Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenner slaat bejaard stel in elkaar

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 15 okt 2010 21:42

Kees0251 schreef:
53x11 schreef: Met kinderen moet je nou eenmaal heel voorzichtig zijn.


De huidige standaardhouding t.o.v. kinderen
Die knul die ik geraakt heb, kijkt voortaan echter WEL uit zijn doppen.
Vroeger mocht je uit een boom vallen, dat deed zeer en dan was je de volgende keer wat voorzichtiger.

Overigens was het voorval niet aan (mijn) onvoorzichtigheid te wijten.
Mogelijk is mijn moreel besef onder de maat, maar rationeel gezien heb ik gewoon het beste gedaan.


Ik snap hier niks van. Van je eerdere post ook niet. Wat er ook gebeurd is en hoe en waarom, het is m.i. gewoon een kwestie van fatsoen om te stoppen als zoiets gebeurt en je te bekommeren om de ander.
... más allá ...

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 15 okt 2010 21:56

@ Kees, zit echt vol verbazing jouw post en verweer te lezen. Dit kan niet serieus zijn?
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 654
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 15 okt 2010 21:58

ik hoop stiekem van harte dat Kees zit te bulderen van het lachen om zijn misplaatste grap :/
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 15 okt 2010 22:23

bluebird schreef:ik hoop stiekem van harte dat Kees zit te bulderen van het lachen om zijn misplaatste grap :/


Een sick joke kan het niet zijn. Daarvoor mist het niveau.
... más allá ...

sto3mp3n
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jan 2009 01:13

sto3mp3n 15 okt 2010 22:23

Mmm, beetje vreemd en weet niet goed wat ik zou doen. Maar voor hetzelfde geld rij je terug en krijg je er nog een hoop klappen bij van de ouders!
In dat opzicht snap ik Kees wel.
Langs de andere kant zou ik het zelf totaal niet kunnen waarderen als iemand zo reageert wanneer 1 van mijn kindere omver gereden is. MAAR, ik probeer er dan ook op te letten en te waarschuwen bij gevaar... Maar een ongeluk kan altijd gebeuren.
Toch moet je voorzichtig zijn de dag van vandaag, ook al heb je daarna goede bedoelingen en wil je helpen.
Tegenwoordig worden ambulanciers zelfs aangevallen terwijl ze gewoon iemand proberen redden op straat (en dit is géén grap hé!)

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 15 okt 2010 22:38

Kees0251 schreef:
53x11 schreef: Met kinderen moet je nou eenmaal heel voorzichtig zijn.


De huidige standaardhouding t.o.v. kinderen
Die knul die ik geraakt heb, kijkt voortaan echter WEL uit zijn doppen.
Vroeger mocht je uit een boom vallen, dat deed zeer en dan was je de volgende keer wat voorzichtiger.

Overigens was het voorval niet aan (mijn) onvoorzichtigheid te wijten.
Mogelijk is mijn moreel besef onder de maat, maar rationeel gezien heb ik gewoon het beste gedaan.


Kees, je bent een ongelofelijke dwaze boeren lul. Het feit dat je met 35 per uur voorbij een groep voetgangers rijdt is niet bijster slim. Het feit dat je doorrijdt is ongelofelijk en ik heb er geen woorden voor.

Voor mij mogen ze je fiets om je lijf plooien zodat je een week stil zit en denkt over wat je allemaal gezegd en gedaan hebt.

ik heb er echt geen woorden voor.
Twitter: @rbruijns

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 15 okt 2010 22:46

rbr schreef:
Kees0251 schreef:
53x11 schreef: Met kinderen moet je nou eenmaal heel voorzichtig zijn.


De huidige standaardhouding t.o.v. kinderen
Die knul die ik geraakt heb, kijkt voortaan echter WEL uit zijn doppen.
Vroeger mocht je uit een boom vallen, dat deed zeer en dan was je de volgende keer wat voorzichtiger.

Overigens was het voorval niet aan (mijn) onvoorzichtigheid te wijten.
Mogelijk is mijn moreel besef onder de maat, maar rationeel gezien heb ik gewoon het beste gedaan.


