Monique van der Vorst
Dus als rasmussen had gezegd dat ie het psychisch zo zwaar had en dat hij daarom zei dat ie in mexico zat ipv in Italie, dan was het geen cheaten geweest maar een psychisch probleem?
Monique die had ook door dat ze op die manier gewoon prima geld kon verdienen, wat het natuurlijk niet makkelijker maakte om te stoppen met deze ongein.
Monique die had ook door dat ze op die manier gewoon prima geld kon verdienen, wat het natuurlijk niet makkelijker maakte om te stoppen met deze ongein.
Je spreekt jezelf tegen binnen een en hetzelfde bericht.stokie schreef:Hou op man..eelcoz schreef:Ik vind het te gemakkelijk om haar op basis van dit stukje af te doen als een 'cheater'. Er lijkt duidelijk meer aan de hand. Al die publiciteit heeft haar zeker geen goed gedaan.
Monique komt bij de keuring van de Paralympische bond. Vraag aan monique: Kunt u lopen? Monique: "nee"
Monique loopt de dag erna gewoon rond in haar huis.
Cheaten ja of nee?
Dit is gewoon iemand met een heeeeeel groot psychisch probleem. Nog vele malen groter dan het fysieke probleem dat zij had.
Ik vind dat alle prestaties als handbike flink onder de loep genomen moeten worden. Wanneer blijkt dat het inderdaad vals spel is, alle behaalde resultaten schrappen.
Als iemand een groot psychisch probleem heeft, denk je dat diegene dan bewust de boel heeft lopen flessen? Want dat is wat de term 'cheaten' impliceert.
Want ze heeft stiekem de wielen met haar benen aangedreven...? Doet niets af aan het feit dat zij in het handbiken absolute wereldtop was (of denk je dat iedere willekeurige valide sporter het parkour record handbiken van de Ironman Hawai aan gort biked bijvoorbeeld?)stokie schreef: (...)
Ik vind dat alle prestaties als handbike flink onder de loep genomen moeten worden. Wanneer blijkt dat het inderdaad vals spel is, alle behaalde resultaten schrappen.
Over het paradoxale aspect van paralympisch sporten kun je nog wel een boompje opzetten (je moet "gehandicapt genoeg" zijn om in een bepaalde catagorie uit te komen, maar in die catagorie heb je uiteraard vervolgens weer voordeel als je zo min mogelijk last hebt van die handicap.), maar dat heeft niet specifiek met Monique van doen.
Dat ze af en toe naast haar rolstoel stond heb ik vaak genoeg met eigen ogen kunnen zien. Ik heb altijd begrepen dat dit slechts korte periodes lukte, en helemaal niet meer na haar trainingsongeluk. Ik begrijp nu dat dit niet helemaal waar blijkt te zijn. Hoe dan ook een triest verhaal.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
je wordt gekeurd en gehandicapt bevonden in een bepaalde categorie. Als je achteraf plotseling andere verschijnselen had dan je toen aangaf, dan had je nooit in die categorie thuisgehoord en heb je dus onrechtmatige prestaties geleverd. Ik weet niet exact de richtlijnen voor handbikers, maar als blijkt dat haar aandoening niet telt voor haar categorie waarin ze sportte, moeten ze al haar prestaties afnemen. Ik denk dat als Handbike een validesport zou zijn, dat haar parcoursrecord nog wel verbeterd kan worden ja. Maar handbiken is nagenoeg geen validesport, dus zal je daar ook nooit achterkomen.
Ik vind het vooralsnog veel te makkelijk om direct te roepen dat het psychisch is. Op het moment dat je met een big smile bij P&W in de studio zit en verteld dat het zooooooo goed met je gaat is er niks aan de hand, maar als iemand er achter komt dat je de boel flest, dan zit je psychisch aan de grond. Volgens mij zit er veel meer achter en zit er zeker een deel bewust cheaten bij.
Ik vind het vooralsnog veel te makkelijk om direct te roepen dat het psychisch is. Op het moment dat je met een big smile bij P&W in de studio zit en verteld dat het zooooooo goed met je gaat is er niks aan de hand, maar als iemand er achter komt dat je de boel flest, dan zit je psychisch aan de grond. Volgens mij zit er veel meer achter en zit er zeker een deel bewust cheaten bij.
De waarheid zal wel weer in het midden liggen, maar misschien moet je even dit wikipedia-artikel lezen:stokie schreef:Dus als rasmussen had gezegd dat ie het psychisch zo zwaar had en dat hij daarom zei dat ie in mexico zat ipv in Italie, dan was het geen cheaten geweest maar een psychisch probleem?
http://en.wikipedia.org/wiki/Conversion_disorder
Even wat quotes uit het artikel van Thijs Zonneveld:
"Ik heb voor deze confrontatie mijn hele dossier verzameld. Ik heb gezien wat er gebeurd is, van 1998 tot nu. Al die ongelukken, al die erge dingen. Het heeft me heel veel gedaan. Eigenlijk is gisterenochtend het kwartje gevallen."
"Dat ik jarenlang niet begrepen ben. Door niemand. De doktoren hebben niet erkend wat me mankeerde. Sommigen zeiden dat ik een incomplete dwarslaesie had zonder het goed uit te leggen, anderen behandelden me alsof ik gek was. Pas nu krijg ik een beeld van wat er mis met me was. Ik had wel degelijk verlammingsverschijnselen. Dat werd niet veroorzaakt door problemen in mijn ruggenmerg, maar door de aansturing van boven."
"Soms waren de verlammingsverschijnselen weg. Dan kon ik even staan. Of lopen. Maar het duurde nooit lang."
"Ik heb niet gelogen, ik heb het niet goed verwoord. Achteraf klopt het niet wat ik gezegd heb, maar ik wist niet beter. Ik was me er niet van bewust dat ik daarvoor soms op mijn benen stond."
Ben het helemaal eens met stokie. 'Het kwartje' valt pas als ze 'ontmaskerd' wordt...
En even vergeten dat je soms wel kan lopen...
Het lijkt mij een geval van krampachtig vasthouden aan het vertrouwde, 'het niet kunnen lopen', en zelf gaan geloven in dat wat je (bewust dan wel onbewust) keer op keer verkondigt. Dat deze ballon nu knapt doet je ineenstorten en doet je ' 't kwartje zien vallen'.
Laat dit ook een les zijn voor Rabobank, die dachten mooi publicitair te kunnen scoren door haar hals-over-kop binnen te halen.
"Ik heb voor deze confrontatie mijn hele dossier verzameld. Ik heb gezien wat er gebeurd is, van 1998 tot nu. Al die ongelukken, al die erge dingen. Het heeft me heel veel gedaan. Eigenlijk is gisterenochtend het kwartje gevallen."
"Dat ik jarenlang niet begrepen ben. Door niemand. De doktoren hebben niet erkend wat me mankeerde. Sommigen zeiden dat ik een incomplete dwarslaesie had zonder het goed uit te leggen, anderen behandelden me alsof ik gek was. Pas nu krijg ik een beeld van wat er mis met me was. Ik had wel degelijk verlammingsverschijnselen. Dat werd niet veroorzaakt door problemen in mijn ruggenmerg, maar door de aansturing van boven."
"Soms waren de verlammingsverschijnselen weg. Dan kon ik even staan. Of lopen. Maar het duurde nooit lang."
"Ik heb niet gelogen, ik heb het niet goed verwoord. Achteraf klopt het niet wat ik gezegd heb, maar ik wist niet beter. Ik was me er niet van bewust dat ik daarvoor soms op mijn benen stond."
Ben het helemaal eens met stokie. 'Het kwartje' valt pas als ze 'ontmaskerd' wordt...

Het lijkt mij een geval van krampachtig vasthouden aan het vertrouwde, 'het niet kunnen lopen', en zelf gaan geloven in dat wat je (bewust dan wel onbewust) keer op keer verkondigt. Dat deze ballon nu knapt doet je ineenstorten en doet je ' 't kwartje zien vallen'.
Laat dit ook een les zijn voor Rabobank, die dachten mooi publicitair te kunnen scoren door haar hals-over-kop binnen te halen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En Thijsje heeft ook weer mooi zijn publiciteit.....
Ik ga er vanuit dat wij niet het hele verhaal kennen; anders dan mag ze nooit meedoen aan de paralympics. Dat is echt niet alleen maar een simpel gesprekje wat je wel en niet kunt.
Ik ga er vanuit dat wij niet het hele verhaal kennen; anders dan mag ze nooit meedoen aan de paralympics. Dat is echt niet alleen maar een simpel gesprekje wat je wel en niet kunt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
+1daniel1975 schreef:En Thijsje heeft ook weer mooi zijn publiciteit.....
We moeten inderdaad niet vergeten dat Thijsje ook een aandachtshoer eerste klas is.... Verder ga ik geen conclusies trekken op basis van zo'n interviewtje.
Je kunt Thijs veel verwijten (De Nederlandse berg, bijv.
), maar in dit geval gaat hij toch uiterst zorgvuldig te werk. Hij laat haar haar verhaal vertellen en reageren op tientallen mailtjes die hij over haar ontvangen heeft, zonder haar te veroordelen. Logisch dat hij hierop ingaat, hij heeft haar immers 2 maanden eerder geïnterviewd.

eelcoz schreef:+1daniel1975 schreef:En Thijsje heeft ook weer mooi zijn publiciteit.....
We moeten inderdaad niet vergeten dat Thijsje ook een aandachtshoer eerste klas is.... Verder ga ik geen conclusies trekken op basis van zo'n interviewtje.
Wat is dit voor een rare reactie? Heb je het artikel wel gelezen?
It is not a lie if you believe it...
@gandalf: Jawel, hoezo?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Thijs zijn drijfveer is Publiciteit.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!