Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

scott foil, specialized venge, canyon of ridley

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 20 mar 2012 16:26

beste forumleden,


het is al een tijdje geleden dat ik nog actief was op het forum( berichten te plaatsen.)

nu zoek ik een nieuw frame aangezien de noah's de deur uit zijn.
liefst van al zou ik het frame binnen nu en 2 weken al willen.

frames : ridley helium
scott foil van de team tot de foil20
specialized venge sworks of de pro
canyon aeroad cf

alle 4 top frames denk ik dan.
Wat ik weet : ridley gewoon goed. scott heb zelf een addict gehad zeer tevreden van. maar een losframe vinden word iets moeilijker.
specialized geen ervaring mee . help ? ? ? :)
canyon ook geen ervaring mee. de lokale fm raadde het me af , even gebeld naar een prof die op canyon reed en vond ze niet super sturen. hij reed wel op de ultimate cf . en nu op de helium en vond deze beter.

De vraag is dan vooral op gebied van canyon wat zijn daar de ervaringen mee ?
en weten jullie een fm/ persoon die een specialized venge of scott foil op voorraad heeft . de maat zou bovenbuis 56 a 56.5 moeten zijn.

alvast bedankt :)

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 20 mar 2012 18:51

Ik rij op een Aeroad.Dat je locale fm het afraad vind ik niet vreemd (er valt immers niets aan te verdienen)
Overigens heeft Canyon een prima aanspreekpunt in Nederland.
De levertijd van een los frame is echter behoorlijk.

b.rt
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jul 2011 19:02

b.rt 20 mar 2012 20:02

Dat de prof die Ridley fijner sturen vond is mogelijk, wegens de stijlere balhoofdhoek, maar dat is voor een niet-criteriumrenner weinig relevant. Op die Aeroad kan je trouwens zelf de naloop bepalen van de vork. Die Specialized zal waarschijnlijk het minste genade hebben met je zitvlees.

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 20 mar 2012 20:08

dat van die fm begrijp ik jullie stand punt maar dit was de mekanieker :) . nog een vraagje ivm de canyon, canyon monteert altijd een ritchey stuurpen is de diameter van de stuurpen een speciale maat mbt de voorvork ?

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 20 mar 2012 20:19

Grappig dit is bijna het lijstje waar ik een keus uit wil maken, maar dan wel als complete fiets. Heb alleen de Jan Janssen Blade nog bij dit lijstje staan.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

b.rt
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jul 2011 19:02

b.rt 20 mar 2012 20:38

raydox schreef:dat van die fm begrijp ik jullie stand punt maar dit was de mekanieker :) . nog een vraagje ivm de canyon, canyon monteert altijd een ritchey stuurpen is de diameter van de stuurpen een speciale maat mbt de voorvork ?
bij de Aeroad niet,nee.

ononerace
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:46

ononerace 21 mar 2012 08:55

De Scott lijkt mij ook geen logische keuze, aangezien de losse frames prijstechnisch in geen verhouding staan tot de complete fietsen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 mar 2012 09:44

Als ik zelf uit dit rijtje moest kiezen zou ik los van de prijs zeker voor een Scott Foil gaan. Maar goed ik heb zelf slechte ervaringen met Ridley, Specialized houdt kunstmatig de prijzen hoog. Na de Foil zou de Canyon m'n tweede keus zijn, heb alleen m'n twijfels of het frame wel aerodynamischer is dan de Scott.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 21 mar 2012 16:55

amclassic-fan schreef:Als ik zelf uit dit rijtje moest kiezen zou ik los van de prijs zeker voor een Scott Foil gaan. Maar goed ik heb zelf slechte ervaringen met Ridley, Specialized houdt kunstmatig de prijzen hoog. Na de Foil zou de Canyon m'n tweede keus zijn, heb alleen m'n twijfels of het frame wel aerodynamischer is dan de Scott.
ik hoorde net dat de foil tov de specialized en noah iets minder uit de windtunnel komt.

ik heb zelf al een sram red groep liggen dus ben ik niet van zin om een volledige fiets te kopen.
zelf heb ik geen negatieve ervaringen met ridley en scott van de andere 2 fietsen heb ik geen ervaring.

feysie
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:24

feysie 22 mar 2012 19:11

Dat van die windtunnel zou me sterk verwonderen. Ridley weigerde in het verleden om frames te leveren voor onafhankelijke tests zoals die van Tour. Venge kwam er iets beter uit dan de Foil. Maar wat dat voor gewone stervelingen uitmaakt... da's iets anders natuurlijk.

roy
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 12 nov 2007 11:02
Locatie: Weerselo

roy 22 mar 2012 19:18

Wat is iets minder en ga je dit echt merken? Ik betwijfel het. Ik heb sinds het weekend een Foil 20 en ondanks het geringe aantal kilometers kan ik zeggen dat ik er geen spijt van heb :)

Ik zou een Foil 20 kopen, Ultegra eraf gooien en de SRAM Red groep erop zetten. De Ultegra groep verkoop je wel. Ik kan je zeggen dat ie er in het echt nog beter uitziet :P

Bovendien kun je de Foil als los frame alleen kopen in de duurder HMX-carbon frames van 2799 euro. En als je dat afzet tegen een prijs van 2999 voor de Foil 20 compleet...

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 27 mar 2012 09:13

we zijn er uit het is de scott foil geworden :)

Plaats reactie