Dedacciai
Mooie fiets ABR! Die Dedacciai's hebben echt iets. Lekker bruut en eigenwijs, maar altijd functioneel. Echt Italiaans, maar dan zonder dat muffige sausje van emotie en historie dat over veel andere Italiaanse merken zit. Gaaf!
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Mooie fiets, toevallig uit Maarsbergen?
-
joeptimmermans
- Forum-lid
perik schreef:Mooie fiets ABR! Die Dedacciai's hebben echt iets. Lekker bruut en eigenwijs, maar altijd functioneel. Echt Italiaans, maar dan zonder dat muffige sausje van emotie en historie dat over veel andere Italiaanse merken zit. Gaaf!
+1: wat een mooi ding!
Dick66 schreef:Hoi, overweeg ook de aanschaf van dit frame. Zag hem bij Ribble (zie ook andere topic). Goedkoop, maar niet helemaal mijn kleurencombi. Heeft iemand zo'n fiets en hoe bevalt ie?
De fiets bevalt echt zeer goed en je hebt zeker iets speciaals. Ik krijg heel veel jaloerse blikken van andere fietsers als ik aan t fietsen ben.
De fiets is zeer stijf maar toch ook comfortabel genoeg voor lange ritten. Ik heb nu een paar korte klimmetjes gedaan en k moet zeggen dat ie daar toch echt t beste tot zn recht komt. Zeker een aanrader!
goedkoop??
volgens dallacolina site is alleen het kader meer dan 2000 euro;s
of is die site ietwat verouderd....?
maar goed, misschien moet ik mijn oordeel wat goedkoop is even bijstellen!
volgens dallacolina site is alleen het kader meer dan 2000 euro;s
of is die site ietwat verouderd....?
maar goed, misschien moet ik mijn oordeel wat goedkoop is even bijstellen!
Experiment with your bike to get the best biking experience!
het frame is inderdaad 2100+...maar daarvoor krijg je wel een serieuze kwaliteit...bike motion kon je ze allemaal bekijken...heb nog een Assoluto staan en enkele Ribelle's..een mooi frame van een betaalbare kwaliteit!
Ze hebben ook een hele vette crosser...binnenkort in de shop!
Ze hebben ook een hele vette crosser...binnenkort in de shop!
het meeste leer je door te luisteren!
hendrikjan schreef:'k vind die vork echt lomp/ lelijk..
Ik ben ook echt geen fan van die vork.
Maar goed, smaken verschillen inderdaad en ik hoop dat je geniet van je fiets!
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
Hierbij mijn duit in het zakje:
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Dedacciai Assoluto met de volgende specs
Frame: Dedacciai Assoluto rood/wit, maat M
Groep: Campagnolo Chorus 2010 compact, cassette 12-27
Wielen: Campagnolo Eurus 2wayfit
Banden: Vittoria Rubino Pro
Zadel: Fizik Arione CX wit/rood
Pen+stuur: Deda Elementi Zero 1 wit, pen 100mm
Stuurlint: Fizik LTD Shiny red
Pedalen: Speedplay Zero Chromo red
Bidonhouders: Elite Sior
Na een kleine 200km niets dan tevredenheid. Fiets voelt stijf zonder kneiterhard te zijn, stuurt superstrak en iedere trap is raak. De eerste kms gemaakt met een grote grijns op mijn gezicht. Een wereld van verschil vergeleken met mijn Gazelle Giro met 105 groep uit 2005.
Hier de plaatjes:

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Dedacciai Assoluto met de volgende specs
Frame: Dedacciai Assoluto rood/wit, maat M
Groep: Campagnolo Chorus 2010 compact, cassette 12-27
Wielen: Campagnolo Eurus 2wayfit
Banden: Vittoria Rubino Pro
Zadel: Fizik Arione CX wit/rood
Pen+stuur: Deda Elementi Zero 1 wit, pen 100mm
Stuurlint: Fizik LTD Shiny red
Pedalen: Speedplay Zero Chromo red
Bidonhouders: Elite Sior
Na een kleine 200km niets dan tevredenheid. Fiets voelt stijf zonder kneiterhard te zijn, stuurt superstrak en iedere trap is raak. De eerste kms gemaakt met een grote grijns op mijn gezicht. Een wereld van verschil vergeleken met mijn Gazelle Giro met 105 groep uit 2005.
Hier de plaatjes:

Dedacciai Ran, Campagnolo SR & Eurus, Deda opbouw