Kees, je bent een ongelofelijke dwaze boeren lul. Het feit dat je met 35 per uur voorbij een groep voetgangers rijdt is niet bijster slim. Het feit dat je doorrijdt is ongelofelijk en ik heb er geen woorden voor.

Voor mij mogen ze je fiets om je lijf plooien zodat je een week stil zit en denkt over wat je allemaal gezegd en gedaan hebt.

ik heb er echt geen woorden voor.


"Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen": Jezus !
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 15 okt 2010 23:50

pipootje schreef:
rbr schreef:
Kees0251 schreef:

De huidige standaardhouding t.o.v. kinderen
Die knul die ik geraakt heb, kijkt voortaan echter WEL uit zijn doppen.
Vroeger mocht je uit een boom vallen, dat deed zeer en dan was je de volgende keer wat voorzichtiger.

Overigens was het voorval niet aan (mijn) onvoorzichtigheid te wijten.
Mogelijk is mijn moreel besef onder de maat, maar rationeel gezien heb ik gewoon het beste gedaan.


Kees, je bent een ongelofelijke dwaze boeren lul. Het feit dat je met 35 per uur voorbij een groep voetgangers rijdt is niet bijster slim. Het feit dat je doorrijdt is ongelofelijk en ik heb er geen woorden voor.

Voor mij mogen ze je fiets om je lijf plooien zodat je een week stil zit en denkt over wat je allemaal gezegd en gedaan hebt.

ik heb er echt geen woorden voor.


"Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen": Jezus !


Pipo,

Mijn woorden zijn vrij sterk gekozen maar de gevoelens zijn ook sterk als het gaat om een kind. Vooral als er niets op het spel staat en er geen reden is om een gevaarlijke situatie te veroorzaken laat staan door te rijden na een ongeval. Het is een misdrijf waar Kees zich aan schuldig maakt!

"Voor de rest nog een fijne rit gehad....."

Maar ja, alles voor het gemiddelde niet?
Twitter: @rbruijns

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 16 okt 2010 05:02

Kees0251 schreef:

1. Overigens was het voorval niet aan (mijn) onvoorzichtigheid te wijten.
2. Mogelijk is mijn moreel besef onder de maat,
3. maar rationeel gezien heb ik gewoon het beste gedaan.


1. Oneens.
2. Wellicht, je hebt een misdrijf gepleegd en lijkt daar nog trots op te zijn ook.
3. Oneens, je hebt een misdrijf gepleegd.

Het lijkt me dat jij helemaal niets snap van de jongen die je hebt aangereden. Je leeft je ook niet in in de ouders van de jongen. Ik vind dat je egoïstisch over komt. Jij hebt er met je geweldige ervaring in het fietsen voor gezorgd dat je overeind bleef. Ik snap de adrenaline, ik snap ook dat er dan boosheid is richting onoplettende medeweggebruikers, maar kom op: een jongetje van tien? Je had minimaal even om kunnen draaien om te kijken hoe het met de jongen was en te kijken hoe je het het beste af kon handelen.

Bedankt voor het versterken van ons imago, bedankt voor je tolerante houding ten opzichte van de mensen om je heen. Je bent een topper!

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 16 okt 2010 10:10

Ach , misschien komt er een moment dat een automobilist met een te hoge snelheid Kees passeert. Kees zijn knie raakte , waardoor Kees de controle over zijn fiets verliest en ten val komt . De automobilist gewoon doorrijdt omdat hij het niet gevoeld heeft en Kees gewond achterlaat .

Maar vergeet niet dat iedereen op "situaties" moet anticiperen , ook ouders die met hun kinderen langs cq op een fietspad wandelen . Nu rijdt Kees op een fiets , wat als het een brommer was geweest , daar zitten gasten op die nog veel harder rijden dan ze eigenlijk mogen . Maar natuurlijk had Kees moeten gaan kijken , dat was namelijk zijn plicht .

