkel

mvonk
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 jun 2012 17:11

mvonk 02 jun 2012 17:20

Hallo allemaal,

Ik ben samen met mijn vriendin op zoek naar een racefiets. Beide zijn we nog "maagd" op het gebied van racefietsen, maar we willen graag samen gaan sporten en fietsen staat ons beide aan.

Ik heb al even wat rond gesnuffeld, maar voor een leek is het een "Bomen Bos"-verhaal. Ik zat er dan ook aan te denken om ons te laten voorlichten in een goede winkel, met uitgebreid assortiment. Ik woon in het Muiderberg, dus vlak bij hebben we het Gooi, Almere en Amsterdam. Wie kan er voor ons een goede winkel aanraden?

Zelf ben ik behoorlijk lang (1m98) en zwaar (momenteel rond de 105kg). Het budget is niet ongelimiteerd, maar we willen wel iets goeds (zeg rond de 1000e p.p). Mijn vriendin is 1m73 en weegt circa 65kg (zegt ze ;) ). Een racefiets lijkt ons het beste, competitief als we zijn, maar het hoeven geen ultra-lichte, door NASA gefabriceerde high-tech spullen te zijn. Dus qua racefiets, mag het best comfortabel zijn.

Mocht iemand al een goede suggestie hebben voor een type (geometrie), merk/type, winkel, dan horen we dat heel graag! Alvast bedankt!

quarter
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:40

quarter 02 jun 2012 22:39

Een goede fiets voor rond de 1000 euro zou ik het zoeken in de duitse merken zoals Stevens of Cube. Hou ook rekening de kleding die je nog wilt aanschaffen. Genoeg dealers bij jou in de buurt die deze fietsen leveren.

Succes met jullie keuze

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 02 jun 2012 23:04

@mvonk: Welkom op het forum!
Cube heeft zekerwel een model dat past qua budget en is daarbij netjes afgemonteerd. Sensa heeft ook modellen in die prijsklasse. Verder zou ik ook de zoekfuntie van dit forum gebruiken want dit soort vragen komen zeer veel voorbij.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

mvonk
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 jun 2012 17:11

mvonk 03 jun 2012 18:57

Dank hiervoor!

Iemand nog een goed advies qua winkel?

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 03 jun 2012 19:03

hoi, ik heb ook eenzelfde zoektocht gedaan voor zelfde budget....ik kwam uit op de sensa romagna (met 105 afmontage) of iets duurder jan janssen vuelta, ook met 105 (met tiagra is ie goedkoper!)....ik heb de 'handicap' dat ik graag een nederlandse fiets wilde (ook goed in deze crisistijd), en dan van een echt racemerk: voor mij vielen daarom gazelle en batavus af, en koga is me te duur... succes en benieuwd wat het wordt, groet bas

tosstheboss
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21

tosstheboss 03 jun 2012 21:20

Met een gewicht van 105kg moet je ook serieus over de juiste wielen denken.
Dit zou ook best wel eens een lekkere deuk slaan in je `` onbeperkte`` budget
op een waterfiets kom je ook vooruit

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 12 jun 2012 10:21

Harry Jacques schreef:ik heb de 'handicap' dat ik graag een nederlandse fiets wilde (ook goed in deze crisistijd), en dan van een echt racemerk: voor mij vielen daarom gazelle en batavus af
Waarom viel gazelle dan af? Die hebben toch een rijke wieler historie en er hebben een hoop profs rondgereden op gazelles. Gazelle heeft zelfs jaren een afdeling speciaalbouw gehad waar de racers met de hand gebouwd werden!

Anyway, voor de TS heb ik de tip:
Ga eens kijken bij Kaptein in Amsterdam. Daar hebben ze een aantal aansprekende merken met goede fietsen binnen jullie budget. Een Trek 2.1 bijvoorbeeld. Stevige wielen, volledig 105 en 1000 euro.
Wil je iets aparts, zou je eens kunnen kijken naar zo'n Kona honky tonk, moooooie fiets vind ik dat. wel wat minder competitie gericht.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 12 jun 2012 10:51

Ik zou een Rose fiets aanraden, die hebben een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Ook kun je de onderdelen (o.a. wielen) uitwisselen. Met jouw gewicht is dat geen overbodige luxe.
Ik denk dat dat zelfs zonder meerprijs kan met onderstaande wielset.
Een fietsmaat van mij weegt ook 105 (soms 110) kg en heeft ook een handgespraakt setje van Rose. Ook na 5 jaar geven ze nog geen krimp.
Je moet dan wel "even" 5 kwartier rijden.
Het is de grootste fietswinkel van Europa en de service is uitstekend.
Online bestellen kan ook, maar als het je eerste racefiets is, is het wenselijk om je goed op te laten meten.

Je zou b.v. aan dit model kunnen denken:
http://www.rose.nl/artikel/rose-pro-200 ... aid:557602" onclick="window.open(this.href);return false;

Je: zou dan aan deze wielen kunnen denken:
http://www.rose.nl/artikel/race-wielset ... aid:401788" onclick="window.open(this.href);return false;
Met 10 jaar garantie op spaakbreuk en hele soepel lopende (ultegra) naven.

Je zou dan v.w.b. de versnellingen aan een compact of triple (ik denk de laatste) moeten denken.
Lees ook de FAQ hierover.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5968
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 12 jun 2012 11:05

Ik zou juist niet bij Rose bestellen. Ten eerste omdat je als beginner niet goed waat wat je moet kiezen. En ten tweede omdat ik juist de service nogal slecht vind.

Je kunt beter langs gaan bij een goede FM in je regio. Ga bijvoorbeeld eens langs bij Presto in Amsterdam. Ze verkopen daar oa Stevens fietsen.
Live fast; die young. mijn blog

quarter
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:40

quarter 12 jun 2012 18:26

rob74 schreef:Ik zou juist niet bij Rose bestellen. Ten eerste omdat je als beginner niet goed waat wat je moet kiezen. En ten tweede omdat ik juist de service nogal slecht vind.

Je kunt beter langs gaan bij een goede FM in je regio. Ga bijvoorbeeld eens langs bij Presto in Amsterdam. Ze verkopen daar oa Stevens fietsen.
+1, Heb hier mijn eerste fiets gekocht. Stevens zijn ( net als Rose vermoed ik ) prima fietsen met een goede prijs kwaliteit verhouding. Enige verschil is service "om de hoek" bij Stevens.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 13 jun 2012 13:30

rob74 schreef:Ik zou juist niet bij Rose bestellen. Ten eerste omdat je als beginner niet goed waat wat je moet kiezen. En ten tweede omdat ik juist de service nogal slecht vind.

Je kunt beter langs gaan bij een goede FM in je regio. Ga bijvoorbeeld eens langs bij Presto in Amsterdam. Ze verkopen daar oa Stevens fietsen.
De 2e tip is een "persoonlijk oud pijntje" :)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5968
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 jun 2012 13:40

Het pijntje is dan weliswaar persoonlijk. Maar niet minder pijnlijk. Andere kunnen schrijven zijn dat ze tevreden zijn over Rose. Ik ben dat duidelijk niet. Dat kun je persoonlijk noemen maar elke negatieve ervaring met een winkel/fabirkant vind zijn oorsprong bij een ontevreden klant.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie