Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 23 mar 2012 17:34

Kleine 2 uurtjes weggeweest.
Wat een weer :D. In de korte broek met nog wel armstukken.
Vanwege de E3 Prijs maar eens wat in de buurt van de E3 híer (A67) gefietst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi is anders maar op het eind dit wat gecompenseerd.

Afbeelding
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 23 mar 2012 19:52

Na het geaccidenteerde parcours van gisteren, vandaag maar een wat vlakker terrein opgezocht. En zo kwam ik terecht in één van mijn favoriete fietsgebieden hier in de omgeving: de streek tussen Klarenbeek, Loenen, Brummen, Zutphen en Voorst. Door het fijnmazige wegennet aldaar, kun je je rit goed aanpassen aan je conditie en/of de vorm van de dag. Een ander voordeel van die omgeving is, dat je door het open karakter van het landschap de weersontwikkeling vrij goed in de gaten kunt houden. Maar dat was vandaag natuurlijk niet nodig :) . Na een aanloop via Ugchelen, Beekbergen, Oosterhuizen en Klarenbeek ben ik heerlijk gaan zig-zaggen tussen Voorst, Empe, Tonden, Voorstonden, Zutphen, Brummen en Klein Amsterdam. Je hebt daar relatief rustige en hoofdzakelijk 60 km/u-wegen en rijdt door een aantrekkelijk landschap. Ik heb ook nog maar even de tijd genomen om wat plaatjes te schieten.

Molen De Zwaan in Voorst:

Afbeelding


Havezathe Voorstonden (privé-bezit) in het buurtschap Voorstonden:

Afbeelding


Het Huis te Empe bij het buurtschap Tonden:

Afbeelding

En het was natuurlijk al weer een prachtige dag om op de fiets te springen. Er was (gelukkig) minder wind dan gisteren en het was ook nog weer iets warmer. Een wel erg optimistische digitale thermometer bij een tankstation in Voorst gaf zo ongeveer halverwege de middag zelfs een temperatuur van 22 graden aan :lol: !
Hopelijk komen er nog een paar van die mooie dagen, zodat we er met z'n allen nog wat meer van kunnen genieten. Vandaag heb ik in elk geval weer 82 km aan mijn trainingen toe kunnen voegen en was ik ook nog op tijd thuis om nog net de finale van de E3-prijs te kunnen zien.
60 x Ventoux

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 24 mar 2012 13:43

Vandaag even wat tijd vrij gemaakt voor een rondje over prachtige binnenwegen, een 75km weggetrapt.

Richting Rha
Afbeelding

Nabij Medler
Afbeelding

Afbeelding

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 24 mar 2012 14:19

En vandaag ook met blote armen naar buiten geweest.
Weer twee uurtjes. De 'nieuwe' Alan eens geprobeerd. Viel niet tegen. Fietste lekker. Het zadel mag een klein tikkie naar achter en moet horizontaal.
Het comfort is veel groter dan bij een moderne alu-fiets. En van zwabberen heb ik niks gemerkt. Maar daar was de rijstijl en het parcours ook niet naar.
Voordat de fiets Eroica-proof is kan ik hier nog wel wat lekkere ritjes op maken. :D
Vlierden-Ommel-Asten-Someren-Someren Eind-Nederweert-Ospel-Ospeldijk-Meijel-Neerkant-Liessel-Deurne.

Afbeelding
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 24 mar 2012 15:02

Zo ben ik gesloopt zeg. Met de toerders van http://www.despartaan.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een rit van 123 kilometer gemaakt in een rijtijd van 4 uur en een paar minuten.
Rit ging naar Noorden bij de Nieuwkoopsche Plassen. Een schitterende rit, mooie omgeving en lekker weer voor de tijd van het jaar.
Dacht op het laatst wel met de rappe mannen mee te kunnen. Dat lukte aardig tot ongeveer 100 kilometer (bij Zoetermeer) en toen moest ik er van af.
Kwam alleen tussen de eerste groep en de tweede groep in te rijden. Bij Delft haalde die me weer bij en toen met de tweede groep verder gereden.
Zo nu lekker de rest van de zaterdag uitrusten.

Route
Afbeelding

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 24 mar 2012 15:32

Vandaag lekker bruggenronde langs de lekdijk gereden! Eert van Schoonhoven tot brug van Vianen, dan de andere kant tot brienernoord en dan via Lekkekerk terug. 110 km en mooie voorbereiding voor koers morgen!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5927
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 mar 2012 16:42

Almere - Sloten 48 km en een beetje wind mee.
Trimmerskoers (58 km) op Sloten met een gemiddelde van 41,9. Voornamelijk peloton vulling gespeeld.
Sloten Almere 48 km met een zeurende wind tegen.

En nu ben ik moe
Live fast; die young. mijn blog

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 24 mar 2012 16:59

Duiven --Eltenberg---Peeske---s,Heerenberg--Doesburg----Loenen___ Hoenderlo--- Kop van Deelen---Duiven 120 km
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8594
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 mar 2012 17:18

Heerlijk ritje gemaakt,op de schelmseweg wielrenner en ambulance hoop dat het goed met degene gaat.
Arnhem-Posbank-Dieren-Apeldoorn-Otterlo-Arnhem totaal 93 km
http://connect.garmin.com/activity/160933056" onclick="window.open(this.href);return false;
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 24 mar 2012 17:25

Net terug Van rondje om het lauwersmeer gebied totaal 105 km

http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=387542" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door sumarcity op 25 mar 2012 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 24 mar 2012 17:33

Na een periodieke onthouding van 4 weken de fietsdraad weer opgepakt. Tijdens de Dijk-tot-Dijk race stevig gevallen met gekneusde ribben en schouder tot gevolg. Conclusie na 2 ritjes van 50 km: Conditie komt te voet en gaat te paard.
Garmin
Leef! Fiets!

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 24 mar 2012 17:47

Gewoon rustig opbouwen en tijd nemen, tinn!

Vandaag de 100 mijl van Drenthe gefietst tussen Peize en Hoogeveen. Met zijn drieën vertrokken en hoofdzakelijk in grotere groepen lekker doorgereden.

Centraal punt in de route vandaag de radiomast in Smilde (zonder de lange punt).

Afbeelding

Langste rit van dit seizoen: 164 kilometer in bijna vijf en een half uur. Ook in Drenthe is een mijl 1600 meter...

Gesloten