Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

drie-kwart broek zinvol of zijn kniestukken voldoende

Gebruikersavatar
Superstick
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10

Gebruikersavatar Superstick 18 apr 2012 12:57

Het zal best effect hebben, maar dit vind ik er dus niet uitzien. Een korte broek die echt tot je knieën loopt (losse stukken, snap ik). Heb je wel een hele lange zwembroek op het strand nodig, als je daar constant mee rijdt. ;)

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 18 apr 2012 13:01

Enorm verschil trouwens met die Rabo erachter bij wie de korte broek bijna tot z'n knieën loopt.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 18 apr 2012 15:20

lvgh schreef:Enorm verschil trouwens met die Rabo erachter bij wie de korte broek bijna tot z'n knieën loopt.
Dat was mij ook al opgevallen, korte pootjes?

Mighty Bike Mike
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54

Mighty Bike Mike 22 apr 2012 12:13

martinovibes schreef:
boswielrenner schreef:Oja, nog even een korte vraag over de Castelli kniestukken. Vallen deze kniestukken klein net als de bib shorts van Castelli?
FF uitkijken met knie en beenstukken bij Castelli
Castelli Nanoflex valt erg klein , en met erg klein bedoel ik dus ten opzichte van de castelli maatvoering ( dus eigenlijk heel klein , zowat 2 maten kleiner)
Castelli Narcisista valt dan juist weer ruim ten opzichte van de Castelli maatvoering.( dus bijna normaal )
Let wel.dit is mijn ervaring en ik heb denk normale benen , niet overdreven dik maar ook niet dun.
Ik ben er goed mee de mist in gegaan check aankomende tijd V&A :(

3/4 broeken vind ik niks .........ik bedoel 3/4 van je benen bedekt en dat ene stukje mag wel in de kou zitten? , is gewoon geen logica in te vinden als je het goed bekijkt.
Trek dan een dunne lange broek aan of beenstukken maar dan wel ICM een gevoerde koersbroek anders zitten je bovenbenen weer in de kou.
Even een toevoeging m.b.t. tot jouw tekst.
Ik constateer juist het tegendeel.
Ik heb de Nanoflex arm, been- en kniestukken en vind dat die qua maatvoering anders zijn als de overige Castelli kleding.
k ben 1,89 m en heb van sommige Castelli broeken XXL (Free Aero Race) en van andere (Claudio) XL.
Heb van de losse genoemde stukken een L gekozen maar die zijn behoortlijk lang, vooral de beenstukken, die moet ik omslaan aan de bovenkant.
Het zijn wel mooie (is persoonlijk) en goede accesoires :D

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 apr 2012 12:28

bibske schreef:
lvgh schreef:Enorm verschil trouwens met die Rabo erachter bij wie de korte broek bijna tot z'n knieën loopt.
Dat was mij ook al opgevallen, korte pootjes?
Renners kunnen de lengte van de pijpen zelf kiezen. Zo kiest Luis Leon Sanchez bijvoorbeeld altijd voor zeer lange pijpen, terwijl bijvoorbeeld Voeckler en Hoogerland juist voor hele korte pijpjes kiezen wat er - IMHO - enorm wijverig uitziet.

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 22 apr 2012 16:48

Ik heb al ruim een jaar een 3/4 assos 607 het is een zeer fijne broek die ik veel gebruik voor wanneer het 5 tot 18 graden is buiten. Afhankelijk van hoe koud of winderig het is draag ik de ElementOne IntermediateEvo erbij.

De broek heb ik oa ook gebruikt tijdens het klim werk in de Alpen in juni, toen het ook daar ook zeer wisselvallig weer was.

Enige nadeel dat ik kan opnoemen is dat de Assos RXQ gedeelten van de broek vrij snel licht begint te pillen, wat daarna niet erger wordt.
enjoy the ride

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 apr 2012 20:57

Je gaat toch niet als het 5 graden is met een 3/4 broek aan rijden of doe je er dan nog volledige beenstukken onder?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 22 apr 2012 21:26

Amclassic-fan slaat de spijker op z'n kop. Wanneer draag je een 3/4 broek. Niet als het 5 graden is. Een 3/4 broek draag je mijns inziens toch pas vanaf een graad of 12? Een 607 Assos 3/4 broek kan je ook in een 607 bib shorts uitvoering krijgen. Een extra gevoerde korte broek dus. Samen met een paar kniestukken ben je dan flexibeler en net zo warm als een 3/4 variant. Het enige en ook wel een belangrijk voordeel is dat een 3/4 broek fijner zit dan een korte broek met kniestukken.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 23 apr 2012 14:50

boswielrenner schreef: Het enige en ook wel een belangrijk voordeel is dat een 3/4 broek fijner zit dan een korte broek met kniestukken.
Ik heb dan weer mijn kniestukken gekocht zodat mijn 3/4 broek fijner zit :-)

Maar over pijplengte kiezen, waarm dan eerst kiezen voor korte pijpjes om er dan vervolgens bovenbeenstukken onder te dragen om ze weer wat langer te maken, zijn die bovenbeenstukken dan weer wat warmer dan gewoon de broek maar frisser of comfortabeler dan kniestukken? Ik neem aan dat die mannen toch meer dan 1 broek van het team krijgen?

(Sorry, ik ben melig...)

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 23 apr 2012 19:33

Ik heb aan de 3/4 607 voldoende ook bij 5-7 graden als ik door wil rijden (hoog D2 en D3), zonder beenstukken met daar onder sidi ergo 2's met een Assos toecover en een pro endure overschoenen.

Ik moet dan ook zeggen dat ik het niet snel koud heb, ik slaap in een echte winter nog steeds onder het zomerdek omdat ik er anders onderuit zwem.
enjoy the ride

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 23 apr 2012 19:51

Ik heb zojuist toch ook de Assos TK.607_S5 bib knicker besteld. Leek me toch wel een zinvolle toevoeging voor de lente en de herfst.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

tommeke15
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 15 aug 2011 23:03

tommeke15 23 apr 2012 22:02

amclassic-fan schreef:
havana schreef:Kniestukken is wel een dikke boete van de stijlpolitie.... ;)
Juist niet, de meeste toerfietsers hebben nog nooit van die dingen gehoord, dus met kniestukken behoor je tot een selecte groep ;)
Trek je ze aan terwijl de rest in een korte broek rijdt in het voorjaar dan krijg je bonus punten voor de stijl.
Amen! Kniestukken zijn juist erg gesoigneerd. Driekwartbroeken zijn voor toerders en voor vrouwen.
Met kniestukken ben je een stuk flexibeler.
Voorheen Tommeke14

Plaats reactie