Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ik ga fietsen en neem mee.....

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 30 apr 2012 23:20

ik zit er ook over te denken om naast mijn extra binnenbandje wat plakkertjes mee te nemen. Laatst had ik een lekke band en was mijn reserve ook lek, de extra die ik bij had niet maar dat was meteen mijn laatste. Dat was en vervelende situatie op 75 km van huis en de mogelijkheid dat ik snel thuis moest zijn.

660stihl
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jul 2011 20:01

660stihl 02 mei 2012 20:12

Pompje, 2 bandenlichters, biba, juutje of 20 euro, 2 bidons waarvan 1 met water 1 met sportdrank, 2 repen, af en toe banaantje, oud mobieltje.

Gewoon trappen........of je nou een rugzak bij je hebt, een bel gebruikt, te zwaar bent, je fiets te licht is, zes en twintig spatborden monteerd, je MacGyver uitrusting meeneemt, schreeuwt, een regenpak van 6,95euro aanhebt.

Wat maakt het allemaal uit, gewoon trappen en genieten. Wat een gezeik allemaal!

castillions
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 22 mei 2010 20:19

castillions 02 mei 2012 20:48

660stihl schreef:Pompje, 2 bandenlichters, biba, juutje of 20 euro, 2 bidons waarvan 1 met water 1 met sportdrank, 2 repen, af en toe banaantje, oud mobieltje.

Gewoon trappen........of je nou een rugzak bij je hebt, een bel gebruikt, te zwaar bent, je fiets te licht is, zes en twintig spatborden monteerd, je MacGyver uitrusting meeneemt, schreeuwt, een regenpak van 6,95euro aanhebt.

Wat maakt het allemaal uit, gewoon trappen en genieten. Wat een gezeik allemaal!
Groot gelijk, daar draait het uiteindelijk alleen maar om :-)

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 03 mei 2012 15:33

raiju schreef:ik zit er ook over te denken om naast mijn extra binnenbandje wat plakkertjes mee te nemen. Laatst had ik een lekke band en was mijn reserve ook lek, de extra die ik bij had niet maar dat was meteen mijn laatste. Dat was en vervelende situatie op 75 km van huis en de mogelijkheid dat ik snel thuis moest zijn.
Met op 75 km van huis nog het lek van een binnenbandje ontdekken en dat plakken etc. - dan ben je alsnog niet echt snel thuis geloof ik.. ;)
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

JvdHurk
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:24
Locatie: Oss

JvdHurk 06 mei 2012 17:17

Ik heb altijd motor gereden, maar heb ooit iets gelezen over een kerel die een heuptasje op z'n rug had. met een schijfremslot.
Door een lichte schuiver wel een lage dwarsleasie opgelopen.
Daarom hangt er onder de MTB toch echt een tasje voor de pomp en de patronen, zachte dingen als een banaan of een gelletje geven wel mee, maar ik rijd in ieder geval nooit met harde spullen op m'n rug.
Onder de (nog te leveren) wielrenfiets hang ik dus ook een tasje (ook al ziet het er dan volgens sommige puristen uit alsof je boodschappen moet gaan doen)

Verder ben ik het absoluut met 660Stihl eens, het gaat om het fietsen, of je dat nu doet op een 20 kilo zware 3e hands Raleigh of een Aeroad CF.

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 06 aug 2013 00:05

Ik zoek dus zo een plastic case brillenkoker achting iets waar een biba en wat lichters in passen voor in mijn achterzak. Iemand een idee?

tijs_a
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 apr 2011 10:50

tijs_a 06 aug 2013 22:35

Hoe nemen jullie pasjes , geld, sleutels en telefoon mee? Ik heb nu een klein stoffen zakje maar die is niet waterdicht. En iphones kunnen niet zo goed tegen zweet. Ik zoek dus nog een soort zakje waar alles in kan. ( met 2 vakjes ), anders loop je weer te rommelen met diepvrieszakjes.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 06 aug 2013 22:43

Pinpas, rijbewijs, briefgeld en wat klein geld gaan in zo'n klein sleutelzakje, en vervolgens samen met de smartphone in zo'n ziplock zakje. Sleutels gaan in het zadeltasje.

Afbeelding

Fiets1954
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2013 13:19

Fiets1954 09 aug 2013 13:27

JvdHurk schreef:Ik heb altijd motor gereden, maar heb ooit iets gelezen over een kerel die een heuptasje op z'n rug had. met een schijfremslot.
Door een lichte schuiver wel een lage dwarsleasie opgelopen.
Daarom hangt er onder de MTB toch echt een tasje voor de pomp en de patronen, zachte dingen als een banaan of een gelletje geven wel mee, maar ik rijd in ieder geval nooit met harde spullen op m'n rug.
Onder de (nog te leveren) wielrenfiets hang ik dus ook een tasje (ook al ziet het er dan volgens sommige puristen uit alsof je boodschappen moet gaan doen)

Verder ben ik het absoluut met 660Stihl eens, het gaat om het fietsen, of je dat nu doet op een 20 kilo zware 3e hands Raleigh of een Aeroad CF.
Tsja de eventuele gevolgen over die harde voorwerpen in je rug had ik nog niet bij stil gestaan

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2202
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 09 aug 2013 13:36

Dit verhaal hoor ik al zo'n 25 jaar, altijd van horen zeggen via, via. Wordt overigens ook verteld over een mountainbikster (hier uit de buurt), maar daarvan weet ik dat het verhaal iets anders ligt dan alleen maar een hard voorwerp in de achterzak van een shirt. Mijn evaring met een pompje en op mijn rug vallen is dat ik het pompje tot twee keer toe bij zo'n val ben moeten gaan zoeken, omdat het tijdens de val al uit mijn zak was geschoten/gevallen.
Ach, ik zeg ook maar wat

Pashley 24mhz
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jul 2013 12:28

Pashley 24mhz 09 aug 2013 15:25

tijs_a schreef:Hoe nemen jullie pasjes , geld, sleutels en telefoon mee? Ik heb nu een klein stoffen zakje maar die is niet waterdicht. En iphones kunnen niet zo goed tegen zweet. Ik zoek dus nog een soort zakje waar alles in kan. ( met 2 vakjes ), anders loop je weer te rommelen met diepvrieszakjes.

Ik heb een Arundel Dual met 2 biba's, bandenlichters, 2 bommetjes, wat geld en plakkertjes. Kortom alles wat je iedere keer mee wil hebben en die je voor niets anders nodig hebt.

Pas en telefoon gaan gewoon in zo'n klein plastic zakje die je dicht kan knijpen en steek ik in mijn shirtzakje. Dan heb ik in de andere zakjes nog genoeg plaats om eten mee te nemen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3245
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 09 aug 2013 15:30

knutmo schreef:
arnoudrace schreef:telefoon en pinpas: alleen bij ritjes langer dan 100km.
Want als op 50km je derailleur afbreekt loop je wel naar huis?
Op een fiets met een kapotte derailleur kun je meestal nog prima steppen. :D

Plaats reactie