Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rosiertest

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 03 mei 2011 12:13

Dit weekend heb ik aan het einde van een lang weekend fietsen de Rosiertest gedaan en ik zou graag willen weten op basis van de gegevens van deze test wat voor tijd dit zou opleveren bij de Marmotte.

Ik heb al even gezocht, maar kan de omrekeningsformule nergen vinden.

Wie kan mij helpen?

Mijn gegevens: vrouw, totaal gewicht inclusief fiets etc. 75,6 en eindtijd 18:59 min. Volgens mijn berekening fietste ik zo'n 3,8 watt/kg.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 mei 2011 12:15

Even in mijn glazen bol kijken.... ik denk dat je 9h20 en 4 seconden gaat fietsen.

Ik ben overigens vanmorgen naar de supermarkt gelopen in 4min20. Kan iemand mij vertellen wat mijn tijd op de marathon gaat zijn?

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 03 mei 2011 12:23

grapjas... ik weet dat er allerlei omstandigheden van invloed kunnen zijn enz., maar wil gewoon graag een indicatie hebben.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 03 mei 2011 12:26

Los van dat het compleet onzinnig is: er is al een topic: Rosiertest.

@NikkiB: het zijn twee totaal verschillende inspanningen. Het is net zo onzinning om iemands tijd op de 10 km te voorspellen enkel en alleen op basis van zijn tijd over de 100 meter.

@Mods: slotje?

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 03 mei 2011 12:36

Er schijnt wel omrekentabelletje voor te zijn, maar geen idee hoe representatief die is. Stond die niet in de Fietscoach een paar jaar terug? Kan m zo snel even niet vinden.

Geinig. Havana blijft in ieder geval bij zijn standpunt.

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 03 mei 2011 12:39

@Corniel: als het zo onzinnig is, waarom is er dan onder meer aan dit onderwerp een bijlage gewijd van het Fiets Magazine (Fiets Magazine van 1 december 2006, bijlage 2007)?

Ik ben echter dus niet in bezit van dit exemplaar.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 03 mei 2011 13:06

Omdat veel mensen graag wat houvast willen. Ik durf wel te gokken dat je een tijd onder de 7 uur op zeker niet gaat halen.

Punt is dat er heel veel zaken meespelen (Havana heeft dit elders al wel eens uit een gezet):
- duurvermogen (19 minuten Rosier is iets totaal anders dan 10 uur Alpen)
- Daalcapaciteiten (als je goed kan dalen, scheelt dat veel tijd/energie)
- Pelotoncapaciteiten (op de vlakkere gedeelten kan je veel tijd winnen in een mooi groepje)
- Weer (hoe verdraag je warmte/regen/koude en wat voor weer is het)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 mei 2011 13:08

Voor het vermogen op omslagpunt is de Rosier wel een goede test. Of dat was het iig voordat de Belgen een heleboel bomen gekapt hebben afgelopen winter, je had er altijd vrij weinig last van de wind.

Punt is dat voor de Marmotte het vermogen op omslagpunt niet zo cruciaal is, het is je duurvermogen waar het op aan komt. Je vermogen op omslagpunt is vooral handig als je wilt weten hoe hard je Alpe d'Huez op kunt rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 03 mei 2011 13:52

Corniel schreef:Los van dat het compleet onzinnig is: er is al een topic: Rosiertest.

@NikkiB: het zijn twee totaal verschillende inspanningen. Het is net zo onzinning om iemands tijd op de 10 km te voorspellen enkel en alleen op basis van zijn tijd over de 100 meter.

@Mods: slotje?


Doe eens even normaal joh!
In plaats van iemand af te kraken kan je ook even wat kennis delen en uitleggen hoe het zit. En dan mods om een slotje vragen? Heb je de mods ingehuurt ofzo, of ben jij hun assistent.

Ik ben benieuwd naar de uitleg van anderen!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 03 mei 2011 14:04

Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 03 mei 2011 14:05

Dank je Rose.

@Aristos: ik wil graag deze prestatie omzetten naar een indicatie van de prestatie tijdens de Marmotte, maar beschik niet over de formule.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 03 mei 2011 14:17

Volgens mij is het totaal onzinnig puur omdat Marmotte meerdere klimmen en een veel langere inspanning omvat. Daarnaast gaan bij de Marmotte ook zaken als weer (heet/koud) en eten/drinken erg zwaar meetellen voor je eindtijd. Zelf heb ik de Marmotte twee keer gereden. Vorig jaar was de laatste keer. Ondanks dat ik veel beter fiets dan 5 jaar geleden was ik nauwelijk sneller omdat ik spierpijn in mn bovenbenen had (te snel afgedaald tijdens hiken week daarvoor). Zoiets kost je zomaar een half uur, net als pleuris hitte op de slotklim omdat je dan extra snel verrot gaat.

Tip voor eerste keer dat je Marmotte doet: fixeer je niet teveel op de tijd en neem vooral ook de tijd om te genieten. Het geeft sowieso al een kick als je na een lange dag fietsen weet te finishen en je misschien onderweg ook nog diverse renners in hebt weten te halen.

Plaats reactie