Elfstedentocht
Nog even over net aanpassen van de route. De 11-stedentocht heeft nooit precies dezelfde route. De vijfde was de eerste met de klok mee. Tussen Hindeloopen en Workum (of andersom dus) werd vaak over het IJsselmeer gereden, de laatste keren langs de oude zeedijk binnendoor..
vandaag goed 7 uur uit Leeuwarden gestart met Cor, die al 30 km op natuurijs had gereden. Cor heeft een schaatswinkel en heeft de laatste 2 weken heeel veel verkocht en geslepen. werd net een beetje licht. alles tegen de wind in tot Stavoren veel kopwerk gedaan. ijs was overal sterk maar heel veel scheuren en valpartijen, ik gelukkig niet 1 x! waren half 6 weer in Leeuwarden na 180 km, bij Batlehiem zijn we rechtdoor gereden en hebben Dokkum overgeslagen. na veel klunen was het beste er wel af en ik heb een hekel om in donker te rijden, als het de 16e tocht was en er lag een kruisje in het verschiet waren we zeker naar Dokkum gegaan. mooie dag gehad, maar 16000 man over dit ijs had niet gekund. in donker over ijs met vele diepe scheuren in onverantwoord.
uit de auto stappen ging erg moeizaam, onderstel is nog behoorlijk gammel.
Funny the way it is
Kool 486,Netjes maar ik denk dat je na verloop van tijd wel spijt krijgt van dat stukje naar dokkum.Misschien moeten we wel weer 10 jaar in de wachtkamer.
By the way,weet wat voor drukte die Cor heeft gehad.zit ongeveer in de zelfde branche en heb de afgelopen week met medewerkers zeker 700 paar geslepen.
Laat het nu maar warm water regenen heb weer zin om te fietsen.
By the way,weet wat voor drukte die Cor heeft gehad.zit ongeveer in de zelfde branche en heb de afgelopen week met medewerkers zeker 700 paar geslepen.
Laat het nu maar warm water regenen heb weer zin om te fietsen.
stukje Dokkum krijg ik geen spijt van, in donker op je plaat gaan en wat breken wel. met 2 man rijden is veel zwaarder dan met 16000! de vraag vooraf was: kan het, en kunnen we het nog? 2x ja is prima, hoewel mijn benen daar vandaag anders over dachten.
Funny the way it is
Net zoals bij fietsen heb je idd enorm voordeel van een (groot) groepje. Anyway, chapeau Kool, goed gedaan.
Moet zeggen dat ik het schaatsen wel enorm leuk heb gevonden. Goed voornemen voor volgend jaar: regelmatig op de baan rijden vanaf de herfst zodat ik iets beter voorbereid aan het natuurijsseizoen (mocht dat er komen) begin. Had nu 3 dagen nodig om een beetje in mijn slag te komen, terwijl de conditie er na een fietsseizoen met >10k kilometers natuurlijk gewoon was.
Moet zeggen dat ik het schaatsen wel enorm leuk heb gevonden. Goed voornemen voor volgend jaar: regelmatig op de baan rijden vanaf de herfst zodat ik iets beter voorbereid aan het natuurijsseizoen (mocht dat er komen) begin. Had nu 3 dagen nodig om een beetje in mijn slag te komen, terwijl de conditie er na een fietsseizoen met >10k kilometers natuurlijk gewoon was.
- Jeroen Vermeeren
- Forum-lid
- Contact
Petje af Kool486!! 180 is een meer dan respectabele afstand! Ik heb zaterdag de Molentocht gereden in de buurt van Kinderdijk/Alblasserdam (Regio Rotterdam). Was maar 75 km, maar desalniettemin nog flink aanpoten op hockeyschaatsen! Ik kan alleen maar dromen van zulke afstanden..kool486 schreef:vandaag goed 7 uur uit Leeuwarden gestart met Cor, die al 30 km op natuurijs had gereden. Cor heeft een schaatswinkel en heeft de laatste 2 weken heeel veel verkocht en geslepen. werd net een beetje licht. alles tegen de wind in tot Stavoren veel kopwerk gedaan. ijs was overal sterk maar heel veel scheuren en valpartijen, ik gelukkig niet 1 x! waren half 6 weer in Leeuwarden na 180 km, bij Batlehiem zijn we rechtdoor gereden en hebben Dokkum overgeslagen. na veel klunen was het beste er wel af en ik heb een hekel om in donker te rijden, als het de 16e tocht was en er lag een kruisje in het verschiet waren we zeker naar Dokkum gegaan. mooie dag gehad, maar 16000 man over dit ijs had niet gekund. in donker over ijs met vele diepe scheuren in onverantwoord.
Zoals Havana al zei: ook ik ben om!! Ik ga aanstaande winter zeker eerder de overdekte ijsbaan op om kilometers te maken. Toertochten op natuurijs zijn namelijk veel te leuk!!
wij rijden 2x in de week op kunstijs, dus de basis ligt er wel. vroeger kon ik nog harder 41.3 op de 500 en 2.11.4 op de 1500 meter. op kunstijs op klappers, op natuurijs van die klik schaatsen. iets minder snel, maar ik val er nagenoeg niet mee, ook prettig.
en Jeroen 90 km op ijshockeyschaatsen vindt ik knap!
en Jeroen 90 km op ijshockeyschaatsen vindt ik knap!
Funny the way it is
Beetje late reactie van mij maar kool486 je hebt inderdaad gelijk over het risico op botbreuken dat is het nooit waard.
Als je de juiste schaats techniek een beetje beheerst dan is schaatsen een perfecte combinatie met fietsen.
Havana ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt als je volgend schaats seizoen vanaf oktober een keer in de week gaat schaatsen en vanaf december bv 2 keer,dat combinerend met de normale winter training maakt een mooi basis.
Trouwens de 75 km van jeroen op hockey schaatsen is ook een knappe prestatie,de meeste schaatsers rijden liever de
dubbele afstand op noren dan op die ijshockey dingen.Alhoewel ik een ijshockeyer ken die in 85 de elfsteden reed op die schaatsen.
Als je de juiste schaats techniek een beetje beheerst dan is schaatsen een perfecte combinatie met fietsen.
Havana ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt als je volgend schaats seizoen vanaf oktober een keer in de week gaat schaatsen en vanaf december bv 2 keer,dat combinerend met de normale winter training maakt een mooi basis.
Trouwens de 75 km van jeroen op hockey schaatsen is ook een knappe prestatie,de meeste schaatsers rijden liever de
dubbele afstand op noren dan op die ijshockey dingen.Alhoewel ik een ijshockeyer ken die in 85 de elfsteden reed op die schaatsen.
Uit de oude filmpjesdoosch: It giet oan...?
Laatst gewijzigd door buzz op 15 feb 2012 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kool: top! Hoop dat je hebt genoten. Wij hebben zelf 87km bij Weerrribben-Wieden gedaan, helemaal super. Mooi zwart ijs, weinig drukte (zolang je niet in een toertocht terecht kwam), prachtige geveegde brede banen.
@jeroen: ik hoorde van velen dat het ijs bij de molentocht erg slecht was, dus dubbel knappe prestatie! Ben blij dat ik niet gegaan ben en heb genoten van "echt ijs".
@jeroen: ik hoorde van velen dat het ijs bij de molentocht erg slecht was, dus dubbel knappe prestatie! Ben blij dat ik niet gegaan ben en heb genoten van "echt ijs".
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!