Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 26 okt 2011 20:51

Ik had ook regen vanochtend, op een paar 100m van kantoor. Jammer genoeg iets meer dan een spatje, natte spijkerbroek en de rest van de dag natte schoenen :(

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 26 okt 2011 21:02

Oei, dat is minder leuk!

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 26 okt 2011 21:32

bibske schreef:Ik had ook regen vanochtend, op een paar 100m van kantoor. Jammer genoeg iets meer dan een spatje, natte spijkerbroek en de rest van de dag natte schoenen :(
Als ik ergens een hekel aan heb.... dan zijn het wel mensen met natte schoenen, dat gesop de hele tijd :lol: :D

Geintje! Wel waardeloos.

ik vond het wel donker vanochtend en toen ik een half uurtje aan het werk was begin het aardig te regenen. Gelukkig toen pas want ik had geen regenkleding mee.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 26 okt 2011 22:23

Gistermiddag was het errug smerig weer. Ik was dan ook blij dat ik vanochtend droog kon fietsen en vanmiddag terug naar huis zelfs met zon en een heerlijke rugwind. Morgen schijnt ook lekker (fiets)weer te worden.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 07 nov 2011 19:15

Jullie weten allemaal dat de gemeente Den Haag een bloedhekel heeft aan fietsers getuige de: slechte fietspaden, drukknoppen voor groen stoplicht die slecht/niet werken of zo zijn geplaatst dat je er niet bij kan.Glasbakken zo mogelijk OP doorgaande fietsroutes etc. Ook beroemd is het "strooi niet" op fietspaden beleid in de winter, maar schuif alle sneeuw van de weg op het fietspad! In het kader van lerende organisaties is de gemeente Rijswijk op bezoek geweest in Den Haag en heeft een nieuwe manier bedacht om fietsers te sarren: ze hebben alle bladeren naast het fietspad Rijswijk-Delft OP het fietspad weten te krijgen! Gedurende een kilometer rij je door een bladerdek van ongeveer 50 cm hoog. Mijn stelling dat gemeente ambtenaren nooit fietsen is weereens bevestigd.
nulla tenaci invia est via

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 07 nov 2011 20:50

dual schreef:Jullie weten allemaal dat de gemeente Den Haag een bloedhekel heeft aan fietsers getuige de: slechte fietspaden, drukknoppen voor groen stoplicht die slecht/niet werken of zo zijn geplaatst dat je er niet bij kan.Glasbakken zo mogelijk OP doorgaande fietsroutes etc. Ook beroemd is het "strooi niet" op fietspaden beleid in de winter, maar schuif alle sneeuw van de weg op het fietspad! In het kader van lerende organisaties is de gemeente Rijswijk op bezoek geweest in Den Haag en heeft een nieuwe manier bedacht om fietsers te sarren: ze hebben alle bladeren naast het fietspad Rijswijk-Delft OP het fietspad weten te krijgen! Gedurende een kilometer rij je door een bladerdek van ongeveer 50 cm hoog. Mijn stelling dat gemeente ambtenaren nooit fietsen is weereens bevestigd.
Wat strooien betreft was ik afgelopen winter blij als ik de Zoetermeerse stadsgrenzen gepasseerd was en richting Den Haag ging. De echte doorgaande route's waren dan wel enigszins onderhouden. In Rotterdam was het allemaal nog slechter, en daar fietste ik een twee winters elke dag.

Toch herken ik wel wat je zegt. op de route die ik fiets hebben ze pas het gras gemaaid en drie maal raden waar dat ligt. niet in de Berm in ieder geval. En ook kom ik op het forepark bij de tramtunnel nu weer in een fietsers afstappen situatie terecht. dat is nog best een lang stuk (zeker op je fietsschoenen) waar je inderdaad haast niet kunt fietsen omdat je het moet delen met (helemaal in de spits) een hoop voetgangers. Daar zou je als fietser beter over de rijbaan gestuurd kunnen worden. Maar ja, dat is natuurlijk een nieuw bordje terwijl ze er van Fietsers afstappen honderden op voorraad hebben.

Het beeld dat je schets geldt in het algemeen voor gemeenten. Het is denk ik niet voor niets dat de Fietsersbond uit maar 5 steden de fietsstad van het jaar kiest. (Groningen, Nijmegen, Houten, Goed en Veenendaal)

Foto's maken van de situatie en opsturen naar de Fietsersbond zou ik zeggen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 10 nov 2011 22:13

Wat een genot dit extreem droge weer. En het zal nog een week droog blijven volgens de verwachtingen. :)
De kou kun je je opkleden. Overigens doe ik nu woon-werk op een gewone fiets. Dit weekend ga ik laatste hand leggen aan mn singlespeed waar ik vanaf maandag op ga rijden. :)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5755
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 11 nov 2011 08:25

soffatti schreef:Wat een genot dit extreem droge weer. En het zal nog een week droog blijven volgens de verwachtingen. :)
Geinig, ik dacht vanochtend precies hetzelfde. ;) :)

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 11 nov 2011 15:41

Vandaag even via een mooie omweg langs de Vecht richting mijn werk gereden, Almere,Muiden, Muidenberg,Weesp, Driemond, Abcoude, Loenen, Maarssen, Breukeleveen, Loosdrecht en Hilversum! Lekker rondje van 61 km en vanavond tegen 22.00 uur weer 31 km terug naar huis!
Langs de Vecht weinig van de kredietcrisis te merken, wat een mooie huisjes staan daar zeg!! :o
Beetje jammer dat de zon nu pas door begint te komen! :(

http://www.endomondo.com/workouts/28370180#" onclick="window.open(this.href);return false;

en na de koffie,

http://www.endomondo.com/workouts/28380997#" onclick="window.open(this.href);return false;

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 19 nov 2011 20:17

Mn singlespeed is er klaar voor. Maandag eerste w-w ritje ermee. :D

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 20 nov 2011 13:22

soffatti schreef:Mn singlespeed is er klaar voor.
Pics!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 22 nov 2011 12:29

Fijn om vanochtend weer eens wat te zien onderweg na al die mist de laatste dagen!

Plaats reactie