Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 nov 2011 21:49

De kerk staat in de wereldstad Geerdijk, tot vanmiddag had ik er ook nog nooit van gehoord ;)

Ik heb de route van vanmiddag in m'n Garmin gepropt, anders was ik zeker weer in Almelo terecht gekomen en half verdwaald.

Rondje was:
Enschede, Delden, net niet Enter, IJpelo, helemaal binnendoor tot Den Ham, Geerdijk, Westerhaar, randje Vriezeveen, Albergen, Saasveld, Deurningen, Enschede.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 09 nov 2011 21:52

Hele mooie foto's, inderdaad. De spiegeling in het water, prachtig.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

eelcoz

eelcoz 09 nov 2011 21:59

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 09 nov 2011 22:01

amclassic-fan schreef:De kerk staat in de wereldstad Geerdijk, tot vanmiddag had ik er ook nog nooit van gehoord ;)

Ik heb de route van vanmiddag in m'n Garmin gepropt, anders was ik zeker weer in Almelo terecht gekomen en half verdwaald.

Rondje was:
Enschede, Delden, net niet Enter, IJpelo, helemaal binnendoor tot Den Ham, Geerdijk, Westerhaar, randje Vriezeveen, Albergen, Saasveld, Deurningen, Enschede.
Ik moest Geerdijk net ook even opzoeken, kende het inderdaad ook niet. Een Garmin is echt ideaal, prop er ook altijd routes in als ik nieuwe stukken ga fietsen. Behoorlijke afstand zo op een woensdagmiddag ;)
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 09 nov 2011 22:43

Vanmorgen heb ik 60 kilometer gefietst maar helaas geen zon te bekennen. Dan is 9 graden toch wel flink fris. Ik had een thermoshirt en wielren Jack dus koud had ik het niet, toch viel mij op hoe zwaar het dan gaat. Ondanks dat was het toch erg lekker. Gelukkig weer volop zon in het weekend!

eelcoz

eelcoz 10 nov 2011 12:12

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

doompjoe
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2011 13:57
Locatie: Twente

doompjoe 10 nov 2011 12:35

amclassic-fan schreef:Gewacht tot de zon door brak en toen eens een niet-standaard rondje gereden. Vanuit Enschede naar Vroomshoop gereden, op de heen weg onder langs Almelo, terug boven langs. Hoe verder naar 't noorden toe des te kaler wordt (en dus meer wind waar ik niet zo van hou), maar op deze windstille herfst dag kon dat wel een keertje.

Het bleef de hele middag een klein beetje nevelig:
Typisch, ik ga (vanuit Almelo) ook erg weinig die kant op. Het is inderdaad wat platter, kaler en 'rechter' allemaal.
Afgelopen zomer ben ik er een paar maal geweest, en met het groen aan de bomen zijn er toch best leuke stukjes te vinden.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 10 nov 2011 12:49

@havana en @amclassic-fan: gelukkig heb ik nu weer de tijd en mogelijkheid (v.w.b. het internet) om van de prachtige foto's en leuke verhaaltjes van jullie (en van anderen) te genieten! :)
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 nov 2011 21:51

Graag gedaan, voorlopig sta jij in de "mooie verhalen met foto competitie" nog eenzaam aan de top hoor ;) Hier weer eentje... (crosspost uit Gran Canaria topic)

Vandaag de koninginnerit. Niet zo lang als die van Amclassic-fan, maar toch een redelijk eindje. Heb me (net als maandag) laten droppen bij Puerto Mogán en ben vanaf daar begonnen aan de klim Degollada de la Aldea. Deze is niet zo lastig; onderweg krijg je nog wat afdalingen voorgeschoteld zelfs. Na 20 km en 750 hm sta je op de top. Er volgt een mooie afdaling (wel slecht wegdek) naar San Nicolas. Hier sla je rechtsaf maar vergeet niet eerst je watervoorraad aan te vullen want de eerst komende uren kom je niks tegen.

Wat volgt is een werkelijk schitterende weg die prachtig door het ruige landschap slingert. Je rijdt hier door een woeste kloof over een vrij smal weggetje. In het begin gaat het nog wat op en neer, waarbij het soms behoorlijk steil is. Je komt langs 2 stuwmeren; voor beide stuwmeren moet je een serie haarspelden overwinnen (zie foto) die zeer steil zijn (11-12%).

Afbeelding

Bij het tweede stuwmeer kun je zoals eerder vermeld kiezen om rechtsaf te slaan de “beruchte” klim richting El Carrizal maar ik koos ervoor om rechtdoor te gaan en via Artenara en Tejeda te rijden. Ik durf te beweren dat deze route bijna net zo zwaar is. Vanaf de afslag naar El Carrizal krijg je namelijk 10 km voor je kloten waarin je 1000 hm overbrugt. Percentages lopen op tot 14% en het wegdek is niet best.

Afbeelding

Onderweg zie je steeds de Roque Bentaiga en de Roque Nublo in de verte; een heel fraai gezicht.

Afbeelding

Pas in Artenara ben je boven. Hier kun je water kopen. Daarna volgt de korte afdaling naar Tejeda. Vanaf daar gaat het weer omhoog richting Ayacata. Dit geen super lastig stuk maar wel behoorlijk verraderlijk; het is langer dan je denkt en als je denkt dat je boven bent volgt er toch weer een nieuw stuk omhoog. Dit overkwam mij 3x. :shock:

Vanaf Ayacata is het weer de bekende route omlaag, via San Bartelomé en Fataga. In San Bartelomé kon ik de verleiding niet weerstaan om de lokale versie van de Redoute (20%) nog even mee te pakken.

Afbeelding

Moe maar voldaan, 117 km met 2825 hm. Linkje naar Garmin Connect.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 10 nov 2011 22:31

Afbeelding

fiets even uitgelaten op de Steertse Heide

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 10 nov 2011 23:48

@ Havana, wat een geklim daar. Ik zie in Garmin Connect dat je jouw hartslag goed in de hand houdt maar géén pauze en de helft van de tijd klimmen verdient respect. Netjes hoor!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 nov 2011 09:33

Thanks :) Ik neem inderdaad nooit pauze, maar mijn computer staat op auto start/stop dus als dat wel zo zou zijn zou je het niet terugzien in Garmin Connect :) Ik stop alleen een paar keer heel kort om water te kopen of mijn vrouw een SMS te sturen. Meestal maak ik dan ook snel ff wat foto's met mijn telefoon.

Plaats reactie