Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

marten
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:04

marten 25 dec 2011 12:12

cobra427 schreef:
Klopt, maar anders dan bij andere merken zie je bij Cervelo maar zelden dikke buiken of andere pannekoeken die wel een dure fiets kunnen betalen, maar er slechts zelden op zitten.
.


grappig dat juist een Cervelo rijder dat zegt....

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 dec 2011 14:34

Wist je dat dan niet, Marten? Cervélo-rijders zijn allemaal slank, rijden altijd gemiddeld veertig kilometer per uur, spreken nooit met volle mond en altijd met twee woorden en zijn diervriendelijk en plantaardig. En het belangrijkste: geen enkele Cervélo-rijder papegaait klakkeloos de marketingpraatjes van Gerard Vroomen en co ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 25 dec 2011 15:05

Ik zou een schande voor het merk zijn als ik de beschrijving van 'de Cervelo-rijder' zo doorlees :D (gevoel van trots)
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2430
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 25 dec 2011 15:10

amclassic-fan schreef:Sinds wanneer zou Cervelo of PON voor aantallen gaan? Ze zetten Porsche toch ook niet als een Skoda in de markt...
Je ziet inderdaad zelden een Porsche rijden.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 dec 2011 15:34

Net zo zelden als dat je een Cervelo ziet rijden?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 25 dec 2011 15:53

timo2.0 schreef:Wist je dat dan niet, Marten? Cervélo-rijders zijn allemaal slank, rijden altijd gemiddeld veertig kilometer per uur, spreken nooit met volle mond en altijd met twee woorden en zijn diervriendelijk en plantaardig. En het belangrijkste: geen enkele Cervélo-rijder papegaait klakkeloos de marketingpraatjes van Gerard Vroomen en co ;)
:lol:
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 25 dec 2011 16:44

Betekend de overgang naar Pon meteen dat ze bij de verdeler Veltec weggaan of moet ik het meer zien als een op/overname fusie?

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 25 dec 2011 21:50

Het is een overname dus de naam zal wel veranderen in Cer-Velpon :lol:

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 26 dec 2011 09:34

Wat de meeste over het hoofd zien is bij wie de know how van het merk zit. Deze liggen voor de bestaande ontwerpen vast in tekeningen. Maar toekomstige modellen zijn afhankelijk van enkele ontwerpers welke nu werkzaam zijn bij Cervelo. De vraag is hoe lang blijven deze ontwerpers bij Pon/Cervelo werkzaam.
What makes the boat go faster?

cheizberd
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:51

cheizberd 26 dec 2011 12:08

Dat kan natuurlijk twee kanten op gaan. Mensen konden ook weggaan ivm. financiële onzekerheid in de oude situatie. Maar afhankelijk van het beleid is het risico van braindrain natuurlijk. Maar eerlijk gezegd verwacht ik daarin niet een grote verandering. Aangezien Pon ook andere merken voert zal het toch de bedoeling zijn om Cervélo het premium merk te laten zijn en daar hoort tegenwoordig natuurlijk de nodige R&D bij. Waarschijnlijk gaan de mogelijke veranderingen eerder in productie en distributie een rol spelen.

Misschien moeten de Focus liefhebbers zich wel meer zorgen maken over de positionering van hun merk.

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 26 dec 2011 13:44

cheizberd schreef:Dat kan natuurlijk twee kanten op gaan. Mensen konden ook weggaan ivm. financiële onzekerheid in de oude situatie. Maar afhankelijk van het beleid is het risico van braindrain natuurlijk. Maar eerlijk gezegd verwacht ik daarin niet een grote verandering. Aangezien Pon ook andere merken voert zal het toch de bedoeling zijn om Cervélo het premium merk te laten zijn en daar hoort tegenwoordig natuurlijk de nodige R&D bij. Waarschijnlijk gaan de mogelijke veranderingen eerder in productie en distributie een rol spelen.

Misschien moeten de Focus liefhebbers zich wel meer zorgen maken over de positionering van hun merk.
Dat verklaart waarom de fiets met Contiental geleverd werd :D
Ik maak mij niet druk over de positie van Focus, zou je ook niet over Cervelo moeten doen. Een overname brengt nieuw kapitaal en in de regel vooruitgang. Kijk maar naar Saab... ehhh.... Pon heeft gelukkig wel klinkende munten.

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 26 dec 2011 15:01

Pon.interessant. ik woon er praktisch naast. Ben benieuwd of ik er wat van ga zien. Mooie showroom naast die van Porche :)

Plaats reactie