Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rosiertest

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 03 mei 2011 14:58

Ik ken wel een invulschema voor een tijdschema op de site Zitvlees. Dit gaat op basis van het vermogen waarmee je verwacht gemiddeld te klimmen. Maar hoe ze de tijd in afdalingen en op het vlakke berekenen? Ikzelf schat toch minstens een uur langzamer te zijn dan de tijd die hier uitrolt, op basis van klimervaring.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 03 mei 2011 15:31

@superrose: het is onzinnig om steevast een nieuw topic te openen. Ik geef een linkje met een eerdere discussie waar haar vragen zijn beantwoord. Ik zou zeggen: doe zelf even normaal...

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 03 mei 2011 15:42

Laten we allemaal normaal doen, heerlijk.

@ havana; ik zou wat meer gaan trainen op de marathon, op deze indicatie schat ik je tijd op 2.24h!

@ NikkiB; als het je eerste Marmotte is, zou ik gewoon goed getraind erheen gaan en je laten verrassen door de bergen, het weer en de tijd die je neerzet. Volgens mij ga je jezelf anders alleen maar in de weg zitten...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 03 mei 2011 15:51

@Ponsteen: dank je voor de link naar het schema. Eindelijk getallen, alhoewel de tijd die eruit rolt wel erg rap is.

@Corniel: sorry voor het openen van een nieuwe topic, maar je hebt het bij het verkeerde eind als je beweert dat ik al een antwoord heb gekregen op mijn vraag. Ponsteen is de enige die met (een linkje naar) getallen komt en in die oude topic wordt ook geen bruikbare formule genoemd.

@Spook: dank voor je advies. Het is inderdaad mijn eerste Marmotte en ik ga er zeker van genieten!
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 03 mei 2011 15:58

Getallen? Je wilt getallen? Dan krijg je getallen! :)

http://home.trainingpeaks.com/articles/ ... iling.aspx

Maar het is heel goed mogelijk dat mijn bijdrage kompleet nutteloos is...

steenhuis
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:21

steenhuis 03 mei 2011 16:37

Ik heb een aantal jaar geleden ook het invul schema ingevuld op zitvlees, alleen was dit na dat ik de Marmotte gefietst had (zeer warme editie).

Bij deze link http://www.zitvlees.nl/index.php?id=204 ... indebergen[/url] (even naar beneden scrollen) kun je je gemiddelde vermogen berekenen. Ik heb dit toen gedaan nav mijn tijd op de Alpe, maar als ik dit vermogen gebruik in het andere schema om mijn eindtijd te bereken bij de Marmotte ben ik wel heel erg snel in verhouding tot wat ik daadwerkelijk gereden heb.

Bij de tijd die je bij zitvlees krijgt moet je misschien ook wat tijd rekenen voor rust of wat eten of drinken.

Succes tijdens de Marmotte!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 03 mei 2011 18:01

@NikkiB: de forumule moet je met heel veel zout nemen. Zoals door onder andere Havana betoogd. In het door mij gemomereerde topic werd exact dezelfde vraag gesteld. That's all...

Feit blijft dat wat er ook uit die formule komt, het erg weinig zegt over wat je gaat presteren tijdens een Marmotte.

Plaats reactie