Ik wandel ook wel eens in de omgeving waar ik woon . Ik loop dan op fietspaden en B-wegen , maar hou dan wel het andere verkeer in de gaten en ga als dan in de berm lopen als er verkeer aankomt . Altijd aan de kant dat ik tegenkomend verkeer zie aankomen , dus tegen de richting van het verkeer in .

En mbt gemiddeldes . Je weet nooit of je gemiddelde lager uitvalt door zo'n actie . Je kunt daar namelijk wel enkele seconden winnen , maar wie weet kom je daardoor een situatie tegen die meer tijd kost dan het had hgekost als je daar enkele seconden klater was gearriveerd .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5946
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 okt 2010 11:08

Kees0251 schreef:
1. Overigens was het voorval niet aan (mijn) onvoorzichtigheid te wijten.
2. Mogelijk is mijn moreel besef onder de maat,
3. maar rationeel gezien heb ik gewoon het beste gedaan.


1 bijna helemaal mee eens. Brommers mogen 45 kmh op het fietspad. Die kunnen ook niet bij elke voetganger gaan remmen voor het geval die iets doms zou kunnen gaan doen. Voordeel van brommers is dat ze geluid maken en de voetganger kan ze horen aankomen. Als je een paar voetgangers ziet op een smal pad en je rijdt 35 kmh, had je misschien even kunnen bellen. Op brede paden bel ik ook niet voor een voetganger die netjes aan de kant loopt.

2 Spijker op zijn kop!!!

3 Helemaal mis!!! En dat terwijl je beseft dat je moreel besef onder de maat is. Nu had je toch beter kunnen redeneren. Rationeel was: even terug rijden en vragen of het jongentje in orde was. Mogelijk even gegevens uitwisselen en daarna lekker doorfietsen.
Live fast; die young. mijn blog

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 16 okt 2010 11:40

ik ben er nog niet helemaal uit of het een misdrijf is.. Dat wordt hier wel heel makkelijk aangenomen... artikel 7 lid 1 van de wvw noemt twee elementen. Als daar cumulatief aan moet worden voldaan, dan is het maar zeer de vraag of er in het geval van kees sprake is van een misdrijf.. immers het jongetje is niet in een hulpeloze toestand achtergelaten.. er waren immers ouders/ andere volwassenen bij het jongetje..

Daarmee wil ik het niet goed praten...

Ik heb afgelopen donderdag een bijna aanvaring met een busje gehad... Ik rijd redelijk door op een fietspad, is er een busje dat van links komt en de weg wil oversteken. De bestuurder propt het net nog even tussen al het verkeer dor en komt tot de conclusie dat hij midden op het fietspad tot stilstand moet komen, ik vol in de ankers, uitlikken voeten op de grond en net op tijd stil komen te staan, half over mijn stuur heen gebogen met min achterwiel in de licht, was echt niet normaal... Ik boos en doe mijn hand omhoog met een gebaar van "wat doe je nou???" de man wuift het weg of iets wat er op lijkt, rijdt weer door en trapt ineens weer op zijn rem, redelijk abrupt terwijl zijn busje nog steeds half op het fietspad staat, ik fiets er voorbij en klop met mijn handpalm tegen de achterruit, misschien harder dan ik had gepland (ik was redelijk gefrustreerd door het handelen van de beste man), maar zeker niet snoeihard.. Vervolgens gaat de deur open en krijg ik toch een scheld kanonnade over me heen met de met de mededeling dat hij toch sorry had gezegd.. Zijn gebaar was kennelijk een sorry, had ik niet begrepen...

Ik schrijf het, als illustratie, over hoe schijnbaar kleine elementen helemaal mis kunnen gaan... Ik fietste uiteindelijk door met de idee, dat het ook heel anders had kunnen aflopen.. Niet alleen de eventuele botsing, maar ook de confrontatie met de beste man.. er waren verschillende korte lontjes die als het net anders was gegaan, wel eens tot een vervelende uitkomst hadden kunnen leiden..
:winkthumb:

Plaats reactie