Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Fiets #3 Concorde Astore TT

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 30 dec 2011 02:34

Met die 2 punten was ik bekend, het lijkt zo perfect bij de topic starter...
Meen namelijk ook ooit eens een bracket gezien te hebben gezien met een appart binnengedeelte, de as stond uit het midden en het binnenste deel was te draaien waardoor je de crank een fractie naar voor/ naar achter kon bewegen.
Als het gewoon op goed geluk is gedaan komt het in dit geval wel mooi uit!
mijn Flickr

mj
Forum-lid

mj 30 dec 2011 10:14

Hoi Jaapieo, Bij MTB"s heb ik dat BB waarover je het hebt wel gezien. (heb er zelf één)

Op een racefiets heb ik het nog niet gezien!

capt.obvious
Forum-lid

capt.obvious 30 dec 2011 18:35

Da's de Trickstuff excentricker, een systeem dat werkt met wat mits'n en maar'n.
Je zit vast aan een Hollowtech II as, of de lagers groter of kleiner waren weet ik niet meer...
maar destijds las ik op dirty-pages.net dat mensen 1) problemen hadden met het vastzetten van het systeem
en 2) belangrijker nog, de uitlijning van de cups is afzonderlijk; links/rechts niet perfect gelijk afstellen is een drama voor je lagers.
Capt. Obvious to the rescue

farelli
Forum-lid

farelli 30 dec 2011 18:48

Dit is een prachtige fiets. Klassieke uitstraling en toch trendy. Wat voor een zadel is dat?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Lenham
Forum-lid

Lenham 30 dec 2011 23:06

jaapieo schreef:Heb je overigens nog tips over het toch strak krijgen van de ketting met een achterpat waarmee je niet kan stellen? Heb zelf nog een Frame staan waarmee ik hetzelfde trucje wil uithalen ;)

Gr.
Ik heb een magic gear gevonden en gebruik een half link. Door 2 sprockets met verschillende maten te gebruiken kan ik daar tussen wisselen wanneer de ketting te erg is opgerekt (maar te weinig is opgerekt om een half link te verwijderen). Dit is niet ideaal omdat je niet altijd je favoriete ratio kan gebruiken maar de afwisseling is ook wel eens verfrissend. Overigens heb ik semi verticale dropouts met 1 à 2 millimeter speling, alle beetjes helpen..

Lenham
Forum-lid

Lenham 30 dec 2011 23:12

mj schreef:Hoi Jaapieo, Bij MTB"s heb ik dat BB waarover je het hebt wel gezien. (heb er zelf één)

Op een racefiets heb ik het nog niet gezien!
White industries heeft een ENO eccentric fixed hub om een ketting strak te krijgen in verticale dropouts. Ze hebben ook een trapas. Prachtig spul maar bijzonder prijzig...
farelli schreef:Dit is een prachtige fiets. Klassieke uitstraling en toch trendy. Wat voor een zadel is dat?
Thanks! Zadel is een Soulor van Gilles Berthoud.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 03 jan 2012 00:15

Ah, ik moest denken aan een Brooks Swift....
Ze zijn wel op de brooks tour daar bij Gilles Berthoud, de brooks mudflap, tasjes, zadel displays....
(ken het merk overigens niet, shame on me?)
mijn Flickr

Plaats reactie