Bontrager Node 2 / powerfunctie
Hallo,
De Node 2 is gemonteerd en hij vindt de speed-, cadans- en hartslagsensoren. Maar hij vindt geen krachtsensor.
Wie heeft de gouden tip en kan me verder helpen?
In afwachting van.
Grtjes Roy.
De Node 2 is gemonteerd en hij vindt de speed-, cadans- en hartslagsensoren. Maar hij vindt geen krachtsensor.
Wie heeft de gouden tip en kan me verder helpen?
In afwachting van.
Grtjes Roy.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb 'n Bontrager Node 2 fietscomputer met krachtsensor. Bontrager zelf maakt geen krachtmeters. De computer rekent a.d.h.v. een formule de benodigde kracht uit.
Probleem is dat de fietscomputer de krachtsensor niet 'vindt', en dus niet kan gaan rekenen. Dus hopelijk heeft iemand een goede tip.
Bontrager zelf heb ik al gemaild. Alleen nog geen antwoord ontvangen.
Voor de rest een geweldige fietscomputer, mooi weggewerkt in de achtervork.
Grt Roy.
Probleem is dat de fietscomputer de krachtsensor niet 'vindt', en dus niet kan gaan rekenen. Dus hopelijk heeft iemand een goede tip.
Bontrager zelf heb ik al gemaild. Alleen nog geen antwoord ontvangen.
Voor de rest een geweldige fietscomputer, mooi weggewerkt in de achtervork.
Grt Roy.
Dat is verrassende info, dank je. Was fijn geweest als Bontrager daar zelf ook wat meer info over geeft. Heb internet/51 a-4's beschrijving doorgeworsteld......nergens de broodnodige combinatie om de functie te activeren tegen gekomen. Kan natuurlijk ook aan mij liggen.Pinonoir schreef:De Node 2 heeft geen powerfunctie.
Hij kan wel het vermogen aangeven zoals dat door ANT+ gecodeerde vermogensmeters wordt weergegeven.
Je hebt dus een Powertap, Quarc crankstel of soortgelijk nodig.
Jammer....(koppig als ik ben blijf ik toch nog een beetje hoop houden)
Het antwoord van Bontrager zal ik hier zodra ik het heb voor de goede orde plaatsen.
gelukkig ben je ook maar een klein beetje eigenwijs 
blijft de vraag: welke krachtsensor gebruik je? maw: welk apparaat meet je vermogen? want hij kan het wel aangeven, niet zelf meten, daar heb je een ANT+ compatible power sensor voor nodig. geschikt zijn: Power2Max, Powertap, SRM, Quarq, Garmin pedaalsensor en vast nog een paar.
zie hier je antwoorden op je vragen:
http://www.bicycling.com/gearfinderprod ... gfid=13014" onclick="window.open(this.href);return false;
http://media.bontrager.com/owners_manua ... ode_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (even ctrl+f en dan zoeken op "power"
Functions of Sensors
Sensors sense impulses, either from the passing of magnets that are attached
to a spoke or a crankarm, electrical impulses generated by the pumping of your
heart, or the impulses from a power meter. When the sensor senses input, it
sends a radio signal to the NODE computer. This signal has a range of about 5
feet (1.5 meters).
Pairing (Pair) Procedure
Before the NODE can display any data, it must identify each radio signal sent
by the sensors (Figure 6). This process, which takes about one minute, is called
“Pairing” (Pair). After the NODE creates a Pair, it remembers the signals, so
normally this only occurs once (during the initial set up).
Sensors only send signals when they are activated:
• The wheel must turn to activate the speed sensor
• The crankarm must rotate to activate the cadence sensor or the power sensor
• You must wear the chest strap to activate the heart rate sensor
During the Pairing procedure, the 0 of the speed display flashes. This procedure
can take up to 60 seconds. When it is complete, the icons for successfully
connected sensors display at the bottom of the screen. If an icon for a sensor
disappears, a pair was not created for that sensor.
Force Pair
The NODE only needs to perform the pair procedure once. If the Pair fails, or
later you add another sensor, you can also force the Pairing procedure:
In Ride mode, hold &*^ and &*^ for three seconds while you make the sensors
send signals.
blijft de vraag: welke krachtsensor gebruik je? maw: welk apparaat meet je vermogen? want hij kan het wel aangeven, niet zelf meten, daar heb je een ANT+ compatible power sensor voor nodig. geschikt zijn: Power2Max, Powertap, SRM, Quarq, Garmin pedaalsensor en vast nog een paar.
zie hier je antwoorden op je vragen:
http://www.bicycling.com/gearfinderprod ... gfid=13014" onclick="window.open(this.href);return false;
http://media.bontrager.com/owners_manua ... ode_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (even ctrl+f en dan zoeken op "power"
Functions of Sensors
Sensors sense impulses, either from the passing of magnets that are attached
to a spoke or a crankarm, electrical impulses generated by the pumping of your
heart, or the impulses from a power meter. When the sensor senses input, it
sends a radio signal to the NODE computer. This signal has a range of about 5
feet (1.5 meters).
Pairing (Pair) Procedure
Before the NODE can display any data, it must identify each radio signal sent
by the sensors (Figure 6). This process, which takes about one minute, is called
“Pairing” (Pair). After the NODE creates a Pair, it remembers the signals, so
normally this only occurs once (during the initial set up).
Sensors only send signals when they are activated:
• The wheel must turn to activate the speed sensor
• The crankarm must rotate to activate the cadence sensor or the power sensor
• You must wear the chest strap to activate the heart rate sensor
During the Pairing procedure, the 0 of the speed display flashes. This procedure
can take up to 60 seconds. When it is complete, the icons for successfully
connected sensors display at the bottom of the screen. If an icon for a sensor
disappears, a pair was not created for that sensor.
Force Pair
The NODE only needs to perform the pair procedure once. If the Pair fails, or
later you add another sensor, you can also force the Pairing procedure:
In Ride mode, hold &*^ and &*^ for three seconds while you make the sensors
send signals.
Gisteravond begon het al langzaam door te dringen......in ben gaan googelen op bovenstaande merken als Quarc en zo en toen viel het kwartje. En ja dan wordt het (ook) voor mij logisch (zucht). En bij het zien van de prijzen begon de fase van het balen; ik heb net een hartstikke nieuw Shimano DA 7950 cranckstel gemonteerd......had ik dat geweten had ik er wat bijgelegd en dan had de Node ook wat kunnen vinden.
Deze http://www.kreuzotter.de/deutsch/speed.htm" onclick="window.open(this.href);return false; site vond ik ook en wel informatief om een indicatie te krijgen
Heren, bedankt voor jullie geduld en doorzettingsvermogen.
Grt Roy.
Deze http://www.kreuzotter.de/deutsch/speed.htm" onclick="window.open(this.href);return false; site vond ik ook en wel informatief om een indicatie te krijgen
Grt Roy.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
selespeed schreef:Gisteravond begon het al langzaam door te dringen......in ben gaan googelen op bovenstaande merken als Quarc en zo en toen viel het kwartje. En ja dan wordt het (ook) voor mij logisch (zucht). En bij het zien van de prijzen begon de fase van het balen; ik heb net een hartstikke nieuw Shimano DA 7950 cranckstel gemonteerd......had ik dat geweten had ik er wat bijgelegd en dan had de Node ook wat kunnen vinden.
Grt Roy.
haha, wat een grap.. ik dacht al zoiets
-
ericpeters
- Forum-lid HC
off topic: Ik probeer dit laataste te plaatsen want ik kan dit eigenlijk op geen enkele manier bevestigen. Na 3 jaar in weer en wind en ongeveer 20.000km dacht ik eignelijk dat de powertap lagers de beste zijn wat ik ooit heb gehad (altans het minst slijtage vertonen). Als vergelijkingsmateriaal heb ik Gipiemme, Mavic, Kuiper en Campagnolo.gehad waarvan de eerste 3 veel minder hebben gelopen en waarvan ik bij de laatste de lagers al een keer heb vervangen.skimons schreef:powertap wielen kun je op marktplaats vinden voor 400-500 euro. wel even opletten, de lagers zijn niet al te duurzaam.

mooi dat jij een goede ervaring hebt.ericpeters schreef:off topic: Ik probeer dit laataste te plaatsen want ik kan dit eigenlijk op geen enkele manier bevestigen. Na 3 jaar in weer en wind en ongeveer 20.000km dacht ik eignelijk dat de powertap lagers de beste zijn wat ik ooit heb gehad (altans het minst slijtage vertonen). Als vergelijkingsmateriaal heb ik Gipiemme, Mavic, Kuiper en Campagnolo.gehad waarvan de eerste 3 veel minder hebben gelopen en waarvan ik bij de laatste de lagers al een keer heb vervangen.skimons schreef:powertap wielen kun je op marktplaats vinden voor 400-500 euro. wel even opletten, de lagers zijn niet al te duurzaam.
ik heb dit opgepikt van de meeste reviews die ik gelezen heb, voordat ik een powertap gekocht heb. relatief veel klachten over lagers. mijn eigen ervaring is tot nu toe positief, maar meer dan 500 km heb ik nog niet met het wiel gereden.