Witte raceschoenen: verstandig of niet?
Ik denk er aan om een paar witte raceschoenen van Sidi te gaan aanschaffen. Puur voor de looks, vind ze echt prachtig staan. Zeker nu ik (ze in) de Giro zie! Maar als ik nu zo naar buiten kijk, met dit weer, vraag ik mij af of dit wel verstandig is. Zijn er mensen die ervaring hebben met witte raceschoenen en daar nu ook op dit moment mee fietsen. Blijft het een beetje wit? Of is het verstandig bij zwart te blijven?
Denk dat het ook een beetje afhankelijk is van of je vaak met slecht weer rijdt. Ik rij in principe alleen met droog weer en m'n witte Specialized schoenen zijn nog prima wit. Ook makkelijk schoon te vegen trouwens.
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Je kunt ze redelijk wit houden met Cif. Maar na verloop van tijd verliest elke witte schoen wel wat van z'n glans. Of dat erg is? Tjsa, ik vind van niet. Goede reden om na 3 jaar weer eens nieuwe te kopen 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die schoenen zijn prima wit te houden. En gewoon je oude paar bewaren voor de regenritten.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
of ze mat wit zijn of glanzend (vernice) scheelt denk ik ook nog wel wat. ik heb de witte sidi lasers, deze zijn vernice en blijven prima wit. alleen de stukken witte mesh worden wel wat donkerder na verloop van tijd, maar ik vind dit verder niet storend
Ook hier wite schoenen. Sidi's en Specialized.
De Sidi's laatst voor het eerst in de wasmachine gedaan; prima resultaat. Weer mooi wit.
Bij regenritten doe ik altijd van die chrono overschoenen eroverheen. Scheelt weer wat poets werk!
De Sidi's laatst voor het eerst in de wasmachine gedaan; prima resultaat. Weer mooi wit.
Bij regenritten doe ik altijd van die chrono overschoenen eroverheen. Scheelt weer wat poets werk!
- de zwarten
- Forum-lid HC
+1
overschoenen bij nat wegdek, en ze blijven langer mooi.
overschoenen bij nat wegdek, en ze blijven langer mooi.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Goed bezig, gewoon kopen wat je mooi vindt. Je fietst toch ook niet omdat het verstandig is? Dan zijn er betere hobbies te bedenken 
Bij vies weer een paar Sidi oversokken erbij en ze blijven best lang mooi.
Bij vies weer een paar Sidi oversokken erbij en ze blijven best lang mooi.
~live fast, die young ~
.