Hoogteprofielen maken op basis van .FIT files
Wie weet er hoe je op basis van .FIT files (Garmin Edge) een hoogteprofiel kunt maken met stijgingspercentages zoals je bijvoorbeeld op Cyclingcols kunt zien?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
floepert99
- Forum-lid
Op bikeplanner lukt dat wel, al zijn de kleurtjes anders.
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar moeilijk is het niet, als je bij de ruwe data kan. Ik weet niet om hoeveel samples het gaat, maar als dat te overzien is, dan moet het ook in Excel lukken.amclassic-fan schreef:De profielen op Cyclingcols worden door Michiel gemaakt met een Matlab script. Ik ken geen programma's die een mooi hoogte profiel maken met stijgingspercentages.
Beetje off topic: als iemand een tooltje heeft/weet om .FIT files in te lezen in Matlab, dan heb ik zeker interesse
[EDIT] een snelle google leert me dat er java tools zijn om de .FIT files te lezen. Volgens mij zijn die te runnen vanaf de command prompt. Het resultaat is een CSV bestand dat je kan importeren in bijv. Excel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
floepert99
- Forum-lid
En ook een .csv dump kan je in Bikeplanner maken 
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
tomkolkman
- Forum-lid
Dit werkt inderdaad ideaal in bikeplanner, je selecteert het stukje waar je je hoogteprofiel van wilt hebben en hij rolt er een leuk plaatje uit met stijgingspercentages per xxxx meters die je instelt.
Edit; om het even wat duidelijker te maken; dit krijg je er dus uit. Voorbeeld is de Ballon Alsace van de noordkant.

Edit; om het even wat duidelijker te maken; dit krijg je er dus uit. Voorbeeld is de Ballon Alsace van de noordkant.

Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Thanks, ik heb een profiel aangemaakt.
Ik moet zeggen dat ik Henks site enorm bewonder maar het design en de gebruiksvriendelijkheid zijn niet de sterkste kanten...
Ik moet zeggen dat ik Henks site enorm bewonder maar het design en de gebruiksvriendelijkheid zijn niet de sterkste kanten...
-
tomkolkman
- Forum-lid
@Havana;
Het kan inderdaad wat gebruiksvriendelijker, Als je er eenmaal een beetje aan gewend bent geraakt en alles weet te vinden is het best een mooie manier om je trainingen te loggen.
Het kan inderdaad wat gebruiksvriendelijker, Als je er eenmaal een beetje aan gewend bent geraakt en alles weet te vinden is het best een mooie manier om je trainingen te loggen.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
- fietser1972
- Forum-lid
Dit plaatje maakte ik met SportTracks, de Dobrou extensions Plugin en Google Earth. Het geeft de beklimming van de Monte Nerone weer in Italië.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
- amclassic-fan
- Forum-lid HC