En dit zijn de tarieven voor fietsboetes 2012
- thestudent
- Forum-lid HC
Waar komt die 300 vandaan in de berekening? 70 keer per week is toch maar. 70x85x52? = 309400 ook niet mis. ( maar misschien doe je dat dus al 6 jaar )
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Whoops, rekenfoutje ! 

Op zo'n manier wordt het je toch onmogelijk gemaakt om je fiets voor L'Eroica te testendepoldertoerist schreef: Ondeugdelijke remmen: € 45,-
Ondeugdelijke stuurinrichting: € 85,-
Slechte staat van het frame: € 45,-

De boetes zijn meer dan m'n fiets kost

Het blijkt maar weer dat ik meer van de letters dan van de cijfers bendieseltje schreef:Dat valt me een beetje tegen van je Havana!

Voorafgaand aan die berekening schreef je het woordje grofweg. Volgens mij kan je het dan nooit mis hebben.havana schreef:Het blijkt maar weer dat ik meer van de letters dan van de cijfers bendieseltje schreef:Dat valt me een beetje tegen van je Havana!

- Pap in de benen
- Forum-lid
Ach, je had je al ingedekt met je onderschrift.havana schreef:Whoops, rekenfoutje !
Een boete voor een ondeugdelijk frame, ik vind dat ze dat eens wat strikter moeten naleven: zijn al die lelijke Pinarello's ook direct uit het straatbeeld verdwenen. 
Al fietsend (niet op de racer) heb ik een maal een boete gehad. Rijden door rood. Dat was ook niet zo handig wat de eerste auto in de rij die daardoor moest wachten was...
Inderdaad.
Verder zal het aan de hoogte van mijn salaris liggen (en zeer ik aan mijn vrije tijd gehecht ben), maar ik betaal liever 380 euro boete dan dat ik 20 uur taakstraf doe.

Al fietsend (niet op de racer) heb ik een maal een boete gehad. Rijden door rood. Dat was ook niet zo handig wat de eerste auto in de rij die daardoor moest wachten was...
Inderdaad.

Verder zal het aan de hoogte van mijn salaris liggen (en zeer ik aan mijn vrije tijd gehecht ben), maar ik betaal liever 380 euro boete dan dat ik 20 uur taakstraf doe.
En wat betreft de reflectie kun je nog in discussie gaan, ik heb immers zat reflectie aan mijn kleding etc.theov schreef:Hoe komen jullie aan zulke bedragen?thomwittendorp schreef:valt het bij mij nog mee met 960 xDdogestyle schreef:Oeps... dat lijstje zo eens bekijkend betrap ik mezelf toch op zo'n 1240 euro aan 'openstaande' boetes...
Zoals ik het zie heb ik alleen problemen vwb de reflectering en dat is 90 euro in totaal.
Wil ik aan de bedragen komen die jullie noemen moet ik bijna elke regel aan mijn laars lappen.
Ik pak ook wel eens een rood stoplichtje als er verder niets is, mocht het onverhoopt toch gebeuren, accepteren en betalen. Je kunt het er eens of oneens mee zijn, het zijn de regels.
Wat betreft het "als je ergens op tijd wilt zijn" kun je ook de auto pakken, of bij het ontbreken hiervan eerder vertrekken.
Da's natuurlijk een dooddoener, als iedereen altijd eerder kon vertrekken zou er nooit iemand zijn die haast heeft.mrbolshoi schreef:Wat betreft het "als je ergens op tijd wilt zijn" kun je ook de auto pakken, of bij het ontbreken hiervan eerder vertrekken.

Het is ook geen reden om door rood heen te fietsen.lvgh schreef:Da's natuurlijk een dooddoener, als iedereen altijd eerder kon vertrekken zou er nooit iemand zijn die haast heeft.mrbolshoi schreef:Wat betreft het "als je ergens op tijd wilt zijn" kun je ook de auto pakken, of bij het ontbreken hiervan eerder vertrekken.
Vind ik wel, gewoon een afweging tijdwinst/pakkans/kans op ongeluk. Zelfs als ik geen haast heb wacht ik niet altijd voor zinloze rode lichten op lege overzichtelijke kruispunten.