Wielset 30mm - 40mm Budget 350 EUR
Ik ben op zoek naar een wielset ter aanvulling van mijn Mavic Aksiums. Deze wielen wil ik gebruiken voor de wintermaanden en de trainingen op de Tacx.
Ik zoek een setje met hogere velgen, max 350 EUR, die voelbaar beter zijn dan de Aksiums. De looks van de 40mm wielen vind ik prachtig, anderszijds zijn deze wielen aanzienljk zwaarder. Daarom is waarschijnlijk de 30mm een gulden middenweg?
Ikzelf weeg +/-62 kg en ga de wielen gebruiken voor ritten in Limburg en de Ardennen.
Hieronder vinden jullie een kort lijstje met interessante wielen:
Easton EA50 Aero Wielset -- 30mm -- 1785g -- 340 EUR
Mavic Cosmic Elite -- 30mm -- 1770g -- 299 EUR
American Classic Victory 30 -- 30mm -- 1592g -- 340 EUR
Supra RA30 -- 30mm -- 1545g -- 320 EUR
Vision TriMax T30 -- 30mm -- 1520g -- 350 EUR
Vuelta Superlite 20|20 -- 40mm -- 1900g --299 EUR
Veltec Typhus -- 40mm -- 1860g -- 299 EUR
Graag jullie mening / ervaringen / aanvullingen?
Ik zoek een setje met hogere velgen, max 350 EUR, die voelbaar beter zijn dan de Aksiums. De looks van de 40mm wielen vind ik prachtig, anderszijds zijn deze wielen aanzienljk zwaarder. Daarom is waarschijnlijk de 30mm een gulden middenweg?
Ikzelf weeg +/-62 kg en ga de wielen gebruiken voor ritten in Limburg en de Ardennen.
Hieronder vinden jullie een kort lijstje met interessante wielen:
Easton EA50 Aero Wielset -- 30mm -- 1785g -- 340 EUR
Mavic Cosmic Elite -- 30mm -- 1770g -- 299 EUR
American Classic Victory 30 -- 30mm -- 1592g -- 340 EUR
Supra RA30 -- 30mm -- 1545g -- 320 EUR
Vision TriMax T30 -- 30mm -- 1520g -- 350 EUR
Vuelta Superlite 20|20 -- 40mm -- 1900g --299 EUR
Veltec Typhus -- 40mm -- 1860g -- 299 EUR
Graag jullie mening / ervaringen / aanvullingen?
Fulcrum Racing 3
http://www.bike-palast.com/Rennrad/Lauf ... m%20racing" onclick="window.open(this.href);return false;%2
of
Campagnolo Zonda
http://www.bike-palast.com/Rennrad/Lauf ... lo%20zonda" onclick="window.open(this.href);return false;
Bombproof.
uitstekende naven.
Achterwiel 30 mm, voorwiel 24 mm.
1555 gram
Ik weet het , het is een antwoord op een andere vraag.
Maar volgens velen de beste wielen in deze prijsklasse.
http://www.bike-palast.com/Rennrad/Lauf ... m%20racing" onclick="window.open(this.href);return false;%2
of
Campagnolo Zonda
http://www.bike-palast.com/Rennrad/Lauf ... lo%20zonda" onclick="window.open(this.href);return false;
Bombproof.
uitstekende naven.
Achterwiel 30 mm, voorwiel 24 mm.
1555 gram
Ik weet het , het is een antwoord op een andere vraag.
Maar volgens velen de beste wielen in deze prijsklasse.
Laatst gewijzigd door loos op 16 apr 2012 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
bij Mantel in Arnhem ook 299 eurolcsmt schreef:De Mavic Cosmic Elite voor 299 Euro bij "Van Eyck", zolang de voorraad strekt.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
@elbachon1
Ik ben ook enige tijd op zoek geweest naar het soort wielen die jij noemt. Uiteindelijk zijn het de cosmic elite's geworden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet ontevreden over bent al moet ik wel zeggen dat ik ze niet al te stijf vind. Maar ik weeg dan ook wel een stukje meer dan jij. (80kg).
Later hoorde ik van diverse mensen dat zij zeker ook de Reynolds Solitude zouden aanraden in deze prijs klasse. Ook is het misschien een optie om zelf een setje wielen te laten spaken met bijv Niobium XR velgen.
Dit heb ik zelf destijds ook overwogen.
Ik ben ook enige tijd op zoek geweest naar het soort wielen die jij noemt. Uiteindelijk zijn het de cosmic elite's geworden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet ontevreden over bent al moet ik wel zeggen dat ik ze niet al te stijf vind. Maar ik weeg dan ook wel een stukje meer dan jij. (80kg).
Later hoorde ik van diverse mensen dat zij zeker ook de Reynolds Solitude zouden aanraden in deze prijs klasse. Ook is het misschien een optie om zelf een setje wielen te laten spaken met bijv Niobium XR velgen.
Dit heb ik zelf destijds ook overwogen.