Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
martino1991
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2010 20:43

Gebruikersavatar martino1991 01 nov 2011 23:01

tinn schreef:
martino1991 schreef: Wanneer jullie mij verder kunnen helpen met mijn keuze stel ik dat zeer op prijs!
Dit voorjaar heb ik 5 sets wielen bij Stefano gekocht. Eén paar voor mezelf en de rest voor vrienden.
Bedankt voor de reactie, toch nog een vraag heb je ze via DHL laten verzenden of EMS

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 02 nov 2011 14:09

tinn schreef:
Dit voorjaar heb ik 5 sets wielen bij Stefano gekocht. Eén paar voor mezelf en de rest voor vrienden. Mijn set:

Ze bollen nu al een heel (race-)fietsseizoen probleemloos. Lopen superlicht, mooie ratel, strak....kortom ik ben heel tevreden (en de anderen idem).

Hoe zit het met de stijfheid van jou setje, en die van je vrienden?
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 02 nov 2011 14:21

martijnblaas schreef:
tinn schreef:
Dit voorjaar heb ik 5 sets wielen bij Stefano gekocht. Eén paar voor mezelf en de rest voor vrienden. Mijn set:

Ze bollen nu al een heel (race-)fietsseizoen probleemloos. Lopen superlicht, mooie ratel, strak....kortom ik ben heel tevreden (en de anderen idem).

Hoe zit het met de stijfheid van jou setje, en die van je vrienden?

Ik heb ook een setje van Yishun gehad 60mm clinchers en in eerste instantie vond ik het een prima wielsetje maar kreeg later mijn twijfels.
Bij het afdalen van bijvoorbeeld de posbank gingen mijn wielen slingeren bij een snelheid van 55/60km/h
Dit heeft me doen beslissen om de wielen te verkopen.
Bij het vol aanzetten om te sprinten kwamen de wielen niet tegen de blokken (redelijk direct afgesteld). Dat was dan wel okay.

Een maatje van mij heeft de 50mm clinchers van Yishun en hij is wel tevreden. Waarschijnlijk dus toch door de hoogte dat ik minder tevreden was.

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 02 nov 2011 19:05

@Martino: DHL

@Martijn: Wielen zijn prima qua stijfheid. Goede stabiliteit en nog steeds kaarsrecht. Of ze zwabberen in een afdaling weet ik niet. Ik gebruik speciaal setje klimwielen voor mijn tripjes naar de bergen. Remmen in een lange afdaling met carbon remranden van deze clinchers lijkt me nl geen pretje.
Leef! Fiets!

iichel
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 20 aug 2011 10:20
Locatie: Groningen

iichel 03 nov 2011 18:47

Mocht iemand een keer iets uit China halen, kun je dan voor mij een carbon stuurpen bijbestellen?
Ik betaal de stuurpen + proportioneel deel van de verzendkosten.

PM voor meer info

campo
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 aug 2006 23:11

campo 07 nov 2011 14:32

Dit komt ook uit het verre oosten.....

http://stores.ebay.com/Taiwan-Trade-Cen ... 2659871014" onclick="window.open(this.href);return false;

bas123
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jul 2010 17:05

bas123 07 nov 2011 16:54

Mijn beeld van de afhaal Chinees was toch wel even wat anders......
Deze frames zien er toch zo mooi uit.

wivo_6
Forum-lid
Berichten: 355
Lid geworden op: 11 mei 2007 22:39

wivo_6 07 nov 2011 20:15

campo schreef:Dit komt ook uit het verre oosten.....

http://stores.ebay.com/Taiwan-Trade-Cen ... 2659871014" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er mooi uit, maar de prijzen zijn niet direct wat we van "de chinees" gewend zijn...

bjorn13
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2011 00:32

bjorn13 16 nov 2011 21:51

Hallo fietsvrienden.

Ik zit erover te denken om via Hongfu een frame aan te schaffen. Type FM039 non ISP spreekt me erg aan.
Maar voordat ik deze wil gaan bestellen zou ik hem graag een keer in het echt willen zien.

Is er toevallig iemand in de Randstad, het liefst in de buurt van Leiden die dit frame heeft en mij deze een keertje wil laten zien?
Alvast bedankt voor je reactie :-)

Groeten,

Björn

edison
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:01

edison 18 nov 2011 08:56

bjorn13 schreef:Hallo fietsvrienden.

Ik zit erover te denken om via Hongfu een frame aan te schaffen. Type FM039 non ISP spreekt me erg aan.
Maar voordat ik deze wil gaan bestellen zou ik hem graag een keer in het echt willen zien.

