wat doen jullie met de uitval beveiliging
Op mijn Rose zit bij de voorvork een nok waardoor je de snelspanner verder los moet draaien om het wiel eruit te pakken.
Wat doen jullie met die nokken?
Dit is niet snel even een wiel eruit pakken en op dan de fiets op de montage standaard zetten.
Wat doen jullie met die nokken?
Dit is niet snel even een wiel eruit pakken en op dan de fiets op de montage standaard zetten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
100% juist! Vandaar de mooie naam Lawyer Tabs of Lawyer Lips.chrissiewizzie schreef:Ik vijl ze er altijd af. Ondingen. Snelsluiter en dan nog moeten draaien. Ik ben in al die jaren nog nooit een wiel verloren, dus het zal wel weer een of ander veilgheidsvoorscrift zijn om claims te voorkomen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dropout_%2 ... awyer_lips" onclick="window.open(this.href);return false;
-
capt.obvious
- Forum-lid
Het is dat ik te lui ben om ze te verwijderen; anders zou dat mijn voorkeur hebben.
Sterker nog; het leeuwendeel van mijn fietsen heeft stalen vorken zonder de 'lawyer tabs'.
Die dingen zijn bij normale montage van een wiel even nuttig en Amerikaans als de waarschuwing om geen huisdieren in je magnetron te stoppen.
Sterker nog; het leeuwendeel van mijn fietsen heeft stalen vorken zonder de 'lawyer tabs'.
Die dingen zijn bij normale montage van een wiel even nuttig en Amerikaans als de waarschuwing om geen huisdieren in je magnetron te stoppen.
Capt. Obvious to the rescue
Ik laat 't zitten want heb geen haast. Maar het nut ontgaat me. Het lijkt me vrij logisch dat je je snelspanner goed sluit. Eigenlijk is de winst v/e snelspanner zo weer weg.
-
stillekracht
- Forum-lid
Ik haal ze er ook altijd af. Als je wiel er spontaan uit loopt heb je toch echt zelf iets vaut gedaan.
Misschien was Langeveld zijn wiel er niet uitgevlogen als hij zijn lipjes er niet af had gehaald. Ik twijfel trouwens of dit ook maar iets had uitgemaakt voor het eindresultaat......
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.