Is er toevallig iemand in de Randstad, het liefst in de buurt van Leiden die dit frame heeft en mij deze een keertje wil laten zien?
Alvast bedankt voor je reactie :-)

Groeten,

Björn
Ik heb een FM039 in 3K glossy.
Je mag hem rustig komen bekijken.
Stuur maar even een berichtje.

Black Dog
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2011 18:36

Black Dog 20 nov 2011 17:19

Ik heb toch een minder leuk verhaaltje over Hong Fu.

Iets meer dan een jaar geleden heb ik me gewaagd om een Chineesje te kopen bij de Chinese fietsboer. Na zowat alle topis te hebben gelezen op een ander (amerikaans) forum waar er al meer "expertise" over te zeggen was heb ik besloten om een frame te kopen bij DengFu. Superblij, nog altijd trouwens, met m'n FM028.

Nu... M'n buur, ook een fietsfanaat, had na m'n bolide te zien ook besloten de stap te wagen. Die kocht z'n FM001 bij HongFu. Na enige tijd begon z'n frame toch steeds te kraken bij het bracket... trapas voor de anderstaligen :mrgreen: . Nu was z'n frame wit gespoten en zag hij en barst onderaan die waarschijnlijk dat kraken veroorzaakte. Bij de fietsenmaker ermee en die gaf dezelfde diagnose. Frame opsturen dus.

Die Chinese post is blijkbaar spotgoedkoop want om een frame op te sturen naar China is de goedkoopste manier 120€. Was al effe slikken voor de buurman. Na een maand ofzo kreeg hij het frame terug... En kreeg hij terug. Hetzelfde frame maar gewoon "hersteld". Ze hadden na de herstelling wel een nieuwe witte verflaag gelegd en op het eerste zicht kon je nit zien dat het hetzelfde frame was, maar op de plaats van de reparatie zag je bij het goed opletten dat er een verdikking was. Extra laagje(s) carbon dus. En het markering die hij binnenin maakte voor hem terug op te sturen was natuurlijk ook een dikke hint. :mrgreen:

Toch maar gemonteerd, maar dezelfde miserie. Kraken bij elke trap. Boze mail...hup terug het frame opgestuurd, weer 120€ (en had bij het aannemen van het herstelde frame ook al taksen betaald) en er was een nieuw frame beloofd.

Na een maand ofzo krijgt hij een brief van de douane om z'n fiets in te klaren. Particulier, geen btw nummer, frame die terugkomt van garantie. Toch moest hij een geschatte prijs invullen (verplicht). 2 weken later krijgt hij de rekening toegestuurd... 250€ om de fiets op te halen. Viel hij bijna achterover. Had hij 250€ als prijs aangegeven. Blijkbaar had hij ook die dumpingtaks aangesmeerd gekregen bovenop de gewone Btw en invoertaks.. en die dumpingtaks bedraagt 50% van aangegeven waarde+btw. Dus (250€ + 52€):2= 150€ ... komt daarbij de gewone taksen 21% btw+ 6% taks. (52€+ 16€) = 68€. Dus 150€+68€= 218€. Komt daarbij de "bij ons overbekende maar niemand weet voor wat het dient" aanbiedingskost van 25€.

Totaal moest ie dus 243€ betalen op een aangegeven waarde van 250€. En zelfs na bellen en mailen dat het om een omruiling gaat van een defecte kader...geen zeggen aan.

Hij heeft gewoon de moeite niet meer gedaan om ze te betalen. Al die miserie voor een frame die waarschijnlijk toch niet eens nieuw zou geweest zijn. Nu probeert hij moedeloos z'n geld terug te krijgen van de Hong Fu gezien ze het frame terug werd opgestuurd naat zender na het niet ophalen.


Om maar aan te duiden dat het ook serieus scheef kan lopen en wat kan kosten als het niet loopt zoals je wenst.


Kleine nota... ja, dat was in België. Maar gezien de dumpingtaks iets Europees is kan je in theorie in Nederland net hetzelfde voorhebben.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 nov 2011 18:36

Allemaal leuk en aardig dat verhaal, maar is het niet veel handiger om die garantie nooit te claimen en zo'n frame gewoon hier te laten repareren. Dat kost qua reparatie gewoon net zo veel als dat opsturen en opnieuw moeten inklaren. Ik zou die moeite dus nooit gedaan hebben. Waarschijnlijk is het ook nog veel sneller gerepareerd. Goede garantievoorwaarden moet je voor dat geld natuurlijk niet verwachten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie